Ihmiset voivat pahoin kaupungeissa
Miettikääpä, kuinka moni tänäkin vuonna tapahtuneista perhesurmista on tapahtunut kaupungeissa ja etenkin pääkaupunkiseudulla.
Kyllä, asuuhan siellä paljon väkeä, mutta on Suomessa muitakin suuria kaupunkeja.
Kommentit (25)
kyllä maalla on mukavaa..Pitääpä varmaan kuunnella Taiskan Miksi näin.
keskimääräistä enemmän maaseudulla kuin kaupungeissa. Kaupungeissa asuu valtaosa ihmisistä, joten ongelmatkin ovat enemmän näkyvissä.
Kuitenkin maaseudulla haja-asutusalueilla mielenterveysongelmat ovat yleisempiä.
Kaupungissa pahoinvoivat ovat niitä landelta muuttaneita jyväjemmareita ja heinähattuja, jotka eivät sopeudu tiiviiseen kaupunkimaisemaan. Huudattavat humppamusaa nupit kaakossa ja vinkuvat lehtien ja netin palstoilla jos dösässä vieruskaveri ei jaksa osallistua jonninjoutavaan keskusteluun.
Onpa kauniisti sanottu maaseudun väestä. Tiesitkö että suurin osa pakolaisistakin non noita jyväjemmareita ja heinähattuja. Halveksitko heitäkin?
Minusta lähes kaikki paha asuu kehä kolmosen sisäpuolella. Minun kaksi tuttavaa asuu siellä ja kumpikin on sekasin kuin seinäkellot. Tuntuu että mikä ihme saa jonku asumaan siellä. Itse olisin ennemmin rahaton ja työtön mitä menisin sinne.
puolet elämästi asuin pakon edessä maalla ja vitsi kun valmistuin ammattiin niin äkkiä takaisin kehä kolmosen sisäpuolelle =)ja järki on päässä ja silmät auki =)
maalla asuin talossa jossa talon emäntä oli hirttäytynyt sisälle taloon...
siitä onko Siwa naapurissa vai 30 km:n päässä kotoa.
Kymenlaaksossa ja Nastolassa opiskelupaikkaa ja työtä vailla neljäsosa nuorista... Itse tiesin jo opiskelemaan lähtiessä, että kotiseudulta ei töitä löydy, samoin mies; muutettiin pk-seudulle, missä ollaan siitä pitäen asuttu, tehty töitä ja kasvatettu perhe, ulkomaan-poikkeamisia lukuun ottamatta. Ja tänne ollaan myös juurruttu ja täällä me viihdytään, koti on täällä.
kuin maalla. Asuin lapsuuteni maalla ja voi helvetti sitä kateutta ja muiden kyräilyä. Juoruttiin ja haukuttiin selän takana. Kaukana oli se maaseudun yhteisöllisyys jota nykyisin niin hehkutetaan.
Nyt nautin asua kaupungissa, naapureita ei kiinnosta mun tekemiset eikä mua niiden tekemiset. Moikataan kun nähdään, mutta siinä se. Ne ei tunne mua enkä minä niitä. Ihanaa!
Helsingissä nyt ei asu kuin pelkkiä kusipäitä, sietävätkin tappaa toisiaan.
Me ainakin ollaan oikein onnellisia, vaikka asutaan kerrostalossa Helsingin kantakapungissa.
asun Helsingissä ja voin hyvin. Raotapa hiukan henkisiä kaihtimia ja näe maailmaa hiukan laajemmasta aspektista.
Henkiset kaihtimeni ovat kyllä varsin auki. Olen kotoisin pikkupaikkakunnalta ja asunut Suomessa muuallakin. Kaverini on tappanut vaimonsa ja itsensä.
t. minäminäminäminä-ääliö
ja stadissa nyt 10 vuotta. Arvaa kummassa paikassa on hauskempaa? Sillä aikaa kun sä arvaat, mä lähden konserttiin ;-) Toivottavasti mies ei tapa lapsia sillä aikaa, ne kun meni maalle mökille!
että joka viides asuu pk-seudulla. Vai muistanko väärin?
Esim. Tyrnävä ja Pomarkku ovat varsinaisia metropoleja.
Ja pienillä paikkakunnilla tulee turpaan grillijonossa, vaikka muut olisivat selvinpäin...
Miettikääpä, kuinka moni tänäkin vuonna tapahtuneista perhesurmista on tapahtunut kaupungeissa ja etenkin pääkaupunkiseudulla.
Kyllä, asuuhan siellä paljon väkeä, mutta on Suomessa muitakin suuria kaupunkeja.
Minä voin hyvin, kiitos huolenpidosta.
Esim. Tyrnävä ja Pomarkku ovat varsinaisia metropoleja.
Kauhava ja Jokela myös.
Kaupungissa pahoinvoivat ovat niitä landelta muuttaneita jyväjemmareita ja heinähattuja, jotka eivät sopeudu tiiviiseen kaupunkimaisemaan. Huudattavat humppamusaa nupit kaakossa ja vinkuvat lehtien ja netin palstoilla jos dösässä vieruskaveri ei jaksa osallistua jonninjoutavaan keskusteluun.
jotka ovat maalta kotoisin ja ovat pakosti joutuneet muuttamaan kotiseudultaan työn perässä kaupunkiin. Sen sijaan en usko että yksikään syntyperäinen stadilainen voisi sen takia pahoin että sattuu asumaan Helsingissä, koska tää on koti.
Elämässä on jotain muutakin silloin pielessä. Ei kenelläkään ole paha olla pelkästään siksi, että asuu kaupungissa.