Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni juttu, mutta ai etää ÄRSYTTÄÄ miehessä

Vierailija
24.06.2012 |

Tavallinen tilanne: mies tekee kotona jotain keskittyneesti (esim. lukee), ja minä sanon jotain, mies ei reagoi. Jos kysyn "kuulitko" ja sanon asiani uudestaan niin mies hermostuu "joo, joo, kyllä mä kuulin". Jos en kysy ja mies ei kuullut niin hermostuu sitten myöhemmin "mikset kertonut". MIKSI on niin ylettömän vaikeaa jotenkin näyttää että kuuli mitä sanoin >:/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keskityn johonkin (esim. lukemiseen), niin maailma sulkeutuu ulkopuolelta. Saatan jopa vastata samaan tyyliin kuin miehesi, enkä todellakaan muista keskustelusta yhtään mitään. Ei ole kiva, kun keskeytetään, mutta ymmärrän toki ärsyyntymisen. Joillakin on vaan hyvä keskittymiskyky ja siitä saattaa olla tosi paljon apua, jos joutuu työskentelemään esim. avokonttorissa.

Vierailija
2/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keskittyy kirjaan kunnolla, ei näe tai kuule enää mitään mitä ympärillä tapahtuu :D

Ja kyllä ärsyttää jos joku sen takia nalkuttaa vieressä no kuulitko kuulitko kuunteleksää kuulitko.

Saatan myös joskus vastata, että joojoo vaikken oikeasti edes kuule mitä mulle sanotaan.

Eli anna lukurauha, kiitos. Ketään ei vituta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina ei vaan voi odottaa siihen että toinen on valmis. Kun tuo edes vastaisi silloin KUN kuulee, niin olisi edes vähän helpompaa kun ei tarttisi toiseen kertaan kysyä. Tai sanoisi että odota hetki, teen tämän jutun loppuun.

Kun keskityn johonkin (esim. lukemiseen), niin maailma sulkeutuu ulkopuolelta. Saatan jopa vastata samaan tyyliin kuin miehesi, enkä todellakaan muista keskustelusta yhtään mitään. Ei ole kiva, kun keskeytetään, mutta ymmärrän toki ärsyyntymisen. Joillakin on vaan hyvä keskittymiskyky ja siitä saattaa olla tosi paljon apua, jos joutuu työskentelemään esim. avokonttorissa.

Vierailija
4/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku esim. soittaa ja kysyy jotain akuuttia asiaa joka koskee meitä molempia, niin sanon että en mä nyt voi kysyä, odotellaan 1-2 h että mies on lukenut tarpeeksi niin kysyn sitten?

Kun keskittyy kirjaan kunnolla, ei näe tai kuule enää mitään mitä ympärillä tapahtuu :D

Ja kyllä ärsyttää jos joku sen takia nalkuttaa vieressä no kuulitko kuulitko kuunteleksää kuulitko.

Saatan myös joskus vastata, että joojoo vaikken oikeasti edes kuule mitä mulle sanotaan.

Vierailija
5/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku esim. soittaa ja kysyy jotain akuuttia asiaa joka koskee meitä molempia, niin sanon että en mä nyt voi kysyä, odotellaan 1-2 h että mies on lukenut tarpeeksi niin kysyn sitten?

Mitä luulet?

Vierailija
6/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on keskittynyt, niin älä häiritse, sillä vaikka hän kuulee, niin ei kuuntele.

Jos on oikeasti tärkeää asiaa, niin keskeytä kunnolla. Silloin kuulee, kun ei ole enää keskittynyt.

mutta aina ei vaan voi odottaa siihen että toinen on valmis. Kun tuo edes vastaisi silloin KUN kuulee, niin olisi edes vähän helpompaa kun ei tarttisi toiseen kertaan kysyä. Tai sanoisi että odota hetki, teen tämän jutun loppuun.

Vierailija
7/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin sanonut perheelle, että jos haluatte minun jakamattoman huomioni, tulette ja otatte hihasta kiinni ja katsotte silmiin ja sanotte asianne. Muuten ei uppoa.

Vierailija
8/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ensin sanot että älä keskeytä. Koska kaikki asiathan voivat aina odottaa, ja vaikka kirjan lukeminen on kaikkein tärkeintä maailmassa?

Joo, kyllä itseäkin keskeytykset ärsyttävät, mutta kyllä minusta tietyssä määrin niitä pitää oppia sietämäänkin.

No jopas sinä oletkin idiootti.

Mitä luulet?

Vierailija
9/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos varmistan että mies on kuullut, hermostuu jos teen sen turhaan (eli kun mies on kuullut mutta ei reagoi). Jos en varmista eikä huomaa, hermostuu.

Olenkin sanonut perheelle, että jos haluatte minun jakamattoman huomioni, tulette ja otatte hihasta kiinni ja katsotte silmiin ja sanotte asianne. Muuten ei uppoa.

Vierailija
10/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sanonut missään kohtaa, että kirjan lukeminen on maailman tärkeintä, paitsi sinä.

Ja nyt vastaus tähän sinun erittäin hankalaan kysymykseesi:

Kyllä, akuutin tilanteen kohdatessa sinut, voit kyllä häiritä ihmistä. Akuutti tilanne ja jatkuva nalkutus on eri asioita, mutta sitähän sinä et ilmeisesti ymmärtänyt.

En edes tajua miksi jaksan vastata sinulle :D

kun ensin sanot että älä keskeytä. Koska kaikki asiathan voivat aina odottaa, ja vaikka kirjan lukeminen on kaikkein tärkeintä maailmassa?

Joo, kyllä itseäkin keskeytykset ärsyttävät, mutta kyllä minusta tietyssä määrin niitä pitää oppia sietämäänkin.

No jopas sinä oletkin idiootti.

Mitä luulet?

Vierailija
11/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuule mitään jos katson telkkaria tai luen. Miehellä menee hermot siihen todella pahasti.

Vierailija
12/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keskeytykset ovat ärsyttäviä. Älä keskeytä." Kai Silloin on ihan tavallista kysyä että ai aina pitäisi odottaa? Onko nalkutusta siis se että kysyy jotain, ja jos toinen ei reagoi niin kyysyy niin että toinen varmasti huomaa että kuulitko?

Kukaan ei sanonut missään kohtaa, että kirjan lukeminen on maailman tärkeintä, paitsi sinä.

Ja nyt vastaus tähän sinun erittäin hankalaan kysymykseesi:

Kyllä, akuutin tilanteen kohdatessa sinut, voit kyllä häiritä ihmistä. Akuutti tilanne ja jatkuva nalkutus on eri asioita, mutta sitähän sinä et ilmeisesti ymmärtänyt.

En edes tajua miksi jaksan vastata sinulle :D

Vierailija
13/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisilla on niin hyvä keskittymiskyky, että toisen sanoma ei mene perille. Etkö itse osaa keskittyä niin hyvin, että vaikka toinen sanoisi mitä tahansa, se menee ohi korvien. Tuo on hyvä asia, kun uppoutuu aivan täysin.

Vierailija
14/14 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osaan myös vastata silloin kun kuulen että minulle puhutaan, ja sanoa "odota vähän" jos en halua keskeyttää just sillä sekunnilla. Ja vaikka itseäkin ärsyttävät keskeytykset, osaan myös olla näyttämättä ärsytystä silloin kun keskeytyksen syy on ollut hyvä.

Meillä toisilla on niin hyvä keskittymiskyky, että toisen sanoma ei mene perille. Etkö itse osaa keskittyä niin hyvin, että vaikka toinen sanoisi mitä tahansa, se menee ohi korvien. Tuo on hyvä asia, kun uppoutuu aivan täysin.