Mitä teette silläaikaa kun teillä on ns. omaa aikaa, esim lapsi päiväunilla?
Siivootteko aina ja teette jotain hyödyllistä? Siis mä en jaksa ikinä, vaikka koti kun pomminjäljiltä. Mä vaan syön ja katon telkkaa. Ja perse levii kovaa vauhtii. aina väsyttää, olisko viisaita neuvoja?
Kommentit (8)
Lapseni nukkuu useat vartin-20min päikkärit päivän aikana, ellei stten olla pitkällä vaunulenkillä, joten mitään kovin ihmeellistä en tuona aikana saa aikaiseksi.
tai jos isä nukkuu, saatan käydä kaupungilla.
kun pienin on unilla ja isommat kerhossa. Silloin periaatteessa opiskelen ammattikirjallisuutta, jota oikeastaan pitäisi lukea vähintään 10 tuntia viikossa kärryillä pysyäkseen. Iltaisin olen jo niin väsynyt ettei opiskelusta silloin oikein tule mitään. Mutta todellisuudessa ne päiväuniajat menee korkeintaan puoliksi opiskeluun, loppuajan teen muita pakollisia juttuja, mihin tarvii omaa rauhaa tai levähdän hetken. Vaikka kuinka yritän pysyä lujana, että ne ajat on varattu pelkästään opiskelulle, niin kummasti silti tulee melkein aina touhuttua jotain muutakin.
yksi vauva, kävin aina lenkillä ja nukutin sitä vaunuissa, nykyisin ulkoillaan isompien kanssa varsinkin kesällä puistoillaan retkeillään. ostan usein eväät ja kahvia ja lehden itselle puistoon:)
jos huono keli teen kotitöitä vauvan nukkuessa tai pelaan pelejä/leikin isompien kanssa. keittelen kahvia ja otetaan lasten kaa jotain herkkua. jos oikein kenkku päivä laitan isommille lastenohjelman ja itselle aikaa näin esim. hengaan netissä tai jumppaan tai muuta
mitäkin sattuu huvittamaan,joskus nukun,joskus tiskaan,askartelen tai roikun täällä.
luen kirjoja tai lehtiä, opiskelen, teen töitä (ei siis kotitöitä, vaan ihan töitä), surffaan netissä, käyn facebookissa, kirjoitan sähköposteja, tms. Aika harvoin teen ainakaan pelkästään kotitöitä. Usein laitan teetä ja syön jotain välipalaa.
Sit tietysti syödään se ja siivoan jäljet. Jos on jotain töitä, niin siinä kohdin ne on hoidettava. Yleensä siihen osuu pyykkikoneellisen vaihtaminen (edelliset ulos toiset sisään). Ja yleensä myös lapsilla on jotain asiaa, tarvivat apua, tms.
Muutaman kerran viikossa jää myös hetki aikaa netteillä.
otan aina itsekin samalla päikkärit. Yleensä herään unilta ennen lasta ja keitän silloin kahvit ja surffailen netissä