Mistä masokismi johtuu?
Tyttöystäväni tykkää siitä, että otan hänet sängyssä todella rajusti, pyytää repimään hiuksista ja muutenkin minua pitämään ohjat tiukasti käsissä. Onko masokismi kenties seurausta jostain elämän varrella tapahtuneesta vai onko ihan arpapeliä, kuka sattuu olemaan masokisti ja kuka ei? Onko se siis täysin luonnollista?
Kommentit (22)
Osaisiko joku kertoa omasta kokemuksestaan, nauttiiko alistamisesta ihan muuten vain vai onko sille kenties joku syy lapsuudessa tai muussa aiemmassa elämässä? Voisiko se olla jotain tiedostamatonta, blokattua? Tyttöystäväni ei itse osaa sanoa, miksi haluaa tulla alistetuksi. Minua tämä vähän hämmentää.
Jossain Kari Heusalan kirjoista luki, että alistumisesta nauttiminen olisi prostituoiduille tehtyjen kyselytutkimusten mukaan tyypillisintä ihmisille, jotka "normaalielämässä", päivänvalossa ovat vastuuntuntoisia ja päätöksiä tekeviä tyyppejä joilla on kova tarve pitää asiat itse hallinnassaan, joiden on helpompi rentoutua kun konkreettisesti luovuttavat vallan toiselle.
En usko, että tuo on ihan täysin riittävä selitys, vaikka mulla onkin kova kontrollin tarve. Minä olen aina, kuten viitonen, nauttinut sidottuna olemisesta. Lapsena aloin itse sitoa itseäni sänkyyn jo ennen kuin opin tyydyttämään itseäni, se tuntui "kivalta" eli siinä opettelin kiihottumaan, ja 16-vuotiaana jo pyysin poikaystävääni piiskaamaan minua. Luulen, että ainakin mun kohdalla osasyy on erittäin seksikielteisellä kasvatuksella, mun lapsuudenkodissa mitään seksiin viittaavaa ei yksinkertaisesti ollut olemassa. Äiti ampaisi huoneeseen kun tiesi minun tyydyttävän itseäni suihkulla, ei mitenkään vahingossa käräyttänyt, ja huusi miten saan tuollaisesta ties minkä tulehduksen (suomalaisesta hanavedestä 90-luvulla siis), kun varhaismurkkuna aloin kysellä hankalia äiti osti minulle kirjan välttyäkseen kysymyksiltä, jne. Uskon siis, että alistumisesta nauttimiseen on montakin mahdollista syytä, ja psyyken kehityksessä kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta nämä ainakin erotan itseltäni.
Minä piiskaan minua itse melkein joka päivä ja tekisi vielä enemmän jos en pelksin että saan ihosyöpä eli joku sellaista kun ihoni on aina kipeä reisien ympäri ja pakarat.Minä haluaisin että joku muu antaisi minua piiskaa koska nauti tuntea minua alamainen nöyryytetty!
Olen kai jonkin tason masokisti ja pidän alistamisen lisäksi lievästä kivusta kuten kovista otteista ja puremisesta.En tiedä mistä tämä johtuu.Lapsuuteni on tosin jossain määrin ollut traumaattinen ja nuorena viiltelin itseäni, joten olen monesti miettinyt onko tuo johtanut nykyisiin taipumuksiini.Olen myös huomannu,t että se miten paljon kipua haluan vaihtelee ihan aikakausittain.Joskus olen kaivannut sitä, että minua lyötäisiin eikä tuo liity seksiinkään.Monesti tuntuu, että pelkkä alistaminen ja kipu antaa minulle enemmän kuin pelkkä seksi.Kai se on jotain tunnetta siitä että olen varmoissa käsissä, niin tyhmältä kuin se kuullostaakin.
Minä olen masokisti en osaa löytää tähän mitään erityistä syytä mutta, huomasin sen jo itsestäni hyvin pienenä. Sillä halusin aina leikkiä sellaisia leikkejä jossa minut sidotaan tai kahlitaan johonkin. Se oli kivaa ja nautin siitä kun sain olla vaikka sidottuna puuhun. En keksi tälle mitään erityistä syytä mutta luulisin sen johtuvan minun muutenkin rajusta ja villistä luonteesta. Halusin aina painia ja tapella kaikesta vaikka olen siis tyttö. Lisäksi tämä villi luonnehhan voi johtua siitä kun äitini poltti tupakkaa raskauden aikana ja olen ollut koko ikäni passiivipolttaja.
Jos tykkää, että alistetaan niin ei vielä ole masokisti. Masokisti nauttii kivusta. Alistuminen voi olla vaikkapa vastuun pakoilua. Ts tyttöystäväsi ei tarvitse 'paljastaa' itseään ...ei tarvitse kertoa mistä tykkää (oikeasti) tai ottaa vastuuta tilanteesta kun voi vaan alistua ja odottaa mitä tapahtuu. Mun mielestä osa alistumisen viehätystä on juuri siinä, että kun toinen ottaa vastuun koko tilanteesta niin voi tavallaan nauttia järkeilemättä että tykkäänkö vai enkö ...ja mitähän tekisin ja osaankohan mä nyt jne jne.
Koitas kysyä joskus suostuisiko naisesi dominoimaan (ei satuttamaan) sinua?? Se on nimittäin paljon vaikeampi ja intiimimpi rooli
Vaikeaahan se on sellaiselle selittää, joka ei itse tunne samoin. Itselläni on paljon masokistisia piirteitä, tykkään ihan oikeasti kivusta, kiihotun siitä (tatuointia ottaessa on järkyttävän vaikeaa olla kiemurtelematta himosta...). Pidän puremisesta ja raapimisesta, sekä kuristamisesta. Nämä siis ovat sellaisia, että haluan että minulle tehdään näin.
Mitä tulee alistumiseen niin siitä en pidä kaikkien kanssa. Jotkut partnerit ovat olleet sellaisia, että olen itse halunnut dominoida heitä, luulen että tuo on luonteeseen liittyvä juttu. SIlloin kun seksikumppanin luonne on ollut tietyllä tapaa aggressiivinen, mutta kuitenkin naista kunnioittava, on alistettavana oleminen ihanaa.. Kun mies on itsevarma ja tietää mitä haluaa, on hän äärimmäisen seksikäs. Jos taas mies oli sovinistinen ja alistaminen on selkesti vallannäyttöä, en suostunut alistettavaksi.
Mutta tosiaan, syitä siihen miksi olen masokisti ja tykkään sillointällöin olla alistettavana, en tiedä.
Minä olen 100 % inen masokisti ! haluan ryömiä alasti nelinkontiin lattialla ja saada piiskaa ja haluan että he tippuvat sulattu steariini minun vartaloni päällä!Olen ruotsinkielinen,siis osan vaan vähän suomea!
Minä olen 100 % inen masokisti ! haluan ryömiä alasti nelinkontiin lattialla ja saada piiskaa ja haluan että he tippuvat sulattu steariini minun vartaloni päällä!Olen ruotsinkielinen,siis osan vaan vähän suomea!
itse olen nuorena villellyt itseäni, kipu on ainoa asia mikä tuntuu miltään. Sen vuoksi pidän kivusta ja esim. tukan vetämisestä. Rajuista otteista. Vähän kuin tuntoaisi olisi hekentynyt ja pitää tehdä asiat kovempaa ja rajummin. Itsekin saatan olla välillä kovakourainen huomaamattani ja saan siitä kyllä palautetta.
Olen masokisti. En pysty löytämään sille syytä elämänhistoriastani, mutta en pidä mahdottomana, etteikö syy voisi kuitenkin olla ympäristössä. Geeneissä se voi myös olla, onhan ihminen esihistoriastaan asti laumaolentona elänyt valtasuhteiden keskellä, jotka ovat voineet vaikuttaa myös yksilöllisesti seksuaalisuutta osin määrittelevään perimään. Luonnontieteellistä tutkimusta on tosiaan vähän.
Vaikeaahan se on sellaiselle selittää, joka ei itse tunne samoin. Itselläni on paljon masokistisia piirteitä, tykkään ihan oikeasti kivusta, kiihotun siitä (tatuointia ottaessa on järkyttävän vaikeaa olla kiemurtelematta himosta...). Pidän puremisesta ja raapimisesta, sekä kuristamisesta. Nämä siis ovat sellaisia, että haluan että minulle tehdään näin.
Mitä tulee alistumiseen niin siitä en pidä kaikkien kanssa. Jotkut partnerit ovat olleet sellaisia, että olen itse halunnut dominoida heitä, luulen että tuo on luonteeseen liittyvä juttu. SIlloin kun seksikumppanin luonne on ollut tietyllä tapaa aggressiivinen, mutta kuitenkin naista kunnioittava, on alistettavana oleminen ihanaa.. Kun mies on itsevarma ja tietää mitä haluaa, on hän äärimmäisen seksikäs. Jos taas mies oli sovinistinen ja alistaminen on selkesti vallannäyttöä, en suostunut alistettavaksi.
Mutta tosiaan, syitä siihen miksi olen masokisti ja tykkään sillointällöin olla alistettavana, en tiedä.
Ihan uteliaisuudesta, minkälainen luonne herättää alistamisvietin?
Alistaminen on kiihottavaa. On ihanaa kun mies tarttuu kiinni ja painaa pääni haaroväliinsä väkisin sormettan minua samalla.
Ai ai, hyvät muistot entisistä suhteista.... :)
Pidän kaikenlaisesta seksistä, mutta nykyisen mieheni kielteinen suhtautuminen mihinkään "erikoisempaan" seksin suhteen oli aikoinaan järkytys. Haaveilen edelleen piiskaamisesta ja sidotuksi tulemisesta.
N33, johtavassa asemassa työelämässä
Se että sinut alistetaan saa itseni tuntemaan kovasti halutuksi, mutta myös väkivaltaisuus saa minut kiihottumaan mm. kovakourainen seksi, pureminen, mustelmat, anaaliseksi ja viiltely ja uhkailu veitsi kurkulla tuntuu hyvältä seksin aikana. Se saa aikaan vapauttavan tunteen ja minut rentoutumaan.
Kyseessä voi minun kohdallani olla syynä seksuaalinen hyväksikäyttö pienenä, mutta syy juuri voi olla jossain muussakin.
itsekin olen miettinyt olevani masokisti.. voi nää ajatukset mun tytöstä osaksi johtua koska hän on sellainen joka rakastaa kun puukkoa pidetään kaulalla ja kuristamisesta ja hiuksista repimisestä... mutta nämä ajatukset luultavasti johtuu omasta päästä?
Itse olen masokisti ja välillä kamppailen sen kanssa koska joskus vituttaa että ei voi saada tyydytystä ihan ”normi” seksistä. Olen viillellyt, istunut lasin sirujen päällä, leikellyt itseäni, polttanut, ruoskinut, lävistänyt, tunkenut siruja anaaliini ja repinyt jopa kynsiä irti itsetyydyttäessä. Kerran sain orgasmin kun kumppani kuristi ja löi nyrkillä. Että joo tällästä tää ny on.
Ja joskus tulee mietittyä että mistä tämä johtuu. Saattaa olla rankasta ja väkivaltaisesta lapsuudesta.
Olen lukenut jotain viitteitä siitä, että masokismi saattaa siirtyä sosiaalisesti. Useissa maissa lasten kotikuritus on yleistä. Ne joille on näin tehty lapsena, ovat alttiimpia haluamaan sitä omassa seksielämässään.
"..Nykyisin on useita selityksiä sille, miksi jotkut kokevat sadomasokismin nautinnolliseksi, ja vastaus riippuu paljolti yksilöstä. Toisille alistuvan roolin ottaminen voi merkitä terapeuttista pakoa stressistä, vastuusta tai syyllisyydestä. Toisille alistuminen voi tarkoittaa turvallisuutta. Sadisti sen sijaan saattaa nauttia vallasta tai masokistin tyydyttämisestä. On kuitenkin huonosti tiedossa, mikä pohjimmiltaan yhdistää nämä tunnetilat ja seksuaalisen nautinnon".