Kommunistien lapsista tuli vihervasemmistolaisia
Itse olen elänyt sen ajan kun kommunisteja pilkattiin ja heitä pidettiin vähän tyhminä ja laiskoina ja olen jopa käynyt pioneerileirillä Neuvstoliitossa. Nyt tästä kommunistien lapsista on tullut vihervasemmistolaisia. Ihan samat tavoitteet eli ei mielellään töitä vaan kaikki minulle heti ja mielellään niin, ettei tarvitse tehdä mitään. Jos joku yrittää ja onnistuu niin se on lähtökohtaisesti paha asia ja kateus nostaa päätään. Minä sain kommunismista lapsena tarpeekseni ja vanhempien täysin aivottomista jutuista ja ihmetyttääkin, että miksi iso osa jatkaa tuon täysin sairaan ja monelle jopa tappavan aatteen ihannointia. Natsien kanssa yhtä sekopäistä porukkaa ja kommunistit myös tappoivat innokkaasti ja niin tekisivät nämä nykyisetkin viherkommunistit jos siihen olisi mahdollisuus.
Kommentit (6)
Mun vanhemmat oli umpikepulaisia ja kommarit ois hirtetty lähimpään kuusenoksaan, jos semmosia ois meidän kylälle vahingossa eksyny.
Että se siitä teoriasta.
Vanhempani vallankin isäni ovat aina kannattaneet Kokoomusta (äidin juuret ehkä enemmän siellä maalaisliiton ja kepun kannatuksessa mutta Kokoomuken kannattaja hänestä on tullut).
Mutta toisaalta musta yrittäjyys on ihan hyvä juttu ja pienyrittäjiä en suinkaan kadehdi vaan näen homman raskaana ja vaativana. Enkä ole sitä mieltä, että kaikkien pitäisi vaan maata kotona. Mun mielestä työelämässä pitäsii olla joustoa, että voi keskittyä välillä esim. lapsiin ja vapaaehtois- ja kansalaisjärjestötyöhön tai tehdä töitä vähän vähemmän vaikka ennen ja jälkeen eläkeiän jne... Ihmiset musta tulisivat myös vähemmällä toimeen ja on musta ihan ymmärrettävää jos joku tinkii elintasosta ja tekee puolet vähemmän töitä ja sitten osaksi jotakin muuta. Mutta tosiaan itse en mikään työnvieroksuja todellakaan ole ja kannan itse huolta työelämästä ja muutenkin yhteiskunnasta syrjäytyvistä nuorista. Näen sen vain rakenteellisena ongelmana mutta pitkälti myös ongelmana, joka liittyy siihen, että lapsista ei ole huolehdittu niinkuin olisi pitänyt lapsuudessa, sosiaalisena ongelmanana.
Eikun oikeasti musta tuntuu, ettei ap ole oikein ymmärtänyt vihervasemmistolaisuuden ydintä... Toki ihmisiä on moneen lähtöön kaikkien aatteiden piirissä...
Itse olen elänyt sen ajan kun kommunisteja pilkattiin ja heitä pidettiin vähän tyhminä ja laiskoina ja olen jopa käynyt pioneerileirillä Neuvstoliitossa.
Kommunisteja pidettiin sellaisina ja sellaisina, mutta olet kuitenkin käynyt pioneerileirillä Neuvostoliitossa?
Jonka loivat sairaat ihmiset, samoin kuin Saksan diktatuurin.
Minä olen oikeistolaisesta perheestä ja vähitellen liukunut vasemmalle laidalle kuten osa ystävistänikin. En jaksa arvottaa ihmisiä rahan ja omaisuuden kautta saatika laittaa heitä paremmuusjärjestykseen sen mukaan, minkä aseman he ovat mielestään saavuttaneet. En ymmärrä, mistä tempaisit tuon heti-mulle-kaikki ja ei työtä? Nimenomaan vasemmisto tukee työtä ja työntekijäporrasta ja tämän porukan joukosta löytyy suurin osa vapaaehtoistyöntekijöistä. Nimittäin empatia ei ole vielä kuollut rahankiillon alle.
Kommunismi ja vasemmistolaisuus on aivan eri asiat.
ainakin taistolainen.