Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa sanan laittaminen hakasulkuihin?

Vierailija
22.06.2012 |

Esim blogin tekstin ostikossa tyyliin hakasulku jotain hakasulku

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalissa yleiskielessä hakasulkeita ei juuri tarvita. Niitä voi käyttää, jos haluaa sulut jo sulkeissa olevaan tekstiin. Tavallisesti sulkuja käytetään esim. merkkaamaan foneettista tarkekirjoitusta. Monille myös merkintä [sic!] on tuttu, se voidaan laittaa väärin kirjoitetun tai muuten jotenkin epäsopivan sanan perään kertomaan, että kirjoittaja kyllä tietää sanan, kirjoitusasun tmv. olevan väärä.

Eli hakasulku himoshoppailua hakasulku blogin tekstin otsakkeena on jotain kikkailua sanan himoshoppailua tarkoituksesta?

Vierailija
2/13 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monetkin sisäkkäin, ei siihen hakasulkeita tarvita. jospa se vaan on hevi lainaus tai jopa epävirallinen käännös, mikä on hakasulkeissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hakasulku himoshoppailua hakasulku blogin tekstin otsakkeena on jotain kikkailua sanan himoshoppailua tarkoituksesta?

mielestä se näyttää jostain syystä jotenkin coolilta.

Vierailija
4/13 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakasulkeet on hienon näköiset?

Vierailija
5/13 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeammin koristamisena. Nuoremmilla varsinkin näkee esim. otsikoituja kuvakansioita tyylillä

[otsikko]

.otsikko.

~otsikko~

Mikäli ymmärsin ap:n pointin vaan oikein...

Vierailija
6/13 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallia voi katsoa vaikka sanakirjoista. Blogissa veikkaan kyllä vain persoonallista kirjoitustapaa syyksi.

Vierailija
7/13 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeammin koristamisena. Nuoremmilla varsinkin näkee esim. otsikoituja kuvakansioita tyylillä

[otsikko]

.otsikko.

~otsikko~

Mikäli ymmärsin ap:n pointin vaan oikein...

Oukki. Kiitos selvennyksestä. Olen siis vaan tullut vanhaksi ja pudonnut kyydistä kun en tiedä mikä on kuuli tapa otsikkoa koristella :D

[ap]

Vierailija
8/13 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille myös merkintä [sic!] on tuttu, se voidaan laittaa väärin kirjoitetun tai muuten jotenkin epäsopivan sanan perään kertomaan, että kirjoittaja kyllä tietää sanan, kirjoitusasun tmv. olevan väärä.

Olen ihmetellyt, mitä tuo tarkoittaa.

Vierailija
9/13 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille myös merkintä [sic!] on tuttu, se voidaan laittaa väärin kirjoitetun tai muuten jotenkin epäsopivan sanan perään kertomaan, että kirjoittaja kyllä tietää sanan, kirjoitusasun tmv. olevan väärä.

Mä olen luullut että sic! tekstin keskellä tarkoittaa että sairasta! :DDDDDDDD

Vierailija
10/13 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luullut että sic! tekstin keskellä tarkoittaa että sairasta! :DDDDDDDD

Vierailija
11/13 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitettaisiin silloin sick.

Ööö, no ööö, tiedän kyllä ;) Olen vaan ajatellut että [sic!] on kuuli tapa ilmaista lauseen keskellä että [sairasta!]

:DDDDDD

Vierailija
12/13 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitettaisiin silloin sick.

daa Ööö, no ööö, tiedän kyllä ;) Olen vaan ajatellut että [sic!] on kuuli tapa ilmaista lauseen keskellä että [sairasta!]

:DDDDDD

luullut noin, ei kannattaisi kirjoittaa toiselle "daa".

Vierailija
13/13 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalissa yleiskielessä hakasulkeita ei juuri tarvita. Niitä voi käyttää, jos haluaa sulut jo sulkeissa olevaan tekstiin. Tavallisesti sulkuja käytetään esim. merkkaamaan foneettista tarkekirjoitusta. Monille myös merkintä [sic!] on tuttu, se voidaan laittaa väärin kirjoitetun tai muuten jotenkin epäsopivan sanan perään kertomaan, että kirjoittaja kyllä tietää sanan, kirjoitusasun tmv. olevan väärä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme