Suosittele pokkaria lomalukemiseksi!
Jotain kevyttä auringossa loikoilun lomaan:)
Viimeksi "tykättyjä" olivat Joanne Harrisit ja Kathryn Stockettin "Piiat".
Ei ihan pahinta chick-litiä, muttei mitään kovin raskastakaan.
Pidän myös dekkareista, esim Läckbergistä, ja kotimaisista, vanhoista Lehtolaisista, Outi Pakkasesta jne.
Mitä ostaisin?
Kommentit (22)
Yhteen aikaan luin Rei Shimura-dekkareita, ovat ainakin kevyttä luettavaa, ja jos tykkäät Japanista niin ympäristökin on kiinnostava.
Täyttä vauhtia Kate Reddy (tai sinne päin) oli hauska. Mä luen niin paljon, että kirjat ovat suurena puurona päässäni, mikä on harmi. Huono muisti varmaan.
Ja dekkareista Anna Janssonin kirjat.
Täyttä vauhtia Kate Reddy (tai sinne päin) oli hauska. Mä luen niin paljon, että kirjat ovat suurena puurona päässäni, mikä on harmi. Huono muisti varmaan.
Lisää saa laittaa!
Mullakin on niin huono nimimuisti, ettei ilman muistilappuja tule mitään. Kirjastossa käydessä on lista mukana;) Siihen lisäilen, aina kun kun kuulen kiinnostavasta kirjasta.
Nämä menevät erityiselle pokkari-listalle:)
Anna Janssoneista tykkään, mutta niistä olen lukenut kaikki suomennetut, samoin Marklundit.
ap.
Onko Tuhat loistavaa aurinkoa/Khalid Hossain jo luettu? Se nyt ei ehkä ole kovin viihdettä..
Puhdistus/Sofi Oksanen, ihan suosikkini.
Lumikukka ja salainen viuhka/Lisa See
Vettä elefanteille/Sara Gruen
Sitten on ihan hömppäsarja, mutta kivaa ja nopeaa luettavaa:
Huumaa/Anna Godbersen
Juoruja/Anna Godbersen
Erheitä/Anna Godbersen
Hehkua/Anna Godbersen
Vähän vakavampaa
Siilin eleganssi/Muriel Barbery
Sarja: Berliininpoppelit/Anne B. Ragde, ja sen kaksi jatko-osaa Erakkoravut ja Vihreät niityt
Mielensäpahoittaja/Tuomas Kyrö
Itselleni olen varannut kesälomaa varten (en ole vielä lukenut):
Kuin surmaisi satakielen/Harper Lee
Paluu Rivertoniin/Kate Morton
Norweigian Wood/Haruki Murakami
Piiat/Kathryn Stockett
Tuhat loistavaa luin heti sen ilmestyttyä. Koskettava kirja. Sofi Oksasen kirjoihin en ole oikein päässyt sisään, yrittänyt kyllä.
Juuri kirjakaupan alessa hypistelin Kuin surmaisi satakielen -kirjaa, mutta en vielä ostanut:)
"Ei kiitos". Oli hulvattoman hauska, yksikseni hihittelin kun sitä luin, kevyttä ja hauskaa.
Jumalasta seuraava.
Järkyttävä mutta piinaavan hyvin kirjoitettu, ei malta laskea käsistään.
Voin myydä sulle (kovakantisena) Liza Marklundin Elinkautisen. 3€ + toim.kulut 4€ =7€
en saa päähäni kirjan nimeä... Taisi olla Kallion ensimmäinen julkaistu.
ap.
Ja kuka tarjosi Marklundia, niin kiitos, mutta kaikki suomennetut on luettu ja osa omassakin hyllyssä. Tykkään kyllä!
Stieg Larssonin Millenium-trilogia
Eat Pray Love - omaa tietä etsimässä/Elizabeth Gilbert
Käännöksiä/Jean Kwok
Paavi Johanna/Donna Woolfolk Cross
Kabulin kauneuskoulu/Deborah Rodriguez
Parvekejumalat/Anja Snellman
Huimaavat korot/Mirja Tervo
Sikalat/Susanna Alakoski
Oli minusta tosi hyvä. Kuvaa jo aikuisten tai aiukuistuvien lasten suhdetta vanhempiin. Siinä on 8 kertomusta, jotka osin nivoutuvat yhteen.
Vettä elefanteille, ja tykkäsin!
Samalla kirjailijalla myös: Apinatalo
Ei mielestäni ihan yhtä hyvä, mutta tykkäsin siitäkin.
Let's Pretend This Never Happened
Ajattelin lukea vain ekan - ihan vain tietääkseni mistä puhutaan....
Ja luin ne kaikki!
Mä luin sen keväällä ja ihastuin ikihyviksi.Se oli yllättävää, koska en varsinaisesti ole romanttisten tai historiallisten tarinoiden ystävä.
loistava muurahaisten kauniit ja rohkeat, kirjoittaja on biologi jolla todella hersyvä kynänkäyttö