Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äidinmaito vai korvike

Vierailija
24.06.2012 |

Olen sellainen hulttioäiti, että jätän täysimetyksellä olevan vauvani välillä isän hoiviin tuttipullon kanssa, kun menen vaikka illaksi kavereiden kanssa saunomaat tms. Tähän asti vauva on saanut pakasteesta sulatettua maitoa(alussa maitoa tuli niin hirveästi että pakastin sitä). Nyt pakastemaidot on loppu ja pumppaamalla ei meinaa tulla mitään, niin voiko isä antaa korviketta jos olen poissa? Vai pitääkö mun väkisellä yrittää omista rinnoista saaja se maito?

Oon vähä ulalla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täysimetetty kuopukseni ei koskaan huolinut tuttia tai tuttipulloa, joten mun piti olla poissa yhden syöttövälin verran (3 h), mutta kyllähin sitä siinäkin ajassa ehtii jo vaikka mitä omia juttua harrastaa ja nauttia ajasta kodin ulkopuolella, saatoinpa ottaa lasillisen tai pari viiniäkin.

Vierailija
2/6 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän se ei ole enää täysimetystä, mutta kuka nyt termeistä välittää :)

Itse olen tähän mennessä pumppaillut aina maitoa, on ilmaista ja tulee itselle jotenkin parempi omatunto (weird..?). On kyllä välillä hankalaa se pumppaaminen, mutta itselläni auttaa, että juon _todella paljon_ (pari litraa) vettä ennen pumppausta ja sitte samalla katson vauvaa / vauvan kuvaa, kun pumppaan. On myös tärkeää, ettei paikalla ole mitään häiriötekijöitä, kun maitoa pumppaa. Joskus hyödynnän myös sitä hetkeä, kun tissit ovat aivan pinkeänä, mutta vauvalla ei ole nälkä, tällöin maitoa tulee todella paljon.

Mutta jos haluat antaa korviketta, voit niin toki tehdä! Helpommalla pääset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täysimetetty kuopukseni ei koskaan huolinut tuttia tai tuttipulloa, joten mun piti olla poissa yhden syöttövälin verran (3 h), mutta kyllähin sitä siinäkin ajassa ehtii jo vaikka mitä omia juttua harrastaa ja nauttia ajasta kodin ulkopuolella, saatoinpa ottaa lasillisen tai pari viiniäkin.

montakin kertaa viikossa, vaikka lapsi on vielä täysimetyksellä.

T. nro 3

Vierailija
4/6 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekoina viikkoina en antaisi korviketta, ettei vauva allergisoidu lehmänmaitoproteiineille, mutta 3-4kk ikäiselle voisi jo korviketta antaakin kun suolisto on paremmin kypsynyt.

Vierailija
5/6 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Vauva on nyt 3kk. Mullakin olis ehkä parempi omatunto jos sielä kotona olisi omaa maitoa tuttipullossa. Mutta jos sillä ei kerran ole mitään suurempaa merkitystä niin en taida viitsiä niuhottaa.:D

Vierailija
6/6 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vinkki kuitenkin pumppaamiseen: Helpoiten maidon saa herumaan silloin, kun rinnat ovat pinkeinä ja edellisestä imetyksestä aikaa. Eli pumppaa esim. aamulla, kun vauva on nukkunut pidempään kuin tavallista. Tai jos miehesi syöttää vauvalle korviketta poissaolosi aikana, niin pumppaa palattuasi vastaava määrä pakastimeen seuraavaa reissua varten. Poissaolon ja väliin jääneen syötön jälkeen pitäisi maidonkin herua aika helposti.

Ja jos pumpulla ei vaan irtoa maitoa pakastimeen asti, niin anna korviketta. Pulloa kannattaa käyttää säännöllisesti, muuten voi olla, että lapsesi unohtaa pullosta syömisen taidon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän