Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme syytä, miksi et kulje töihin pyörällä

Vierailija
25.06.2012 |

Ja jos kuljet, listaa ne kolme pääsyytä, miksi :)

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sitä työpaikkaa.

Vierailija
2/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) käyn yleensä kaupassa työmatkalla

2) joudun käyttämään jnkv autoa töissä

3) aina renkaat puhki (tänä vuonna jo x 2)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tulen töihin pyörällä vain jos sataa:

on niin naurettavan lyhyt työmatka (n. 0.5 km) ettei kehtaa tulla pyörällä paitsi tosiaan jos sataa, niin pääsee vielä nopeammin kuin kävellen

Vierailija
4/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- moottoritie 25 km, ei saa ajaa siellä

- työmatkoihin kuluisi todella paljon aikaa

- en ehtisi hakea lapsia hoidosta ajoissa

Vierailija
5/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä kuljettavaksi pyörällä.

Vierailija
6/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

b) en muutenkaan omista pyörää

c) kävelen ja kuntoilen monta tuntia viikossa muutenkin, ihan sama työmatkalle

Vierailija
7/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Joudun käymään työpäivän aikana palavereissa pitkänkin matkan päässä ja auto on siinä välttämätön.

2. Lapsi pitää viedä matkalla päiväkotiin ja matkan tekeminen on pirun hidasta jos hän pyöräilee.

3. Olen vaan laiska. Liikun mieluummin erikseen. En tykkää mennä hikisenä töihin ja suihkussa käymiseen ja vaatteiden roudaamiseen kuluisi liikaa aikaa ja vaivaa saavutettuun hyötyyn nähden.

Näistä siis vain yksi syy on pätevä :)

Vierailija
8/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoreitillä olisi mittaa sitten 25 km, ja siitäkin osa vilkasliikenteisen moottoriliikennetien pientaretta (jossa kyllä saa pyöräillä, henkensä kaupalla). Tässäpä ne syyt.

Pyöräilisin mielelläni, jos matkaa olisi vaikkapa 5-10 km ja pyörätietä.

Vierailija
9/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. en jaksa aamulla

2. talvella on tie liukas

3. talvella on pimeä

miksi kuljen

1. on ihana varsinkin iltapäivällä tulla pyörällä kotiin töistä, on jo liikkunut päivän liikunta annoksen

2. töissä jaksavat kiitellä ahkeruuttani kun jaksan polkea 10km töihin ja saman vielä takaisi, saan hyvän mielen

3. säästyy bensaa

4. taitaa kuntokin vähän kohota

Vierailija
10/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 60 km:n matka työpaikalle.

Vierailija
11/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun olin töissä, niin syy oli yleensä se, että menee niin paljon enemmän aikaa, asuin sopivien liikenneyhteyksien varrella, niin että julkisilla meni nopeasti ja sen ajan saattoi käyttää töiden tekemiseen.

Vierailija
12/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis outoa polkea jonkun toisen työpaikalle

eikä ole pyörääkään

Vierailija
13/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Koska täällä ei ole pyöräteitä.

2. Koska suurkaupungin liikenne on liian kaoottinen pyöräilijälle.

3. Koska minulla ei ole pyörää.

Vierailija
14/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en omista polkupyörää enkä varmaan enää osaisi ajaakaan.

Vierailija
15/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ja suurin: suurin osa matkasta menee raittia jolla ei ole kevyenliikenteenväylää, valkoisen sulkuviivan jälkeen alkaakin jo oikeastaan oja ja autot ajavat helvetin lujaa ja helvetin läheltä (pakosta, eipä nekään voi toiselle kaistalle kokonaan väistää kun tulee liikennettä vastaan).

Toinen: lapset pitää viedä tarhaan, ja tarha on 11km toisessa suunnassa. Itse työpaikalle meiltä on 17km, joka on minusta ihan kohtuullinen kuljettavaksi hyvällä pyörällä keskikuntoisellekin.

Toinen syy on kuitenkin poistettavissa siten että mies veisi ja hakisi lapset, mutta se tekisi lasten hoitopäivistä pidempiä ettei mielellään niinkään. Ja tosiaan, en silloinkaan pyöräilisi töihin, en henkeni uhalla.

Vierailija
16/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minula on selvä syy miksi en tykkää pyöräilystä:

Joko pyörän penkki hankaa alapäätäni ikävästi ja lopulta kivuliaasti tai sitten jos asentoa vaihtaa etukenommaksi, niin se hankaa liian nautinnollisesti ja lopulta kivuliaasti. Eli lopputulema: minun alapääni ei ole pyöräilyyn tarkoitettu. Lopulta se kuitenkin tuntuu kurjalta :(

Vierailija
17/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Matka on niin pitkä pikkuteitä, että pitäisi mennä suihkuun ennen työpäivää. Suihkutiloja ei ole. Töissä pitää kuitenkin olla täydessä tällingissä ilman hienhajua.

3. Lapsia (monikossa) on myös aika hankalaa viedä pyörällä aamuisin. En vie joka aamu, mutta silti. Eivät mahdu tarakalle:)

Vierailija
18/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) On nopeampaa kuin bussilla meno (pyörällä 20 minuuttia, bussilla pysäkille kävelyineen noin 35-40 minuuttia riippuen vuorovälistä)

2) Pyöräily ei maksa "mitään" (siis kyllähän se fillari jotain maksaa ja talveksi nastarenkaat, mutta aika halvalla pääsee verrattuna bussilla ajoon.

3) Henkilöautoilu ei ole mulle vaihtoehto, koska en omista autoa tai ajokorttia.

4) Pyöräily on ihanan virkistävää aamuisin. Joskus (vaikka kovalla lumisateella) olen erehtynyt menemään bussilla. Pitäisi muistaa, että silloin voin pyöräilyn sijaan kävellä.

Ainoa huono asia on, minkä tavallaan keskin asiassa, ettei tuo pyöräily (yhteensä 40 minuuttia, kun 20 minuuttia menee suuntaansa) riitä päivän kuntoiluksi. Jotain muutakin olisi ehdittävä tehdä.

Minä vien lapset pyörällä päiväkotiin ja teen kauppaostoksetkin fillarin kanssa. Lapsia on kaksi. (Toinen ajaa omalla pyörällään, toinen istuu mun mukana istuimessa.)

Vierailija
19/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Työmatka 42km suuntaansa

- Matka polkien veisi liikaa aikaa

- En jaksa

Vierailija
20/79 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei ole pyörää.

2. Ei ole rahaa ostaa pyörää, edes käytettynä.

3. Ei ole työpaikkaa, jonne polkea pyörällä.

4. Pylly tulee polkiessa kipeäksi, jos satula on vähänkin huono.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän