Mitä tarkoittaa sanan laittaminen hakasulkuihin?
Esim blogin tekstin ostikossa tyyliin hakasulku jotain hakasulku
Kommentit (13)
monetkin sisäkkäin, ei siihen hakasulkeita tarvita. jospa se vaan on hevi lainaus tai jopa epävirallinen käännös, mikä on hakasulkeissa?
Eli hakasulku himoshoppailua hakasulku blogin tekstin otsakkeena on jotain kikkailua sanan himoshoppailua tarkoituksesta?
mielestä se näyttää jostain syystä jotenkin coolilta.
Tai oikeammin koristamisena. Nuoremmilla varsinkin näkee esim. otsikoituja kuvakansioita tyylillä
[otsikko]
.otsikko.
~otsikko~
Mikäli ymmärsin ap:n pointin vaan oikein...
Mallia voi katsoa vaikka sanakirjoista. Blogissa veikkaan kyllä vain persoonallista kirjoitustapaa syyksi.
Tai oikeammin koristamisena. Nuoremmilla varsinkin näkee esim. otsikoituja kuvakansioita tyylillä
[otsikko]
.otsikko.
~otsikko~Mikäli ymmärsin ap:n pointin vaan oikein...
Oukki. Kiitos selvennyksestä. Olen siis vaan tullut vanhaksi ja pudonnut kyydistä kun en tiedä mikä on kuuli tapa otsikkoa koristella :D
[ap]
Monille myös merkintä [sic!] on tuttu, se voidaan laittaa väärin kirjoitetun tai muuten jotenkin epäsopivan sanan perään kertomaan, että kirjoittaja kyllä tietää sanan, kirjoitusasun tmv. olevan väärä.
Olen ihmetellyt, mitä tuo tarkoittaa.
Monille myös merkintä [sic!] on tuttu, se voidaan laittaa väärin kirjoitetun tai muuten jotenkin epäsopivan sanan perään kertomaan, että kirjoittaja kyllä tietää sanan, kirjoitusasun tmv. olevan väärä.
Olen ihmetellyt, mitä tuo tarkoittaa.
Mä olen luullut että sic! tekstin keskellä tarkoittaa että sairasta! :DDDDDDDD
Olen ihmetellyt, mitä tuo tarkoittaa.Mä olen luullut että sic! tekstin keskellä tarkoittaa että sairasta! :DDDDDDDD
Se kirjoitettaisiin silloin sick.
Ööö, no ööö, tiedän kyllä ;) Olen vaan ajatellut että [sic!] on kuuli tapa ilmaista lauseen keskellä että [sairasta!]
:DDDDDD
Se kirjoitettaisiin silloin sick.
daa Ööö, no ööö, tiedän kyllä ;) Olen vaan ajatellut että [sic!] on kuuli tapa ilmaista lauseen keskellä että [sairasta!]
:DDDDDD
luullut noin, ei kannattaisi kirjoittaa toiselle "daa".
normaalissa yleiskielessä hakasulkeita ei juuri tarvita. Niitä voi käyttää, jos haluaa sulut jo sulkeissa olevaan tekstiin. Tavallisesti sulkuja käytetään esim. merkkaamaan foneettista tarkekirjoitusta. Monille myös merkintä [sic!] on tuttu, se voidaan laittaa väärin kirjoitetun tai muuten jotenkin epäsopivan sanan perään kertomaan, että kirjoittaja kyllä tietää sanan, kirjoitusasun tmv. olevan väärä.
Eli hakasulku himoshoppailua hakasulku blogin tekstin otsakkeena on jotain kikkailua sanan himoshoppailua tarkoituksesta?