"Maksan puolet bensoista" on kerjäämistä.
Jos tuppaudut jonkun kyytiin (siis kun autoilija itsekin on menossa) niin maksa bensat!
Kommentit (6)
Jos olet menossa samaan suuntaan kuin kuski, niin on ok tarjoutua maksamaan puolet bensakuluista.
Jos pyydät kuskiksi suuntaan X maksat bensakulut kokonaisuudessaan, koska todennäköisesti kuskin ei olisi lähtenyt sinne ilman pyyntöäsi.
Jos on itsekkin sinne menossa niin voi viedä minutkin. Jos vie pelkästään mut maksan kyllä.
Joo on kyllä hölmöö pyytää bensarahaa jos ite menossa täsmälleen samaan suuntaan muutenkin, oli joku kyydissä tai ei. Ehkä joku pieni ihan nimellinen korvaus ok mut muuten jo rahastuksen makua.
Jos on itsekkin sinne menossa niin voi viedä minutkin. Jos vie pelkästään mut maksan kyllä.
odotat varmaan että sut haetaan kuitenkin ovelta?
Vai menetkö ajajan luokse ensin ja menet sieltä kyytiin?
Jos ihmiset vain tulevat kyytiin "kkun samaan suuntaanhan tässä mennään" eikä tarjoo mtn korvausta vaan ottaa itsestäänselvyytenä että kyllhän tämä sopii, minua vituttaa.
Jos ihminen tajuaa että olisi kohteliasta tarjota vaivanpalkkaa, vastaan että ei tartte, ja minulle jää hyvämieli koska kuskattava on tajunnut että ei ole mkn itsestäänselvyys että haen ja ajan vain koska samaan paikkaan ollaan menossa.
Toinen voi tulla bussilla perässä, emeneehän se bussikin sitten sinne samaan paikkaan tai ainakin jonnekin lähelle.
Mulle tuppautuja saa maksaa koko auton ja vakuutukset ja renkaat ja huollot ja tietty siitä että oon KUSKI!!