Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaation plussat ja miinukset, kokemuksia?

Vierailija
27.06.2012 |

Onko naisen sterilisaatiosta jotain haittoja? Entä miehen?

Kolmas ja viimeinen lapsi on kohta maailmassa ja muista ehkäisykeinoista on aika huonoja kokemuksia. Sterilisaatiota nyt pohdin vaihtoehtona. Itselleni tai miehelle, ikää alkaa olla molemmilla jo "ihan tarpeeksi".

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miinuksia ei olekkaan, mulle tehtiin synnytyksen jälkeen ja olin muutenkin niin huonossa kunnossa, etten tiedä mikä johtui mistä..

Vierailija
2/14 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle helpompi toimenpide, mutta meillä halusin sen itselleni, koska jos jostain syystä erotaan joskus, haluan että ehkäisyni on loppuelämän kunnossa.

Lääkäreiden on jostain syystä vaikea ymmärtää tätä, kun 35v lapseton hakee sterilisaatiota, kysytään ensimmäiseksi että mitä jos tulee ero ja haluan uuden miehen kanssa lapsen / uusi mies haluaa lapsen. Haloo, minä se tässä olen se, joka ei todellakaan halua lasta kenenkään kanssa.

Sterilisaatio ei myöskään estä syömästä e-pillereitä jos haluaa niillä pitää kuukautiset helpompina ja ennustettavampina sekä saada syöpää ehkäisevät hyödyt pillereistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten. Miinuksia en kyllä keksi, koska toimenpide oli OK (ei niin kivulias kuin luulin) eikä tarvinnut nukuttaa. Tämä toimenpide on riskittömämpi kuin miesten sterilisaatio!

Minulle ei sopineet mitkään hormonaaliset ehkäisyt (tai siis toimihan ne kun ei tehnyt IKINÄ mieli seksiä), joten pari viimeistä vuotta sählättiin kondomin kanssa. Ei hyvää päivää...

Eli meidän seksielämä on spontaanimpaa ja mielestäni on ihanaa kun ei tarvitse pelätä raskautta.

Meillä tehtiin sterilisaatio sen takia minulle, että vaikka mitä kävisi (ja voi käydäkin), niin minä en voi enää sairaushistorian takia saada lapsia (tai sitä ei suositella), mutta mies taas voi (jos pahin sattuu) leskeydyttyään nyt tehdä vaikka 40-v nuoremman kanssa iltatähtiä.

Vierailija
4/14 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin pelittää hormonikierukka

Vierailija
5/14 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sopineet pillerit eikä kierukat ja kortsun kanssa puuhastelu oli ärsyttävää.

Mies kävi steriloinnissa kolmannen lapsen syntymän jälkeen. Nyt toimenpiteestä on kulunut kuusi vuotta, eikä ole yhtään negatiivista sanottavaa steriloinnista. Toki täytyy olla sata varma, että lapset on nyt tässä tapahtui, mitä tahansa.

Vierailija
6/14 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio ei lisää kuukautisvuotoa normaaliin verrattuna, mutta jos on käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, niin toki siihen verrattuna lisää. Mutta ei se siis siinäkään tapauksessa ole sterilisaation "vika".

Vierailija
7/14 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoja puolia ainoastaan nukuttamiseen liittyvät jutut ja kipu muutama päivä jälkeen.

Sen jälkeen pelkästään helppo ehkäisy eikä huonoja puolia. Suosittelen jos lapsiluku täys :)

Vierailija
8/14 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä en ole huonoja puolia huomannut.

Vierailija
9/14 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä en ole huonoja puolia huomannut.

Mulle tehtiin vaseksomia 12 vuotta sitten. Ei siinä ole ollut mitään huonoja puolia. Salarakastakin saa panna paljaalla mikä tuntuu niin ihanalta.

Vierailija
10/14 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaseksomia

Vierailija
11/14 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies totesi, että olen oman osani tehnyt kun olen lapset synnyttänyt joten hän tekee oman osuutensa perhesuunnittelun eteen. Ja meni vasektomiaan.

Vähän oli paikat mustelmilla toimenpiteen jälkeen, mutta ei muuta. Ei kipulääkkeitä, ei mitään.

Ei mitään haittoja toimenpiteestä. Päinvastoin! Tuntuu, että seksielämämme on vain parantunut kun ei tarvitse leikkiä kondomin kanssa (minulle ei hormonaalinen ehkäisy sopinut).

Vierailija
12/14 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio ei lisää kuukautisvuotoa normaaliin verrattuna, mutta jos on käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, niin toki siihen verrattuna lisää. Mutta ei se siis siinäkään tapauksessa ole sterilisaation "vika".

Jep, sterilisaatiossahan kroppa vain asettuu luomutilaan, mitä tulee kuukautisiin. Steri ei siis lisää vai vähennä niitä yhtään mitenkään, vaan vain se, luovutko ehkä hormonaalisesta ehkäisystä.

Itselläni toimenpiteessä (Essurella tehtiin) on vain hyviä puolia. Kaiken lisäksi se on älyttömän halpa! Alle 200 eurolla on koko loppuelämän ehkäisy kunnossa.

Vierailija
13/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paraneminen kesti n. 10 pv.

Hyvät: Eipähän tarvitse enää ehkäisyä miettiä :)

Itselle (n) lapsiluvun tullessa täyteen eli 3 lasta, tehtiin 30-vuotiaana. En ole katunut!

Me ajateltiin sillä tavalla että jos erottaisiin tms. mies ehkä haluaisi uudessa suhteessa vielä lapsia. Minä en halunnut..

Vierailija
14/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta sitten, enkä kyllä keksi yhtäkään miinuspuolta, plussaa kaikki. Meillä lähti seksielämä ihan uuteen nousuun sen jälkeen, oli ja on vieläkin huoletonta. Meillä kolme yhteistä lasta, eikä kumpikaan halunnut niitä enää lisää. Nyt on jo ikääkin niin paljon, että ei kaipaa lisää lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi