Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

endometrioosista kärsivät?

Vierailija
26.06.2012 |

Mulla todettiin aika kookas endimetriooma. Kärsin kyllä kivuista kuukautisten aikaan mutta selviän buranalla. Muuten ei paljon kipuja. Olen lapset jo tehnyt ja mietin, onko hoitona aina leikkaus?? Pelkään leikkausta ihan järjettömästi ja olisin valmis jättämään möykyn niille sijoilleen. Onko siis muita hoitovaihtoehtoja vai onko leikkaus aina ensisijainen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista hoitomuodoista; lääkkeet, luontaistuotteet, ruokavalio, mitä vaan millä se häviää. Raskaus ei nyt sovi kuvioon mutta leikkauksen ohella mikä vaan kelpaa!! Mitä kokemuksia teillä?

Vierailija
2/5 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paha, että vieras gyne on yleensä todennut: onneksi sanoit etukäteen, olisin muuten pelästynyt.

Buranalla olen selvinnyt kuukautisista, lisäksi on ollut (ennen raskautta) tärinäkipua ja yhdyntäkipua satunnaisesti. Minulle suositeltiin leikkausta, en halunnut.

Tulin raskaaksi heti ensimmäisellä yrittämisellä vaikka lääkärien mukaan minun olisi luultavimmin todella vaikea raskautua.

Raskauden jälkeen kipuja on oikeastaan vain kuukatisten aikaan, selviän buranalla.

En näe mitään syytä leikkaukseen jos endo ei rajoita elämää pahasti. Oman käsitykseni mukaan ei tarvitse leikata ellei endosta ole sitten sellaista haittaa, että haluaa sen leikkauksen - näin minulle ainakin sanottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelin sitä pitkään, mutta lopulta oli koko ajan kipeä. Lapset sain leikkauksen jälkeen.

Vierailija
4/5 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos se on munasarjassa, se voi aiheuttaa munasarjan kiertymisen ja silloin munasarja menee kuolioon verisuonten tukkeutuessa. Tulee kovat kivut ja päivystysleikkaus. En tiedä, kuinka iso riski on, mutta suunniteltu leikkaus olisi varmasti parempi vaihtoehto. Minulla on munasarjassa endometriooma, mutta pienehkö, pari cm vain. Seurantalinjalla.

Vierailija
5/5 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo endometrioosin hoitamattomuus vaikuttaa siihen endoon liittyvään selvästi kohonneeseen "naisten syöpien" riskiin?

Minut on leikattu kerran, erittäin pahasti levinnyt endo. Sen jälkeen olen ollut koko ajan pillereillä tai kierukalla, koeputkiraskaus välissä. Tuosta munasarjan kiertymisestä on minuakin varoitettu. "Jos ei äkillinen kipu buranalla helpota, silloin on kiire leikkauspöydälle". Akupunktiosta sain aikanaan suuren avun kipuihin. Se vaan kävi kovasti kukkaron päälle kun siellä piti käydä kuukausittain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi