Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mun kannattais tehdä työn suhteen, työmatka 125 km/suunta

Vierailija
25.06.2012 |

Olen muuttanut kesäkuun alussa enkä ole löytänyt oman alani työpaikkaa. Olen toimistotyössä taloushallinnon alalla. Työmatka siis tuo 1,5 tuntia suuntaansa, eli se vie aivan hirveästi aikaa ja rahaa. Kannattaisiko mun ottaa lähempää ihan mikä tahansa työ (alempi palkka, varmaan vähemmän kuin mitä nuo polttoainekulut kompensoisivat) ja toivoa, että jotain oman alan työtä tulisi (miltä se sitten näyttäisi cv:ssä?) vai jatkaa tätä ajamista ja työnhakemista?

Tokihan yksi vaihtoehto olisi jättäytyä työttömäksi, mutta siihen ei pokka ja hermot riitä.

En tiedä vaan että kauanko jaksan ajella...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua muuttaa niin etsi lähempää töitä, ei sinun tarvitse ensimmäistä vastaantulevaa ottaa kun sinulla on jo työ taustalla.

Vierailija
2/4 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vikaa. Sairas työyhteisö. En mä tänne takas muuta, muut syyt pisti muuttamaan pois :).

Toivottavasti syksyllä vilkastuisi työmarkkinoillakin, kaksi viikkoa kesälomaan, ehkä siihen asti jaksan vielä

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lomaasi on pari viikkoa? Sen ajan nyt ihminen jaksaa vaikka päällään seisoa, joten älä tee hätäisiä ratkaisuja ennen lomaa.

Varmasti syksyllä työmarkkinat vilkastuvat ja pääset kunnolla työnhakuun. Kuinka kauan olet ollut nykyisessä työpaikassasi? Jos ei syksylläkään uutta työtä ala löytyä, etkä jaksa millään enää sitä ajelua ja ikävää työyhteisöä, voisitko yrittää päästä vaikka vuorotteluvapaalle?

Tsemppiä sinulle; olet varmasti väsynyt näin ennen lomaa. Loman jälkeen voi olla, että energiaa riittää eri tavalla ja jaksat vielä puurtaa kunnes se uusi työ löytyy. Myönteistä tilanteessasi on se, että vanha työpaikka on ilmeisesti todella vastenmielinen. Siitä saamasi energia puskee sinua hakemaan aktiivisesti uutta työtä, joten todennäköisesti tulet uuden paikan löytämäänkin. Ennemmin tai myöhemmin!

Vierailija
4/4 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella pitkä matka, minä kyllä varmaan ottaisin uudelta paikkakunnalta jotain muuta työtä, jos oman alan työitä ei löydy. Mutta ensin yrittäisin muutaman kuukauden etsiä oman alan hommia, sitä pitemmäksi aikaa ei ehkä kannata ihan työttömäksi jäädä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän