Lapsen hoidon kannalta paras on toinen vanhemmista päivätyössä ja toinen vuorotyössä.
Itse teen kaksivuorotyötä ja mies on päivätyössä. Lapsella on maksimissaan 4 hoitopäivää viikossa joista yleensä aina kaksi lyhyempiä päiviä. Ja nyt lapsella on ollut 6 päivän vapaa hoidosta.
Kommentit (7)
vanhemmat ovat vuorotyössä, toinen tekee jatkuvaa aamuvuoroa 06-13 -välillä, toinen iltavuoroa klo 14-22 -välillä. Lasten ei tarvitse olla ollenkaan hoidossa! Yhteistä aikaa ei perheellä tietysti juurikaan ole, mutta ehtiihän sitä sitten parisuhdetta hoitaa, kun lapset on lentäneet pesästä!
Ja nytkin ollaan oltu KUUTENA iltana yhdessä ja viikonloppuinakin.
ap
Meillä minä "normaalissa" 8-16 ma-pe työssä ja miehellä vuorotyö ja yleensä siis vkl töissä.
Lasten ei ole tarvinnut olla hoidossa kuin noin 10 pv / kk. Kätevää ja molemmille vanhemmille jää aikaa viettää lasten kanssa.
Ja tosiaan, tulee myös pitkiä pätkiä vapaita, parhaimmillaan parikin viikkoa.
meilläkin minä olen vuorotöissä ja mies päivätöissä ja olemme saaneet hoitosysteemit toimimaan hyvin. Tosiaalta miinuksena on yhteisten viikonloppujen vähyys ja se, että joudun olemaan töissä välillä myös juhlapyhinä.
Mun vanhemmilla mennyt niin, että iskä tekee aamua, pääsee neljältä töistä ja äiti tekee vuorotyötä. Ikinä ei olla oltu hoidossa, kun mummi oli jo eläkkeellä.
Omassa parisuhteessa menee samalla tavalla, minä teen vuorotyötä ja mies tekee koko ajan samaa vuoroa, ei niillä töissä ole muuta kuin yksi vuoro. Minulla saattaa olla viikonloput töitä ja jos miehelläkin on, niin sitten lasta hoitaa omat vanhempani tai lapsen kummitäti työpäivien aikana.
Yhteistä aikaa jää joskus iltaisin ja joskus viikonloppuisin. Silloin kun kummallakin on vapaata, mennään koko perhe jonnekin ja toisinaan vanhempani ottavat lapsen hoitoon, jotta jää aikaa parisuhteelle. Kyllä tämä näinkin menee :)
eipä tämä nyt juuri lapselta hoitopäiviä poista. Yleensä 4-5pvää vkossa hoidossa, silloin kun mulla on iltavuoro, niin lapsen päivä on 09.45-15.30 ja kun mulla on aamuvuoro, niin lapsi on hoidossa 05.55-15.30. Mies tekee 7-15 (joskus pääsee aikaisemmin).
Meillä lapsi menee ysiin ja haetaan kolmen jälkeen. Lapsella on viisi lyhyttä hoitopäivää viikossa ja koko perhe on illat ja viikonloput yhdessä, mökillekin voidaan lähteä perjantaina iltapäivällä.