Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

USA:lainen tuttuni sääli helsinkiläisiä

Vierailija
27.06.2012 |

USA:lainen tuttuni sääli helsinkiläisiä, kun meillä menee niin huonosti taloudessa. Hän sanoi ettei koskaan ole nähnyt niin paljon kerjäläisiä kuin nyt on Helsingissä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuvat ulkomaalaiset ovat suomalaisia, niin samoin suomalaiset, jotka syystä tai toisesta asuvat osan ajasta tai muutaman vuoden ulkomailla, eivät siis ole enää suomalaisia?

Suomalaisia ovat kaikki, jotka ovat suomen kansalaisia, ihan sama mistä maasta alunperin ovat lähtöisin. Täällä asuvat ulkomaalaiset ovat sitten oman maansa kansalaisia, mikä ei toki tarkoita sitä, että heitä voisi kohdella huonosti tai ettei Suomen laki koskisi heitä. Tosin ei heitä koske sellaiset asiat, jotka lain mukaan koskee vain suomen kansalaisia, kuten esim. äänestäminen, varusmiespalvelu tms.

Romanit tulevat toisesta EU maasta, ja heitä koskee sitten ne lait, jotka Suomessa koskevat muita EU maiden kansalaisia.

Ja tällä asialla ei todellakaan ole mitään tekemistä rasismin kanssa.

Vierailija
22/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu ei ole sama asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi täällä Saksasta tuttuja ja sanoin niille, että koko itä-Helsinki on kerjäläisten aluetta :D

Vierailija
24/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu ei ole sama asia.

Eikö tuossa nyt aika selvästi sanottu, että on asunut monessa maassa jne? Olen monta kertaa täällä ihmetellyt, että opetetaanko koulussa enää lukemaan tai lukemisen ymmärtämistä, ei ollut nimittäin tämä ensimmäinen eikä edes sadas kerta vaan tätä on täällä koko ajan.

Vierailija
25/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaan pitanyt hymistella Suomen ihanuutta niin palstamammat olisivat onnellisia.

Vierailija
26/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut iät ja ajat.

Vierailija
27/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on miljonääri tilastojen mukaan (Singaporen dollareissa kai) ja hassua on, että se oli siirtomaavallan alla ihan samalla tavalla kuin Afrikkakin vuoteen -65 mutta on ihan toisessa äärilaidassa elintasomittarilla eli ei se siirtomaa-aika kaikille tee hallaa. Hong Kong toinen esimerkki.

Ei kyllä taida liittyä ketjun aiheeseen.

Singapore ei ole demokratia, vaan siellä pyrittiin maan vaurastuttamiseen ihmisoikeuksien kustannuksella (ns. Leen doktriini). Lisäksi Singaporella on suotuisa sijainti meren äärellä (kauppapaikka) ja nyt koulutettu pitkälle erikoistunut väestö ja erittäin hyvä välit Yhdysvaltojen kanssa.

Vierailija
28/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on miljonääri tilastojen mukaan (Singaporen dollareissa kai) ja hassua on, että se oli siirtomaavallan alla ihan samalla tavalla kuin Afrikkakin vuoteen -65 mutta on ihan toisessa äärilaidassa elintasomittarilla eli ei se siirtomaa-aika kaikille tee hallaa. Hong Kong toinen esimerkki. Ei kyllä taida liittyä ketjun aiheeseen.

Singapore ei ole demokratia, vaan siellä pyrittiin maan vaurastuttamiseen ihmisoikeuksien kustannuksella (ns. Leen doktriini). Lisäksi Singaporella on suotuisa sijainti meren äärellä (kauppapaikka) ja nyt koulutettu pitkälle erikoistunut väestö ja erittäin hyvä välit Yhdysvaltojen kanssa.

Ja vaesto korkeasti koulutettua (ainakin av:n mukaan).

