Maidottomia JA munattomia tarjottavia synttäreille?
Kyselin eilen laktoosittomia kaupan tarjottavia lapsen synttäreille, mutta nyt on tulossa juhliin myös lapsi, jolla on maidoton JA munaton dieetti. Joten kertokaahan please vinkkejä, että mitä hankkia kaupasta valmiina? Sekä herkkuja, että suolaisia.
Jos kaupasta saa tosi nihkeästi tarjottavia, niin kertokaahan sitten jotain todella helppoja ja nopsia reseptejä.
Kiitos! :)
Kommentit (28)
Kokeilenkin heti viikonloppuna, pääsee tuo pikkujäbäkin herkuttelemaan, kun suurin osa suklaista on pähkinällä varoiteltu, eikä uskalleta käyttää. Vai vichy on jujuna...
Minun pitäisi löytää tarjottavaa, jossa ei ole maitoa, munaa, vehnäjauhoja, riisiä tai omenaa. En keksi kuin sorbetin tai soijajäätelön. Onko kenelläkään ideoita?
Ne vanhat klassikot, jotka itse muistan jostan Aku-lehdestä. Niihin tulee kaurahiutaleita, maidotonta margariinia, tomusokeria, maidotonta kaakaojauhetta (vaikka Fazerin tumma, tai sitten Oboyn dumlekaakao), vaniljasokeria. Pyöritellään kookoshiutaleissa tai vaikka tomusokerissa, ja strösselissä (tarkista ettei niissä ole vehnää).
Nämä maistuvat etenkin lapsille, mutta myös aikuisille. Tosi helppo tehdä, ja jääkaappiin vaan odottelemaan tarjoilua.
Tämä suklaakakku vie kielen mennessään kaikilta oli allergiaa tai ei! Nopea tehdä. Mulla menee noin 15 min kun oon tätä varmaan jo montakymmentäkertaa tehnyt!
http://www.kinuskikissa.fi/suklaakakku-maidoton-munaton-gluteeniton-veg…
Itse oon vaan tosta reseptistä jättänyt kokonaan ruokosokerit pois ja silti kakku tarpeeksi makea!
Suosittelen hyvin lämpimästi! :)
Kananmunan voi korvata banaanivaahdolla (sauvasekoittimella vaahdotettu, 0,5 dl korvaa yhden munan) eli vatkaa keskenään banaanivaahto ja sokeri. Maidon voi korvata riisi/kaura tai soijajuomalla.
Jääteloä on nykyään tehty ainakin kaurasta, riisistä ja soijasta -päälle soijasuklaavanukasta ja nompparellejä, mansikka/vadelmahillokin toimii!
Löytyy kaupasta valmiina ja uppoaa lapseen kuin lapseen, lisäksi voit tarjota kaikille samaa :)
Tänään menen kauppaan näitä juttuja ostelemaan, joten tulisiko vielä jotain vinkkiä? :)
-Ap
http://altistunut.blogspot.fi/2011/04/munattomat-mokkapalat.html
en ole nro 2o