Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan tytön potalle??

Vierailija
26.06.2012 |

Tyttö 1v9kk ja ei suostu potalle, olen koittanut myös pöntölle, mutta yhtä tyhjän kans. Kun väkisin en viitsi kuitenkaan laittaa.

Jos kysyn, että mennäänkö potalle, niin pyörittää päätään ja sanoo ei, ei.

Yhdessä vaiheessa kävi aina unien jälkeen, mutta sit tuli totaali stoppi, en tiedä miksi.

Olen koittanut itse istua samaan aikaan pöntöllä, mutta ei ole auttanut. On lähdössä elokuussa hoitoon, kai se siellä oppii kun on pottaseuraa vierellä ja näkee että muutkin käy.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka puolen vuoden päästä uudestaan.

Vierailija
2/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauko tekee joskus terää.

Meillä toimi myös se,kun ostin tytölle oman rullan Hello Kitty vessapaperia. Oli hahmo kova juttu silloin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 1v9kk tarvitse vielä käydäkään potalla. Ota aikalisä ja kokeile uudelleen viikon-parin kuluttua. Kyllä ne siellä hoidossa auttavat pottailun alkuun. Eihän kuiva kuitekaan tarvitse alle 2 v olla.

Meillä samanikäinen tytär, joka kävi ihan mukavasti potalla mutta nyt ei suostu juuri laisinkaan. Esikoisesta muistelen, että samaa kaavaa meni. Kuivaksi tuttavapiirin lapset ovat oppineet melko samanikäisinä (noin 2,5v) riippumatta "pottahistoriasta".

Meillä auttaa, kun tyttö saa olla ilman vaippaa, sitten menee itsenäisesti. Ainakaan ei kannata kysellä tuon ikäiseltä, aikuinen päättää kun on aika. Ota mielenkiintosta tekemistä mukaan, lelu, kirja tms. niin ehkä pissa tulee ensin vahingossa ja sitten taas muistuu mieleen, että ihan kiva juttuhan tämä oli.

Vierailija
4/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2v kuiva kokonaan. Kakkonen päiväkuiva myös mutta yövaippa oli pitkään ja tätä ei saa edes potalle.

Mä olen raahannut pottaa milloin minnekkin, ja on päiviä ettei edes käydä tai katsota koko potan suuntaan.

Siellä on ollut kirjaa, ja vaikka mitä mutta kun ei suostu istumaan. Huuto on ihan karmiva. No jospa tuossa syksyllä yritämme uudelleen.

Vierailija
5/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikseen ja koita uudestaan viikkojen-kuukausien päästä.. Meillä tyttö Päälle 2v. ja innostui yhtäkkiä itse ravaamaan pöntöllä ja lähestulkoon kaikki on sinne tehnyt,ei tarvinnut edes sen suurempaa opastust(kokeiltiin siis aikoja sitten,mutta ei halunnut eikä innostunut edes pottailusta kun muutaman kerran). Pojan kanssa kaikki olikin sitten moninverroin vaikeampaa,sai vahtia millon piti pissille tai kakalle viedä, ja kakkaamisessa kestikin pidempään ennen kun onnistu kaikki pönttöön tehdä. Mutta sekin palkitaan aikanaan :)

Älä lannistu! Kyllä se siitä kun ei turhaa kiirettä pidä!

Vierailija
6/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki valaisee asian.

Kerro että sellaiset lapset saavat jätskiä jotka istuvat pari minuuttia potalla.

Valuta samaan aikaan vettä kun lapsi on potalla.

Vierailija
7/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei istu.

Vierailija
8/8 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi pottavihaan se, etten vienyt väkisin. Sai olla pari päivää ilman vaippaa, pissun tullessa lattialle kehuin ja vienosti houkuttelin potalle. Siitä se sitten lähti. Nyt istuu siihen ilman taisteluita. Hurjasti kehuja kehiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi