juhannus selvinpäin boooooriiiiing
Pakko se on vaan myöntää ettei tämä miltään juhlalta tunnu. Kauhee häärääminen ja minkä takia? Lapaet mankuu ihan kuin ennenkin ja itsellä eiole mitään tekemistä kun ei ole kotitöitäceikä telkkaria eikä edes kunnon nettiä.
Kommentit (14)
opettele kiinnostumaan ja olemaan kiinnostava myös selvinpäin. Asennekysymys. Säälittävää, että tarvii normaaliolemiseen jotain tukikeppiä.
Juhlasta ei tee juhlaa viina ja promillet vaan ihan muut jutut. Etsi itse ne muut jutut, jätä viina pois.
enkä siis ole mikään änkyräkänniläinen.
Mikä siinä muka on säälittävää, että kokee humalan mukavana? Jos se auttaa rentoutumaan ja nauttimaan enemmän, niin eikö se vain ole hyvä, että joskus niinkin.
Mitäs muita juttuja sitä muka juhannuksena on? Ens vuonna aion ainakin ihan reilusti juoda itseni mukavaksi ja nauttia juhlasta.
ap
Olen ollut viimeksi humalassa joskus 20 vuotiaana ja nyt ikää 30 vuotta. Ihan kiva juhannus nytkin selvinpäin.
Olen ollut viimeksi humalassa joskus 20 vuotiaana ja nyt ikää 30 vuotta. Ihan kiva juhannus nytkin selvinpäin.
en tiedä miten juhannusra "juhlitaan" jos ei juoda mitään. Ei le mitään tekemistä. Nyt lapset meni nukkumaan ja me istutaan miehen kanssa hiljaa kännyköitä näpräten. Yleensä pikkusievässä on edes jotain juteltavaa. Ap
en tiedä miten juhannusra "juhlitaan" jos ei juoda mitään. Ei le mitään tekemistä. Nyt lapset meni nukkumaan ja me istutaan miehen kanssa hiljaa kännyköitä näpräten. Yleensä pikkusievässä on edes jotain juteltavaa. Ap
no meillä tehdään niin, että jos ei hoitopaikkaa lapsille ole, niin toinen voi sitten lähteä juhlimaan kosteastikin. Tänä vuonna halusin itse viettää juhannusta lasten kanssa, ettei joka vuosi olisi lapsilla mummolassa. Lapset menivät toki jo ajoissa nukkumaan ja nyt voin itse juoda siiderin tai pari. Sitten nukkumaan ja päivä on ollut kiva!! Ollaan syöty hyvin, lasten kanssa touhuttu monenlaista. Ja nyt itsekin nukkumaan! Hauskaa jussia!!!
Voi, sain juuri puhelun mieheni ystävältä, että mies on hommannut itsensä putkaan sammuttuaan baarin tupakkipaikalle. Tekisin mitä vain, jotta mieheni ei olisi niin juntti, että on pakko kitata kaksin käsin ihan vain juhannuksen takia (muuten käyttää kohtuudella)! Kaiken kruunaa se, että meneillään on rv 35.
En nyt tarkoita juuri teidän perheenne kohdalla, mutta se, että juhannus on ryyppyjuhla, vaikka on perhettäkin, tuntuu vähän hassulta. Meillä kyllä juhlistetaan juhannusta ja montaa muutakin juhlaa hyvällä ruoalla ja sen yhteydessä saatetaan ottaa lasi viiniäkin. Muuten tärkeintä on viettää perheen kanssa yhteistä aikaa, käydä saunassa ja uimassa jne. Ei meillä kummallakaan ole tarve lähteä ryyppäämään enkä osaa kuvitella, miltä tuntuisi, jos mies valitsisi ryyppyporukan perheen sijaan. Se vain tuntuisi niin oudolta ja keskenkasvuiselta. Ei juhannus ole mikään ryyppyjuhla. Ne ryyppäävät, jotka eivät löydä sisältöä elämäänsä muuten.
no meillä tehdään niin, että jos ei hoitopaikkaa lapsille ole, niin toinen voi sitten lähteä juhlimaan kosteastikin. Tänä vuonna halusin itse viettää juhannusta lasten kanssa, ettei joka vuosi olisi lapsilla mummolassa. Lapset menivät toki jo ajoissa nukkumaan ja nyt voin itse juoda siiderin tai pari. Sitten nukkumaan ja päivä on ollut kiva!! Ollaan syöty hyvin, lasten kanssa touhuttu monenlaista. Ja nyt itsekin nukkumaan! Hauskaa jussia!!!
Voi, sain juuri puhelun mieheni ystävältä, että mies on hommannut itsensä putkaan sammuttuaan baarin tupakkipaikalle. Tekisin mitä vain, jotta mieheni ei olisi niin juntti, että on pakko kitata kaksin käsin ihan vain juhannuksen takia (muuten käyttää kohtuudella)! Kaiken kruunaa se, että meneillään on rv 35.
Itse kotona pojan kanssa ja mies rellestämässä. Juomisia osti enemmän ku kaheksan ihmistä tarvii ja tiedän, että sieltä tullaan (jos tullaan) niin saatanan änkyrässä, että ei olla seuraavanakaan viikonloppuna selviä. Ja juurikin vain tuon "juhannuksen kunniaks". Itse en ole ikinä ymmärtänyt koko juhlaa. Mennyt niin monena vuonna päin persettä, että ei huvita edes juhlistaa. Jos jotain niin haluaisin juhlistaa perheen kanssa, enkä maata räkä poskella jossakin ojassa... no kukin tavallaan. Miksi ottaa hirveitä paineita, että vain koska on jussi niin pitää riehua ja bailata ja pitää hauskaa????
Osaatko normaalisti selvinpäin jutella edes mitään. Ikävä juttu, mutta tuommoisia on Suomessa muitakin. Jollakin kemikaalilla pitää pää pistää sekaisin.
En nyt tarkoita juuri teidän perheenne kohdalla, mutta se, että juhannus on ryyppyjuhla, vaikka on perhettäkin, tuntuu vähän hassulta. Meillä kyllä juhlistetaan juhannusta ja montaa muutakin juhlaa hyvällä ruoalla ja sen yhteydessä saatetaan ottaa lasi viiniäkin. Muuten tärkeintä on viettää perheen kanssa yhteistä aikaa, käydä saunassa ja uimassa jne. Ei meillä kummallakaan ole tarve lähteä ryyppäämään enkä osaa kuvitella, miltä tuntuisi, jos mies valitsisi ryyppyporukan perheen sijaan. Se vain tuntuisi niin oudolta ja keskenkasvuiselta. Ei juhannus ole mikään ryyppyjuhla. Ne ryyppäävät, jotka eivät löydä sisältöä elämäänsä muuten.
aina selvänä juhannuksena, eikä tylsää ole ollut.
Käytiin aamulla lapsen kanssa kaupoilla, pyykättiin, leikattiin ruohikko, tehtiin ruokaa, käytiin isälläni saunassa ja oltiin siellä hetki. Tultiin kotiin ja katseltiin tv:stä elokuva ja käytiin vielä iltakävelyllä.
Itse kotona pojan kanssa ja mies rellestämässä. Juomisia osti enemmän ku kaheksan ihmistä tarvii ja tiedän, että sieltä tullaan (jos tullaan) niin saatanan änkyrässä, että ei olla seuraavanakaan viikonloppuna selviä. Ja juurikin vain tuon "juhannuksen kunniaks". Itse en ole ikinä ymmärtänyt koko juhlaa. Mennyt niin monena vuonna päin persettä, että ei huvita edes juhlistaa. Jos jotain niin haluaisin juhlistaa perheen kanssa, enkä maata räkä poskella jossakin ojassa... no kukin tavallaan. Miksi ottaa hirveitä paineita, että vain koska on jussi niin pitää riehua ja bailata ja pitää hauskaa????
Tähän on yksinkertainen selitys: Suomalainen juomakulttuuri.:( Mies on kasvanut perheessä, jossa aina on hommauduttu joko putkaan, tappeluun tai sairaalaan juhannuksena ja ilmeisesti haluaa ylläpitää samaa perinnettä. En edes tajua miksi: tavallisena perjantaina menee yksi, korkeintaan kaksi saunakaljaa ja joskus juo lasin viiniä ruuan kanssa. Juhannuksena ja uutena vuotena pakko käyttäytyä kuin mikäkin 14-vuotias ensihumalassaan, tosin juhannus on aina pahin.
ja rattijuopot.
Ja jokainen av.mamma ja heidän miehensä otti vain lasillisen viiniä ruoan kanssa. Kaikille heillä jää vain siihen ja kukaan ei koskaan, ei ikinä ota toista lasillista.
Mutta ei selvinpäin ole niin hauskaa. Yleensä en keksi mitään kovin hauskaa puhuttavaa selvinpäin. Seksikin on ihan latteaa, jos ei ole pikkuinen humala päällä. Kaksi olutta riittää.
Mulla oli koko juhannuksen sellainen olo, etten tiedä mitä tekisin. Siivosin mökin ja huussin ja saunan ja raivasin kukkapenkkejä, tiskasin. Mikä juhannuksen erottaa mistään muusta viikonlopusta, jos se on kuin mikä tahansa viiokonloppu?
En ole mikään änkyräkänni-ihminen, mutta ihan rehellisesti minulla on paljon hauskempaa parin-kolmen oluen jälkeen.