Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä miksi lapsia pitää tehdä monta

Vierailija
20.06.2012 |

jos ei kertakaikkiaan jaksa. Mulla on 4 lasta, ja olen jaksanut oikein hyvin opiskella ohessa, tehdä töitä, rakentaa talon yms. Olen tiennyt omat rajani alusta asta. Yhtään enempää en olis jaksanut, mutta 4 lasta kyllä hyvin.

Mikä syndrooma se on, että lapsia pitää olla monta, ja elää elämänsä ärirajoilla? Kenelle siitä on iloa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamattomat kotiäidit vouhkaavat. Eiköhän ap:n pointti ollut se, että miksi tehdä lapsia enemmän kuin jaksaa. En tiedä. Ehkä joku KUVITTELEE jaksavansa, kuvittelee miehensä tukevan yms. Eikä tiedä lapsia tehdessään/saadessaan, että rankemmaksi se vaan muuttuu, mitä vanhemaksi lapset tulevat. Ja lapset maksavat sairaasti, ja siihen tarvitaan rahaa, mihin yleensä tarvitaan työtä, ja työtä tehdessä lapset pitää viedä hoitoon.Ja voihan olla, että joku paikkailee omilla lapsilla omia lapsuuden traumojaan.

Vierailija
2/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen näkee vasta sitten kun on myöhäistä. jotkut jaksaa jotkut ei.

minä jaksan, olen jatko-opiskellut, kun meillä oli 3 alle 4-vuotiasta lasta, muutettiin ulkomaille, teen uraa, lisää lapsia, lisää rahaa.

elämä on ihanaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepas muutama rivi alaspäin, jos sinulla on aikaa ;).

Vierailija
4/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin opiskella, tehdä töitä, rakentaa talo. Missäs ne lapset on sillä aikaa? Ai niin, sinähän et jaksanut kuitenkaan, kun ne olivat hoidossa. Älä turhaan kiillota kruunuasi!

Vierailija
5/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa. Miten mä muuten olisin pystynyt opiskelemaan monta vuotta? Meinaatko, että lapset pysyy vieressä siihen asti, että ne täyttää 18? Enkä mä kiillota, ihmettelen vaan.

Vierailija
6/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstapoliisi iski.

sulle poliisi, kaikki ei roiku täällä 24/7

Vierailija
7/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa olivat päivät. Kyllä arvostan enemmän suurperheen äitejä, jotka antava lapsillensa sen oman aikansa, eivätkä oman egon pönkittämiselle. Hatun nosto heille.

Vierailija
8/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa olivat päivät. Kyllä arvostan enemmän suurperheen äitejä, jotka antava lapsillensa sen oman aikansa, eivätkä oman egon pönkittämiselle. Hatun nosto heille.

Vierailija
9/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ns. normaali äiti käy työssä? Ja aika harva työpaikka sallii lapsia??

Vierailija
10/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskityit jaksamisella pelkästään omaan "saavutuslistaasi", et ollenkaan lastesi hoitoon, kasvatukseen, päivittäiseen arkeen.

Ei perheen äidin jaksaminen tarkoita oman elämyslistan kartoittamista vaan lasten kanssa yhteen nivoutumista ja yhteisestä elämästä nauttimista, ongelmista selviämistä.

Työssäkäynti on monelle taloudellinen akko, siitä ei ole siis kysymys. Jollet ymmärtänyt. Vaan siitä, että työssäkäynti ei tarkoita sitä, että olet jotenkin erikoisemmin lapsiasi jaksanut kasvattaa! Ne eivät todellakaan liity yhteen, mutta niin vaan itse ne yhdistit.

Vierailija
11/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnollisesti myös mainitsemasi hoito, kasvatus ja päivittäinen arki. Mutta ap:n kysymys oli siis miksi tehdä lapsia, jos ei niitä jaksa? Eikä se, miksi tehdä lapsia monta, poissulkien päivähoidossa vietetty aika?

Vierailija
12/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hoitoon joutuivat kaiken muun tieltä. Ei kannata silloin kehua jaksamisella.

Anna esimerkkejä monilapsisesta perheestä, jossa ei jakseta? Muun kuin tuo perhesurmaajamies.

Taitaa olla sinun kuvaamasi perhe: äiti töihin lasten ollessa pieniä, opiskeluputki päälle, talon rakennus vielä kuvioihin mukaan...ja ekstrapitkät hoitopäivät lapsille. Tämä ei ole jaksamista!! Ehkä sinulle? Mutta ei varmasti lapsillesi!

Vierailija
13/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullekin ap voi tapahtua jotain sellaista, mikä vie voimat. Sinä tai mies voi sairastua vakavasti, joutua työttömäksi, kuolla. Teille voi tulla vakava aviokriisi ja ero. Sitten et ehkä jaksakaan. Monella uupuminen ei johdu lapsista, vaan muista elämän tekijöistä, joita ei voi aina ennakoida. Joillekin myös käy vahinkoraskauksia, jopa useammin kuin kerran. Vaikka kuinka käyttäisi ehkäisyä. Kun vähän saat ikää ap ja kohtaat elämän realiteetteja, ehkä sinultakin alkaa löytyä nöyryyttä ja kiitollisuutta sen sijaan että ylpeilisit omilla voimillasi.

Vierailija
14/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihailen kyllä naisia, jotka ovat järjestäneet elämänsä niin, että siinä on paitsi lapsia myös oikea työura (lue jotain muuta kuin palaan kaupan kassalle pitkän kotonaoleilun jälkeen). Se että ehtii vielä opiskella, harrastaa ja laitta kotiakin on vain plussaa. Jos joku kyllästyttää on nämä kotivouhottojat, jotka tekevät kotonaolemisestaan ihan hirveän numeron eli kiillottavat kruunuaan.

Vierailija
15/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siitä silloin hyötyy eniten? Ei lapset ainakaan.

Vierailija
16/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkitsee naiselle muutakin kuin rahaa. Se on kontakteja aikuisiin, kehittymistä uralla ja omissa taidoissa. Jos nainen saa työstään jotain, nauttii elämästään, on lapsillakin parempi olla kuin silloin, jos nainen pakottautuu olemaan kotiäiti sosiaalisesta paineesta tai sisäisestä syyllisyyden vaatimuksesta. On muitakin kuin kaksi ääripäätä näissäkin asioissa.

Vierailija
17/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä liity mitenkään siihen, että on jaksanut itse lapsiaan kasvattaa! Päinvastoin, äiti ei jaksa kasvattaa, vaan valikoi mielummin oman elämän edistämisen.

Vierailija
18/18 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siitä silloin hyötyy eniten? Ei lapset ainakaan.

Naisen paikka on kotona, vaipan ja hellan välissä! Mitä tämä 50-lukulaisuus oikein on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän