Loukkaantuisitko miehellesi tästä?
vai olenko vain liian herkkä, kun koen itseni loukatuksi. Meillä laitetaan lasten viikkorahat heidän pankkitileilleen. Teini-ikäisillä on omat pankkikortit, joten he voivat käyttää rahoja kun haluavat, mutta nuoremmilla lapsilla ei ole. Niinpä välillä kun haluavat ostaa jotain, mitä en sillä hetkellä suostu maksamaan, niin lainaan heille rahaa, ja otan sen tililtä. Otin lapseni tililtä 30 euroa jokin aika sitten, kun hän lainasi summan kahdessa osassa. Nyt tämä on muodostunut meillä hirveän suureksi asiaksi, kun minä en enää muista, mihin lapsi rahat käytti, eikä hänkään. Mies on tivannut minulta rahoja monta kertaa, ja nyt lapsen kuullen niitä jatkuvasti. Suutuin jo ja sanoin, että en koskaan enää lainaa rahaa kenellekään ja laitoin vaivaiset 30 e takaisin, mutta olen loukkaantunut miehelleni, sillä minusta tämä kuulostaa siltä kuin hän väittäisi minua varkaaksi tai jotain outoa.
Kommentit (24)
Meistä on paljon helpompaa se, että isä hoitaa nettipankin kautta lasten tilejä. Lapset voivat ostaa jotain, vaikka läppärin tai kännykän niin, että isä maksaa kaupassa, ja sitten kotona siirtää rahan lapsen tililtä meidän tilillemme. Toimii kätevästi silloin, kun ihmisten välillä on luottamus. Muuten nykyään kun pankkeja on vain keskustassa, aukioloajat huonoja ja jonoja on paljon, asiointi olisi todella hankalaa.
Riippu pankista, minkä ikäisenä sen saa. Op:ssa 10v, Nordeasta saa vastasyntynytkin, kunhan on hetu ja nimi. Me sitten siirrellään lasten visa-tileille rahaa ja lapset voivat käyttää korttejaan itsenäisesti. Ja jokaisella lapsella on kaksi tiliä: toinen visaan ja toinen säästötili.
voi sen saada. Mutta en siis ole ap, olen muutaman viestin tässä loppupäässä laittanut. Pitääpä ottaa selvää. Tosin nyt on lapsilla vähän liikaa rahaa tilillä sellaiseen, ja on jo säästötili, että varmaan kolmas tili pitäisi perustaa.
minun verkkotunnuksien takana.
Niitä rahoja sitten siirtelen milloin kellekin ("siirto omalle"tilille toiminto) kuka on keneltäkin milloin mihinkin "lainannut". Yleensä aina tehdään niin, että yksi maksaa kaikkien ostokset ja kotona sitten netissä siirrellään kuitin mukaan maksajalle kunkin ostosten summat! Näppärää, eikä tarvitse kaupan kassaa ruuhkauttaa, että jokainen vuorollaan maksaa euron sitä ja toisen tätä!
Ihme vouhkaamista laittomuuksista:
Meillä ei saa ottaa lasten tileiltä kumpikaan vanhemmista
Vierailija - 24.06.12 10:37 (ID 15088171)
eli en loukkaantuisi siitä, että olisin tehnyt laittomuuksia ja mieheni sen huomaisi. Lähinnä olisin nolo, koska lapsen tilillä olevat rahat ovat lapsen omaisuutta, joihin vanhempi ei saa koskea edes sillä verukkeella, että ottaa sieltä vain lainaamansa takaisin. Hirveän harva vanhempi ymmärtää sitä, että alaikäisen lapsen omaisuus on hänen omaansa, ei vanhempien käytettävissä.
Meistä on paljon helpompaa se, että isä hoitaa nettipankin kautta lasten tilejä. Lapset voivat ostaa jotain, vaikka läppärin tai kännykän niin, että isä maksaa kaupassa, ja sitten kotona siirtää rahan lapsen tililtä meidän tilillemme. Toimii kätevästi silloin, kun ihmisten välillä on luottamus. Muuten nykyään kun pankkeja on vain keskustassa, aukioloajat huonoja ja jonoja on paljon, asiointi olisi todella hankalaa.