Kierukasta
Mulle laitettiin reilu vuosi sitten hormonikierukka. Oon ollu tosi tyytyväinen, ei kuukautisia koko aikana!! Mutta nyt kun lopetin imetyksen (reilu kuukausi sitten sitten) vuodan sitten kaiken aikaa!! Kauanko tätä kestää? Eikö kierukka sovikkaan minulle? Vai tasoittuuko tämä ajan kanssa? Kenelläkään kokemusta vastaavasta!!!
Kommentit (5)
noin puoli vuotta putkeen, seuraava vuosi siitä vuosi 3 viikon välein viikon ajan ja niin runsaasti että ei mitää järkee. eiku kierukka pois, ja nyt sit kahden päivän menkta 25 pävän kierto :) eli ei kierukkaa minulle enää ikinä. lihoinki 5kg sen kanssa.
Eli imetyksen lopetuksen jälkeen tuli pitkään vuotoa ja menkkamaisia kipuja. Luulin, että olen joko raskaana tai kierukka on lähtenyt/lähdössä paikaltaan. Mitään syytä vuodolle ei löytynyt, paitsi juuri tuo hormonitasapainon heittely. Jos vuoto jatkuu, kannattaa käydä tarkistamassa kierukka (pitäisi muutenkin kerran vuodessa).
Vuotoa tuli useampi viikko, sitten loppui ja jatkui samalla tavalla kuin aiemminkin eli kuukautisten aikaan pientä tiputtelua. Tuskin syytä huoleen.
hormonimyrskyä, ja se vaikuttaa kiertoon tottakai. Tiputtelu on aika tavallista, todennäköisesti tasoittuu sitä mukaa kun elimistösi hormonit pääsevät taas tasapainoon.
Jos vuoto on tosi runsasta tai tuntuu, et ei lopu ollenkaan niin käy gynellä jutteleen.
Yleensä kierukka vähentää dramaattisesti tai lopettaa vuodon, joillakin on tiputtelua. Mut jos sulla on tähänasti ollut ok, niin odottelisin vielä rauhassa tasoittumista.