Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöräni varastettiin, sain vakuutuksesta rahat,menetin tttuen.

Vierailija
26.06.2012 |

Ihan järjetöntä, sain siis 200e vakuutusyhtiöltä uuden polkupyörän hankintaan ja sossu laski tämän tuloiksi, joten ei muutamaan kuukauteen tukea tipu.

Pyörä on pakko olla, että pääsen töihin.

Kävin katselemassa käytettyjä pyöriä ja niissäkin halvimmat 150e, jäisi sentään 50e vielä ruokaan.

Mutta näköjään köyhän on ihan turha maksaa vakuutuksia :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti yhteiskunnan pitää kustantaa kaikenlaiset menot??? Me työssäkäyvät kustannamme ihan itse ne, mihin on varaa. Jos ei ole varaa, niin ollaan ilman ja säästetään.

Ja se joka ihmetteli et kuinka köyhällä on varaa maksaa vakuutuksia: Minun kotivakuutus maksaa vuodessa 100e, joten kyllä sellaiseen varaa on kun erissä maksaa.

Ap

Oletko tietoinen, että sossun kuuluisi antaa sinulle toimeentulotukea kotivakuutukseen? Jatkossa siis laita sekin hakemukseen menoksi, niin ei tarvitse maksaa sitä perusosasta.

Tuo sossun käytäntö on todella törkeä. Olisi ehkä kannattanut ostaa heti pyörä, jonka jälkeen rahat olisivat jo menneet, ja olisit voinut vedota siihen, että tarvitset pyörää työmatkoihin, asialla oli kiire joten se oli ostettu heti, etkä edes tiennyt että summa vähentäisi toimeentulotukea (kun kerran kuitti pyörästä on olemassa ja vakuutusyhtiön korvaus oli tarkoitettukin nimenomaan pyörän ostoon).

Tästähän oli jokin aika sitten jossain lehdessä. Eli jos toimeentulotukiasiakas vaikka pahoinpidellään ja ryöstetään, niin hänen vahingonkorvauksensa vähentävät toimeentulotukea. Eli laissa katsotaan, ettei köyhällä ole oikeutta saada hyvitystä pahoinpitelystä tai vaikka raiskauksesta - korvaus kuuluu sossulle. Reilukerho.

Vierailija
2/27 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jätetäänkin rauhaan jos niitä on vaan satunnaisesti.

Millaisia köyhiä täällä on jos 200 e on pikkusumma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos sulla ei olisi ollut vakuutusta, olisi sossu ostanut sulle uuden pyörän, luultavasti... Mut katsele huutonetistä.

Vierailija
4/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voihan....Tee valitus,voivat harkinnanvaraisena perua päätöksen.Aika julmaa tuo touhu.

Vierailija
5/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ilmoitus tori.fi, voit saada sitä kautta edullisesti hyvän pyörän.

Vierailija
6/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä rahat siitä fillariin.

Saa ne muutkin vaunuhin, pesukoneeseen jne.

Vierailija
7/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat sossusta rahaa jos olet töissä. Mä ainakin saan töistä palkkaa jotta pystyn ostamaan sen pyörän vaikka ilman vakuutusrahoja.

Vierailija
8/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutusrahat ovat tuloja, ei oikeutta toimeentulotukeen. Ja pitää kuulemma itse harkita mihin rahat käyttää, joko sen uuden polkupyörän hankintaan, tai ruokaan ja laskuihin.

No enköhän nyt pärjää sen muutaman kuukauden ilman tukeakin jos oikein nipistän,mutta todella väärin, että vakuutuskorvaukset katsotaan tuloiksi!

Kyllä kävi mielessä irtisanoa koko vakuutus,kun ei siitä loppupeleissä ole hyötyä.

Tai jatkoa ajatellen pitää varmaan avata oma tili mahdollisia korvauksia varten. Jotenkin nyt ymmärrän niitä tukihuijareita...rehellisyys ei näköjään kannata.

Ap

Vierailija
9/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista yleensäkään että, saat sossusta rahaa jos olet töissä. Mä ainakin saan töistä palkkaa jotta pystyn ostamaan sen pyörän vaikka ilman vakuutusrahoja.

Turha siellä on tynnyristä huudella.

Vierailija
10/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat sossusta rahaa jos olet töissä. Mä ainakin saan töistä palkkaa jotta pystyn ostamaan sen pyörän vaikka ilman vakuutusrahoja.

Tutkippa matalapalkka alojen tuntihintoja niin ei tarvi ihmetellä. monella ei edes ole täysiä tunteja.

Vierailija
11/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
12/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina parjataan ihmisiä jotka ohjaavat mm.huutiksesta saadut rahat eri tilille,koska pelkäävät niiden vaikuttavan tt-tukeen.Minusta tuollaiset ns.pikkusummat pitäisi jättää rauhaan,ja jos ne vielä tulevat vakuutusyhtiöltä.

Vierailija
13/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla joku muu kuin köyhä, jos on varaa maksella ei-lakisääteisiä vakuutusmaksuja.

Vierailija
14/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lainata pyörääni pariksi kuukaudeksi että saat rahaa säästöön. Olen loppusuoralla raskaana ja fillari tyhjän panttina. Pk-seutu.

Vierailija
15/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lainata pyörääni pariksi kuukaudeksi että saat rahaa säästöön. Olen loppusuoralla raskaana ja fillari tyhjän panttina. Pk-seutu.

Mutta sain ystävältäni nyt viikoksi pyörän lainaan, pakko minun on noilla vakuutusrahoilla kuitenkin se pyörä ostaa. Nipistetään sitten jostain muusta.

Ja se joka ihmetteli et kuinka köyhällä on varaa maksaa vakuutuksia: Minun kotivakuutus maksaa vuodessa 100e, joten kyllä sellaiseen varaa on kun erissä maksaa.

Ap

Vierailija
16/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkinnan varaista toimeentulotukea polkupyörään. Tai haet kaupungin toimipisteestä kunnostetun ilmaisen polkupyörän.

Vierailija
17/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tori.fi/koko_suomi?ca=18&w=3&cg=4150

Sieltä löytyy pyöriä, loppupeleissä aika edullisesti, katso vaikka! :)

Vierailija
18/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkinnan varaista toimeentulotukea polkupyörään. Tai haet kaupungin toimipisteestä kunnostetun ilmaisen polkupyörän.

koska olen vakuutuksesta saanut pyörään rahat. Nyt vaan sossun mukaan pitää arpoa käytänkö pyörään vai ruokaan.

Käyn kyllä vielä katselemassa jos löytyisi jostain tosi edullinen pyörä, on tässä nyt viikko aikaa.

Ja lähinnä halusin tuoda tällä aloituksella esiin sen kuinka järjettömiä nämä toimeentulotukipäätökset joskus ovatkaan.

Ap

Vierailija
19/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus on pakollinen vuokralla asuville, koska se vaaditaan vuokrasopimuksessa.

Vierailija
20/27 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina parjataan ihmisiä jotka ohjaavat mm.huutiksesta saadut rahat eri tilille,koska pelkäävät niiden vaikuttavan tt-tukeen.Minusta tuollaiset ns.pikkusummat pitäisi jättää rauhaan,ja jos ne vielä tulevat vakuutusyhtiöltä.

Mä luulin, etträ ne säästää niitä lapsen tilille maksettuja rahoja niille lapsilleen. Mutta nyt selvisikin oikea syy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi