Seksi ja supistelut
Miten teillä puuhastelujen jälkeen?
Meillä riesana noin yleensäkin supistelut (vaikka vasta rv17+menossa) ja olenkin miettinyt, että miten uskaltaa puuhastella. Eilen vähän yritettin ja olin kyllä loppuillan todella kipeä eli heti tuli tietty supistus, mutta maha oli jotenkin koko illan arka ja kova.
Saako herkästi supistelevat puuhastella ollankaan?
Kommentit (4)
Minä olen käsittänyt niin, että sitten ei kannattaisi rakastella, jos supistelee paljon ihan normaalioloissakin.
että puuhastelu lyhentää sunnytysaikaa. Ilmankos esikoinen tuli syöksyllä :) Syntyi kuitenkin la jälkeen, tosin arveltiin syntyvän aikaisemmin, kun oli niin kypsä tilanne. Synnytys alkoi kuitenkin vasta vesien menon jälkeen, mutta olin jo valmiiksi auki 3cm.
Jotenkin ei toi eilinen vain tuntunut järkevältä. Voi olla, että esikoisestakin tuli kipee olo puuhastelun jälkeen, mutta sitä ei osannut silloin pelätä, kun ei oikeen tiennyt edes mikä on supistus. Nyt taas olen niitä havainnut viikolta 13 asti joka päivä ja usein n kerran tunnissa. Ajattelin ihan muutenkin ottaa yhteyttä neuvolaan niiden takia, kun eivät ole ollenkaan vähentyneet.
mutta mitään puuhasteluun liittyvää lääkäri ei viimeksi sanonut (3vk sitten). Toiminta on muutenkin supistusten takia rajoittunutta, niin mietin vaan, että pitääkö tätäkin nyt rajoittaa.
Meillä ollaan puuhasteltu koko ajan, vaikka on ollut rv 20 saakka supisteluja. Ei ole tosi olleet kivuliaita. Olen kuullut, että puuhastelu vähentää ennenaikaisten synnytyksien määrää, koska se rentouttaa lihaksia. En tiedä pitääkö paikkansa!?!
Hanna rv 31+3