Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun luokalla oli tyttö joka sai vasta korvikset käytyään rippikoulun.

Vierailija
22.06.2012 |

En ymmärrä sitä että miksi joidenkin lasten/nuorten pitää käydä niin hirmuista tappelua jostakin kuin korvakoruista!?

Ne on ihan nätti lävistys ja vähän erillainen lävistys kuitenkin kuin esim. huulikorut tai napakorut. Huuli ja napakoruja antaisin vasta ottaa teini-ikäisen halutessaan eli 13+ . Mutta korvikset voisin antaa jo ottaa 7+ . Jos ihan välttämättä haluaisi jo nuorempanakin esim. 3-4v iässä niin emmä sitä kieltäis... löytyy nimittäin aivan ihania timanttinappeja senkin ikäisille! todella siroilta ja kauniilta näyttävät pikkuisillakin tytöillä. Ja eihän siitä yleensä mitään terveydellistä haittaa seuraa, hyvin harvoin tulee vaikka joku verenmyrkytys vaikka olisikin tuollainen pikkunenkin kyseessä. Tosin 7-vuotiasta ja siitä ylöspäin suosin enemmän siks koska osaa varmasti huolehtia reijistään ja putsailla niitä, mut 3-4vuotiaan kanssa joutuis sit näkemään pikkuisen omaa vaivaa et kahtoo et ne putsataan jne. mut ei se nyt mitään niin kamalaa ole :)

Olipa se mukava kun kaikilla muilla tytöillä oli reijät korvissa jo ala-asteella, mutta tämä yks sai vasta yhdeksännellä ja ei saanut sitä ennen edes meikata...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti siis MITÄ TEITÄ VAIVAA! antakaa herranjestas nytten lapsenne hankkia korvareiät, se ei ole mikää iso lävistys tai vaivallinen. Minusta on törkeää määräillä koko lapsen elämää. Korvat on kuitenkin lapsen, sen ymmärrän ettei anna alle kouluikäiselle korvareikiä vaan koska hän ne tahtoo. Mutta rippikouluikäinen... Mitäs helvettiä. Itse en saa edes ottaa toisia korvareikiä mutta kappas.. : olen itse tehnyt toiset korvareiät minulla on rustossa korvis ja navassa. Ikää on siis 14-v. Ettekö ymmärrä että on parempi antaa lapsen saada korvareiät tai se alkaa tekee niitä ite tai hankkia ite. Ja se on sitten tietty eri asia jos ei halua, ei siinä mitää epänormaalia ole. Kaikilla on oma mielipide.. Mut vanhemmat. HERÄKKÄÄ..

Vierailija
2/31 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole korviksia vieläkään, ikää 43. Eikä kukaan koulussa siitä koskaan kiusannut. Aika monella naisella EI ole korviksia, et vain ap ole kiinnittänyt asiaan huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUn tyttö on 18v eikä hänellä ole reikiä korvissa, koska ei ole halunnut. Luokkakavereistaan suurimmalla osalla ei ollut ala-asteen puolella korviksia. Sinun itäinen lähiösi ei ole koko maailma.

Vierailija
4/31 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin reiät korviin vasta 26-vuotiaana. En halunnut aikaisemmin.

Ja oma poikani sai reiät 16-vuotiaana kun niin kovasti halusi.

Niin se maailma muuttuu.

Vierailija
5/31 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelette minusta, yli 30 v naisesta, joka ei ole ikinä edes halunnut korviksia itselleen eikä sellaisia ole vieläkään? Kouluiässä monet haluavat sellaisia asioita, mitä kavereillakin on, etteivät olisi muiden silmissä alempiarvoisia. On hienoa haluta asioita, joita muutkin haluavat, vaikkei haluaisi niitä välttämättä itsensä takia. Suhtautuisin pienellä varauksella lasten ja nuorten erilaisiin haluamisiin. Jos koulukaverit jankuttavat koko ajan korvisten tai meikin puutteesta, niin ehkä nuori alkaa haluta niitä vain siksi, että muut lakkaisivat väheksymästä.

Vierailija
6/31 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain reiät korviin kun täytin 18v. ja sain itse päättää kehostani. En ole mitenkään kärsinyt siitä että piti odottaa. Minulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa siitä oliko muilla tytöillä korvikset vai ei.

Vierailija
7/31 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ollut reikiä korvissa kuin vuoden ja sitten annoin mennä umpeen. Ai miksikö? katsopa äitiäs ja tätiäs ja ketä tahansa muuta, jolla on ollut reiät korvissa useamman vuoden. Karseita korvanlehtiä, joissa on ihan pakko olla aina ja ikuisesti joku killutin kun ne on muuten ihan karseen rivon näköiset. Hyi. Mulla on niin kauniit korvat, etten taatusti mene pilaamaan niitä enää. Ja koska tiedän, minkälaisia tulehduksia voi lisäksi tulla ja moninkertaistaa korvien ulkonäöllisen pilaantumisen niin taatusti olen juuri sellainen äiti, etten anna lasteni pilata ulkonäköään.  

Vierailija
8/31 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta!

Ja niillä on yleensä sitten myös sellainen kampaus, jossa korvanlehdet jäävät piiloon. Ihan kuin olisi peruukki päässä. Yök. En hanki itselleni enkä lapsilleni reikiä korviin. Hankkikoon sitten itte aikuisina. Mutta vasta kun ovat katsoneet kuvat  rei'itetyistä korvista, korviksien kanssa ja ilman.

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 21:38"]

No mulla ei ollut reikiä korvissa kuin vuoden ja sitten annoin mennä umpeen. Ai miksikö? katsopa äitiäs ja tätiäs ja ketä tahansa muuta, jolla on ollut reiät korvissa useamman vuoden. Karseita korvanlehtiä, joissa on ihan pakko olla aina ja ikuisesti joku killutin kun ne on muuten ihan karseen rivon näköiset. Hyi. Mulla on niin kauniit korvat, etten taatusti mene pilaamaan niitä enää. Ja koska tiedän, minkälaisia tulehduksia voi lisäksi tulla ja moninkertaistaa korvien ulkonäöllisen pilaantumisen niin taatusti olen juuri sellainen äiti, etten anna lasteni pilata ulkonäköään.  

[/quote]

Vierailija
9/31 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 20:44"]

Mulla ei ole korviksia vieläkään, ikää 43. Eikä kukaan koulussa siitä koskaan kiusannut. Aika monella naisella EI ole korviksia, et vain ap ole kiinnittänyt asiaan huomiota.

[/quote]

Oletko minä? :)

Helsingissä kävin kouluni enkä muista mitään korvakorukeskusteluja tyttöjen kesken. Joillakin oli, joillakin ei. 

Vierailija
10/31 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haah, meitä on siis ainakin kolme. Ei meidänkään luokalla puhuttu mitään korviksista tai niiden pitämisestä/pitämättä jättämisestä.

Taitaa olla ihan jonkun tietyn koulun ja luokan keskinäisiä nahisteluja tää aihe.

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 20:44"]

[/quote]

Oletko minä? :)

Helsingissä kävin kouluni enkä muista mitään korvakorukeskusteluja tyttöjen kesken. Joillakin oli, joillakin ei. 

[/quote]

Vierailija
11/31 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni luokkakaveri (ovat kasilla, eli tänä vuonna 15-v.) saa myös korvakorut vasta 15-vuotta täytettyään. Silloin hän saa myös ruveta käyttämään kynsilakkaa. Tuota kynsilakkaa ihmettelen enemmän, koska tyttö muuten saa käyttää meikkiä. Ei hän käsittääkseni asioista mitään traumaa ole saanut, eikä meilläkään asiaa enää ihmetellä. 

Vierailija
12/31 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain aikoinani myös vasta 15-vuotiaana reiät korviini. En niitä nyt niin kovin paljon kaivannut, mutta lähipiirissä oli nainen jolla oli sellainen Inverness-ampumalaite, niin sain ne rippilahjaksi häneltä.

Juttelin poikani kanssa, joka on viidennellä (eräässä Helsingin kouluista) ja hän oli sitä mieltä, että pojilla näkyy melkein enemmän korvakoruja.

Vierailija
13/31 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt henk. koht. ymmärrä mikä trauma siitä tulee jos ei saa korviksia kun vasta 15v ikäisenä. Miksi ihmeessä pitäisi olla nuorempana?

Vierailija
14/31 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun saa ne korvikset 15 veenä niin sitten siirtyy muihin lävistyksiin myöhemmin

osalla nyt ei kuitenkaan ole ollenkaan muita lävistyksiä.

Vierailija
15/31 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä ilmoitti, ettei aiemmin tule. Mutta sain mä ne kuitenkin yläasteella, ja se rippikoulukin jäi mulla kesken.

Vierailija
16/31 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä että miksi joidenkin lasten/nuorten pitää käydä niin hirmuista tappelua jostakin kuin korvakoruista!?

Ne on ihan nätti lävistys ja vähän erillainen lävistys kuitenkin kuin esim. huulikorut tai napakorut. Huuli ja napakoruja antaisin vasta ottaa teini-ikäisen halutessaan eli 13+ . Mutta korvikset voisin antaa jo ottaa 7+ . Jos ihan välttämättä haluaisi jo nuorempanakin esim. 3-4v iässä niin emmä sitä kieltäis... löytyy nimittäin aivan ihania timanttinappeja senkin ikäisille! todella siroilta ja kauniilta näyttävät pikkuisillakin tytöillä. Ja eihän siitä yleensä mitään terveydellistä haittaa seuraa, hyvin harvoin tulee vaikka joku verenmyrkytys vaikka olisikin tuollainen pikkunenkin kyseessä. Tosin 7-vuotiasta ja siitä ylöspäin suosin enemmän siks koska osaa varmasti huolehtia reijistään ja putsailla niitä, mut 3-4vuotiaan kanssa joutuis sit näkemään pikkuisen omaa vaivaa et kahtoo et ne putsataan jne. mut ei se nyt mitään niin kamalaa ole :)

Olipa se mukava kun kaikilla muilla tytöillä oli reijät korvissa jo ala-asteella, mutta tämä yks sai vasta yhdeksännellä ja ei saanut sitä ennen edes meikata...

Että oli kauheaa, kun joku oli vähän erilainen? Ja mistä tiedät, ettei saanut ottaa korviksia tai meikata - entä, jos ei itse halunnut? Ja jos vaan syytti vanhempiaan saadakseen ikätovereiden jatkuvat utelut ja kummenksunnan loppumaan?

Itse en kyllä antaisi minkään 3-4 -vuotiaan päättää korvakoruista. Mutta jos lapsi ehdottomasti ne haluaisi, hankkisin hänelle sellaiset "nipsukorvakorut", joissa kiinnitysnipsu siis muovia eli ei purista tms.

Antaisitko muuten 3-vuotiaan poikasikin ottaa timanttikorvikset molempiin korviinsa, vai ohjaileeko sinua joku stereotyyppinen sukupuolirooliajattelu?

Vierailija
17/31 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin korvakorut olisivat joku itsestäänselvyys tytöillä ja naisillä, ja ihan kuin pitäisi jotenkin kauhean tarkkaan perustella, miksi EI joku tyttö saa niitä jo lapsena. Miksiköhän ne, jotka lävistävät päiväkoti-ikäisten tyttöjensä korvat, eivät tosiaan laita myös poikalapsille korviksia?

Vierailija
18/31 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin korvakorut olisivat joku itsestäänselvyys tytöillä ja naisillä, ja ihan kuin pitäisi jotenkin kauhean tarkkaan perustella, miksi EI joku tyttö saa niitä jo lapsena. Miksiköhän ne, jotka lävistävät päiväkoti-ikäisten tyttöjensä korvat, eivät tosiaan laita myös poikalapsille korviksia?

Minulla sattuu olemaan vain kaksi tyttöä, joista toisella on korvalävistykset. Hän sai ne täytettyään 4 v. Mutta jos minulla olisi poika ja hän itse haluaisi korvakorut niin ihan varmasti hänelle sellaiset laitettaisiin. Eihän korvalävistys ole mikään tyttöjen yksinoikeus. Mutta minusta on kuitenkin hyvä, että korvalävistysten takaa löytyy lapsen oma halu hankkia ne eikä vain vanhemman halu.

Korvalävistyksistä on kuitenkin melko pitkä matka vielä muihin lävistyksiin tai tatuointeihin... niitä minäkään en antaisi lapsen ottaa ennen kuin on täysi-ikäinen (lävistyksissä 16v).

Vierailija
19/31 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappaa suuren rakkauden nimissä jos ottaa liian aikaisin reiät korviin.

Ihanaa -eikö vaan?

Vierailija
20/31 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmana ole käynyt kuinkaan, jos ei ole korviksia saanut. Ei mikään elämää suurempi trauma sentään.

Mä olen laitattanut korvisreiät vasta 27 -vuotiaana ja ihan tunnen itseni normaaliksi ihmiseksi :D

Musta EI ole normaalia laitattaa 4-vuotiaalle jotain niin idioottimaista kuin korvikset. Ei todellakaan ole tarpeellista. Todellakin ehtii myöhemminkin, vaikkapa sitten yläasteella tosiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan