Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön parkkipaikalla noin 1,5 vuotias

Vierailija
25.06.2012 |

lapsi sai hääräillä aivan rauhassa ympäriinsä, kun äiti pakkasi autoa. Katselin tätä ikkunasta ja pohdiskelin, että olen aina pitänyt tarkempaa huolta lapsistani ja kop kop isommilta onnettomuuksilta olemme välttyneet.

Ikävä kyllä parkkipaikalle tulee autot aika lujaa ja jopa talon asukkaat eivät huomaa, jos pikku taapero tupsahtaa jostain väliköstä eteen. Pitsataksit ym satunnaiset suharit ovat suurin riski, koska ne ajavat parkkipaikaltamme läpiajoliikenteenä suoraan rappujen eteen ja eivät oleta, että siellä voi liikkua lapsia ilman valvontaa. Pitäisi kyllä olettaa, koska tällaisia vanhempia riittää, jotka...!!!

Kuinka monta kertaa olemmekaan jarruttaneet, kun unohtunut taapero on ollut tiellä? Asuinalueilla liikuttaessa aika monta kertaa. Kerran istuin autossa pelkääjän paikalla ja mieheni päästi minut nappaamaan tällaisen kuljeskelevan taaperon kiinni ennenkuin äiti ehti hätään. Äiti pakkasi autoa! Toisen kerran äiti kitki pihalla, kun lapsi oli unohtunut, mutta onneksi ehdimme väistää ja jarruttaa!!!

Yrittäkää ymmärtää ennenkuin jotain sattuu, että lasta on vahdittava joka sekunti. Helpointa on laittaa lapsi auton turvaistuimeen myös pakkailun ajaksi, jos valvovia silmäpareja ei liikene pelkästään lasta varten.

Isä käänsi selkänsä reiluksi sekunniksi ja minä ehdin jo jännittää tilannetta. Onneksi isä tuntui olevan tietoinen lapsensa nopeista liikkeistä ja ehti nappaamaan merelle päin juoksemaan pyrkineen noin yksivuotiaansa kiinni selästä alle kahdessa sekunnissa siis. Isän reagointiaika oli onneksi nopea. Jos olisi kääntänyt selkänsä kahdeksi sekunniksi, olisi saanut sukeltaa perässä tai minä olisin rynnännyt sukeltamaaan... Toisen kerran taas isä liikkeellä merenrannassa. Talutti pyörää ja ihaili maisemia. Taapero tallusti perässä. Isän vikaisut taaperon suuntaan venyivät maisemia ihaillessa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus tuntuu ihan kuin vanhemmat haluaisivatkin pienokaisistaan eroon, kun niin huonosti vahditaan:(

Vierailija
2/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä taloyhtiön parkkipaikalla pitäisi ajaa hiljempaa!! Itse säikähdin tänään koirani ja lapseni kanssa pihalla, kun naapuri kaahasi pihaan talla pohjassa. Koira oli minulla lyhyessä narussa ja lapsi kädessä kiinni. Mutta mitkään varotoimet ei pelasta, jos pihassa ei älytä ajaa tilanteen vaatimilla kävelyvauhtia muistuttavilla nopeuksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-3

Vierailija
4/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin huolehtii omistaan, mutta kuulostaa siltä että teillä on jäänyt tuo tilannenopudesta huolehtiminen.

Parkkiksella voi tupsahtaa vaikka kääpiö auton takaa, joten parkkiksella ajetaan tällaisen riskin mukaista vauhtia.

Vierailija
5/5 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lapsi autoon kiinni, ovi kiinni ja sitten pakkaillaan muut, poltetaan tupakkaa ja seurustellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme