Onko kukaan viettänyt joulua Lapissa?
Joo joo ei ihan aikakauteen sopiva kysymys, mut kun mökki pitäis jo pian varata jos haluu mieleisen. Mutta mitä mieltä esim SUomusta tai Ylläksestä, Suomulla oon ollu joskus, Ylläksellä en koskaan, Ruka ja Levi tuntuvat jotenkin ylikansoitetuilta, vai mitä mieltä ootte?
Kommentit (9)
olen lapissa viettänyt :) Itseäni ei kiinnosta mitkään hiljaiset kohteet lapissa, minusta on mukavaa kun Levillä on tekemistä jokaiselle.
nuorempien sisarusteni kanssa ollut usein Ylläksellä. Ovat olleet mökissä,mutta varanneet jouluillallisen hotellista. Joulun mökkejä kannattaa jo tosiaan vuokrailla.
nuorempien sisarusteni kanssa ollut usein Ylläksellä. Ovat olleet mökissä,mutta varanneet jouluillallisen hotellista. Joulun mökkejä kannattaa jo tosiaan vuokrailla.
nykyisin niin kaupunkimainen.Mutta makuasioitahan nämä.
Meillä oli kiva mökki, noin parin kilometrin päässä rinteistä. Oli tosi kivaa, kun siellä oli sillon vaan -10c ja Turussa missä oli kotimme oli tuolloin -26c. Rinteissä viihtyi siksi tosi hyvin.
Eipä siellä paljon päivä paistanut ja elämyskylpylä siinä lähellä oli mahtava.
Mut mitä tulee jouluun, niin ei se tuntunut samalta. Kaipasin sitä hääräämistä ja tohinaa ennen jouluruokaa ja kaipasin niitä perinteitä mitä kotona tehtiin. Tottakai niitä olisi voinut sielläkin tehdä, mutta ei se tuntunut samalta.
Ihana paikka ja menen toistekin, mutta joulun vietän kotona.
Ps. Sinne Levitunturin huipulle pääsee ajamaan autolla, joten sinne sytytettiin illalla myöhään rakkaille kynttilät, koska ei päästy haudalle.
Itse olen viettänyt 32 joulua lapissa.
tykkylumipuiden keskellä, kynttilöiden loisteessa...havujen tuoksussa...talonpoikaistalon lattian narina...meillä kotona.
Kotona aina paras. Sitä jonottamista ja tönimistä saa tarpeeksi jo muutenkin.
Kinkkua uuniin ja hyvää lukemista tarpeeksi niin mikäpä sen mukavampaa.Saa rauhoittua ja levätä.
Tosin itse pitää mennä nyt työhön jouluksi,mutta siinä se menee sekin.