Vierailija
29/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikassa on kurjuutta, vaikka on sademetsää, runsaasti eksoottisia kasveja ja eläimiä joita ei tavata muualla maailmassa...Afrikka saa apua miljardien edestä vuosittain, mutta kehitystä ei tapahdu. Inflaatio ja korruptio jylläävät, kansalla on kurja olla eikä syntyvyyden säännöstelyyn ole tulossa keinoja (muka).

Vierailija
30/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...etteivät kerjäläiset ole suomalaisia, vaan romanialaisia, jotka ovat tulleet tänne juuri siksi, että täällä menee paremmin kuin heidän maassaan.

Enkä sitä myöskään hänelle tohtinut sanoa, koska itsehän me olemme kerjäläisiä tänne halunneet ja nyt he ovat suomalaisia kun täällä kerran asuvat.

olen asunut Yhdysvalloissa, olenko mä nyt amerikkalainen? Entäs kaikki mun Suomessa viettämät vuodet, pyyhkiytyykö ne pois mun amerikkalaisuuteni tieltä? Olen myös asunut Somaliassa, olenko siis somalialainen vai peräti somali? Mikä kumoaa minkäkin? Mistä minä nyt tiedän mikä minä olen?

Vierailija
31/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunki. On kerjäläistä ja joutilasta nuorukaista maleksimassa kaduilla. Myös ilotyttömäiset teinitytöt tekevät hallaa pääkaupungille ja tätä kautta koko Suomi-imagolle. Alkoholistit makoilevat puistojen penkeillä limat leualla ja tyhjäkatseiset pilvenvetäjät haahuavat omissa maailmoissaan.

Hei oikeesti, tällaisena Helsinki näyttäytyy.

Vierailija
32/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt oikeesti mammat menkö tällaiseen!

Ei kukaan oikeasti mmailmaa vähänkään nähnyt (ja näkemäänsä ymmärtänyt) ajattele noin. Jos siis on ihan oikeustoimikelpoinen ihminen...

Vierailija
33/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi elää amerikkalaista unelmaa.

Vierailija
34/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tarvitse käydä kuin Tukholmassa tai Oslossa kun voi jo todeta kuinka vähän Helsingissä on maahanmuuttajia, kerjäläisiä tai ylipäätään ulkomaalaisia. Asiahan on näin myös tilastollisesti.

Vierailija
35/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on miljonääri tilastojen mukaan (Singaporen dollareissa kai) ja hassua on, että se oli siirtomaavallan alla ihan samalla tavalla kuin Afrikkakin vuoteen -65 mutta on ihan toisessa äärilaidassa elintasomittarilla eli ei se siirtomaa-aika kaikille tee hallaa. Hong Kong toinen esimerkki. Ei kyllä taida liittyä ketjun aiheeseen.

Ja vaesto korkeasti koulutettua (ainakin av:n mukaan).

Mut Helsinki on osa demokratiaa, jossa jokaisella ihmisellä on arvonsa ja oikeutensa - toki myös velvollisuuksia. Alkuperäinen kysymys liippasi sitä miksi Singapore on niin vauras -> se vauraus on revitty vuosikymmenten aikana ihmisistä.

Vierailija
36/36 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

testatusti älykäs, pitkälti kiinalaislähtöinen väestö. Muistaakseni kiinalainen 30% tuottaa 70% taloudesta.

Afrikkaa ei vauraaksi samalla systeemillä saa, doktriinilla tai ilman. Kyllä sielläkin rantaviivaa on ja erityisesti luonnonvaroja joita Singaporesa ei ole. Yleensä ihmisoikeuksien puute ei myöskään erityisesti vaurastuta ja Afrikka käy esimerkkinä siitäkin.

on miljonääri tilastojen mukaan (Singaporen dollareissa kai) ja hassua on, että se oli siirtomaavallan alla ihan samalla tavalla kuin Afrikkakin vuoteen -65 mutta on ihan toisessa äärilaidassa elintasomittarilla eli ei se siirtomaa-aika kaikille tee hallaa. Hong Kong toinen esimerkki.

Ei kyllä taida liittyä ketjun aiheeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi