Tervetuloa uudet mukaan -5/-10kg laihdutuskimppaan!!!!
Meillä tosiaan alkaa kutistumaan tämä ryhmä kokoon. Että jos haluaa liittyä mukaan ryhmään niin lämpimästi toivotamme tervetulleeksi meidän kimppaan. Meitä on vielä muutamia " vanhoja" jäljellä ja tuntuu tällä hetkellä olevan motivaatio vähän kadoksissa, niin että uusien jäsenien myötä voisimme mekin saada tsemiä tavoitteeseen pääsemiseen. Sitten kun tuo joulukin on tulossa niin sitä kannustusta varmaan tarvii taas joulun jälkeen.
Kirjoitellaan tänne aina maanantaisin kuulumisia ja jos uusia innostuu mukaan niin voitas tehdä pieni esittelykierros....
Kommentit (39)
Olen siis kahden pienen pojan äiti (esikoinen 01/2004 ja kuopus 09/2005.)
Esikoisen kohdalla kaikki kilot jäivät sairaalaan eli olin lähtöpainossa, kun sairaalasta pääsin kotiin. Tästä kuopuksesta jäi raskauden jälkeen kannettavaksi 10 kg. :-( Tämä harmittaa sunnattomasti. Onneksi läskeistä pääsee eroon. :-D
Täysimetän eli laihduttelen varovaisesti. Karsin aluksi ruokavaliostani vain turhat herkut pois ja katsotaan miten alkaa paino putoamaan tällä periaatteella.
Jos kevääseen mennessä olisin -10 kg kevyempi, niin tyytyväinen olisin.
T: Ona
heips,
Kivaa, että saadaan uusia mukaan.
Tämä painon pudotus tosiaan jämähtänyt. keväällä sain- 12kg joista kolme tuli takas kesällä ja nyt syksyllä -6kg on pois mut hiukan tarttee vielä nipistää.
Olen 28v ja lapset 6/2003 ja 8/2004
Töihin palasin lokakuun alusta
nannna
Olen kahden lapsen äiti. Nuorimmainen melkein 2 v mutta vielä 5 kg on jäljellä raskauksista. Tällä hetkellä paino 61 ja tavoite oisi olla 3-5 kg kevyempi kesään mennessä. Viimeiset kilot ovat ne hankalimmat ja tuskaisimmat :(
Jospa täältä saisi vähän vauhtia tähän touhuun.
Mulla siis lapset syntyneet v.-01, -03 ja -05 ja nyt ois tarkoitus karistaa kymppi pois painosta mitä pikimmiten! Ainakin kesällä ois kiva olla entisissä mitoissa. Nyt vaan tuppaa noi herkut maittamaan, varsinkin suklaata menee joka päivä, en voi sitä vastustaa. Vaikeinta on toi itsehillintä ja kun on kotona niin jääkaappi on turhan lähellä koko aika... No jospa täältä sais puhtia olla syömättä kaikkea epäterveellistä.
Olen joskus jossain ryhmässä vieraillutkin mutta silloin repsahti, jospa yrittäisin uudelleen...
Toinen lapsi on 2,5-vuotias ja imetysaikaisen herkuttelun jäätyä päälle tuloksena oli noin 8 ylimääräistä kiloa. Viime viikolla keitin kaalisopan jota täälläkin mainostettiin, ja syötyäni kaksi annosta katosi kyllä niin hyvin ruokahalu, että sain laihduttamisen käyntiin. Eli vaikka loput keitot sitten menikin roskiin, niin viikossa lähti kuitenkin 1,5 kiloa. Koko ajan on se pelko, että milloin repsahtaa ja kaikki tulee korkoineen takaisin. Vika on se, että en saa yhtään syödä mitään makeaa, ei voi viikonloppuisin herkutella koska se jää heti päälle :(.
Lähtöpaino oli viime viikolla siis 73, nyt 71,5 ja tavoite 65.
oon kans kahden pienen äiti, toinen 1v4kk ja nuorempi 2kk. kaikki raskaudenaikaiset on jo lähteny mutta haluaisin reilu pari vuotta sitten olleisiin mittoihini eli 58kg. nyt painan 63.7kg. heti sairaalasta tultuani aloitim varovaisen laihdutuksen (täysimetys) ja sillon paino oli 68kg! :) eli alaspäin, jihuu! toivottavasti jaksatte tsempata, tämä on nimittäin ENSIMMÄINEN kerta kun laihdutukseni on tuottanut tulosta, lukemattomista kerroista huolimatta. Joten kannustus on todella tarpeen!! ehkä me yhdessä onnistutaan vielä!!! :) *toiveet korkealla*
Olen siis 30v yhden 4v pojan äiti ja painoa olen saanut pojan syntymän jälkeen noin 8kg pois (hidasta hommaa mulla, tiedän) mutta vieläkin olisi noin 4-5kg liikaa ja ne ei tunnu sitten tippuvan ei sitten millään! Nyt paino on siinä 74 ja risat. Mutta jospa saamme jotain uutta innostusta uusien myötä ja nimen omaan uusi vinkkejä saada painoa alas, odotan innolla :)
Ensi viikolla tapaillaan!
Ilmottauduin mukaan tuossa taannoin enkä toki ole mihinkään hävinnyt mutta ei ole ollut oikein painonpudotus-olo eikä oikein ole löytynyt aikaa kirjoittaa kuulumisia...
28 vee yhden tytön äiti, perheessä lisäksi mies ja pari koiraa, isommat eläimet asuvat muualla (hevonen). Äitiyslomalla toukokuulle asti, tyttö nyt kohta kolme kuukautta. Asutaan eteläisessä Suomessa.
Paino ennen raskautta 58 kg, sairaalaan lähtiessä 76 kg, sieltä palatessa jotain 68 kg ja nyt kieppuu välillä 62,5-63,5. Pituutta on noin 167 cm. Tavoite on tuo 58 kg mutta nyt imetysaikana en oikein uskalla kovin rajusti laihduttaa koska vaikka se kolme litraa vettä päivässä on tärkeämpi maidontuotannon kannalta kuin mikään ruoka niin tuntuu silti että jos jää vähemmälle syömiselle vaikkapa kiireen takia niin tyttö valittaa että illalla on nälkä. (Nyt joku skarppi huomauttaa että olisiko se itse kiire vähentämässä sitä maidontuotantoa silloin... haa, tod näk!).
No, joulu tulla jollottaa ja herkkuja syön ilman muuta mutta jospa ei menisi ihan överiksi, sen verran aion tarkkailla vaakaa ettei menisi yli tuon 63,5:n.
Sen verran vielä että tuntuu ne ylimääräiset kilot olevan tosi tiukkaan tuossa vyötäröllä!!! (Järkyn näköistä!) Pitäisi keksiä joku kiva liikuntajuttu (muukin kuin vaunulenkit metsässä koiran kera). Vauvauintiin ollaan menossa mutta eipä taida siellä tulla itse liikuttua kovin paljoa... ;0)
Paino tänä aamuna oli 62,5kg, muuten.
Meillä täsmälleen samat mitat!!
ilmoittamasi mitat ovat juuri kuin mulla pituutta myöten.
Lähtöpaino oli 58 kiloa ja sairaalasta kotiutuessa 69 kiloa.
Tänä aamuna 63kg.
Mun vauva nyt n. 2 kk. En oikein USKALLA laihduttaa, kun pelkään, että maidontulo loppuu?? Mikä lienee fakta tässä asiassa??
t.Pulu ja poju
olin huippukunnossa kesällä, mannekiini mitoissa, nyt olen lihonut muutamassa kuukaudessa lähes 10kg. en ole lihava mutta minua häiritsee tämä " lipsuminen" . kesällä pitämäni vaatteet menevät juuri ja juuri päälle, eli mahtuvat vielä kuitenkin. haluaisin 5 kg pois, mutta mistä ihmeestä löytäisin taas vähän itsekuria?????
Olen ihanaisen pian 7 kk täyttävän tissillä hyvin viihtyvän tyttösen äiti. Sairaalasta lähtiessä painoa oli 79 kg, nyt 66kg ja tarkoitus olisi vakiinnuttaa paino tuonne 58-60 tienoille. Täysimetin tyttöäni 6 kk joten muuta kuuria ei oikeastaan ole vielä tarvinnut pitää. Liikuntana pitkät lenkit vaunuja työnnellen metsäpoluilla. Joulun jälkeen olisi tarkoitus ruveta tsemppaamaan ruokavalion kanssa vähän enemmän, jos pääsisi tavoitteeseen kesäksi. Apuna käytän painonvartijoiden cd-romppua, joka toimii ihan hyvänä tukena, joskin olen liian laiska laskemaan pisteitä säännönmukaisesti.
Yritin jo pari viikkoa sitten ilmoittautua mukaan, mutta jostain syystä viestini ei tullut näkyviin (sekoitti vaan nuo numerot). Olen 11-kuisen pojan äiti, ja tavoitteena olisi keventyä n. 7 kg. Tällä hetkellä paino n. 69, tosin kävi jo vähän alempanakin, mutta motivaatio hukkui totta puhuen vähän siksikin, ettei viestini ollut tullut tänne näkyviin, joten en ollut vastuussa kuin itselleni;)
Liikunnalle on hankala löytää aikaa, mutta tavoitteena liikkua vähintään 3-4 kertaa viikossa puoli tuntia. Syömisessä koitan noudattaa lautasmallia ja olla jouluun asti herkkulakossa. Nettiä ei ole tällä hetkellä kotona, mutta kirjoittelen aina, kun koneen ääreen pääsen.
Mukavaa ois päästä tsemppaamaan teitä ja saada itsekin kannustusta=)
Marja
Liityn joukkoon, jos huolitte! 5 kilosta haluan hankkiutua eroon. Paino nyt 63, tavoite 58. Lisäksi kun paino on 58, on siitä kuukauden päästä saatava vaa' alla sama tulos, niin kauan jatkuu punnitseminen. Tsemppiä kaikille (eikä vähiten mulle...vaikeeta).
:)
orvokki
olemme yrittäneet aina maanantaisin pinoutua. Nyt joulu kun lähestyy niin paino jumiutuu paikoilleen, joten yritämme syödä nyt niin ettei paino nousisi ja joulun jälkeen tsemppaamme !
Olen kahden lapsen äiti,27v. Raskauksien ja kotona olemisen myötä painoa on tullut lisää neljän vuoden aikana 7kg,joten niistä olisi päästävä eroon...Pituutta 160cm,painoa 65kg. Melkein kaikki läski on ällöttävästi kertynyt vatsan alueelle:( Toki koko kroppa kaipaisi kiinteytymistä ja lihaksia! Eli mukaan olisin kovasti tulossa,jos sopii.
Mulla tavoitteena saada monipuolisempi ruokavalio,siis enemmän vihanneksia, marjoja ja keittoja.Muuten syön suht terveellisesti,eipä tule paljoa roskaruokaa yms.harrastettua. Ja sitten se liikunta,se liikunta..Tämän puutteen vuoksi kilot ovat pääasiassa kertyneetkin.Onko teillä ollut jotain kevytruokaohjeitten vaihtoa,liikuntavinkkejä,tsemppaustaktiikkaa -vai miten ryhmä rullaa eteen päin:)?
Toivottavasti joukossa on voimaa ja saisin itsekuria ja tuloksia aikaiseksi!
Olen 28v 8kk pojan äiti. Ennen raskautta painoin 57kg ja synnärille lähtiessä huimat 77kg. Sairaalasta kotiuduttua vaaka näytti vielä päälle 70kg. Tsemppasin kesällä mammadieetin ohjeilla niin, että paino on 61-62kg. Sitten motivaatio katosi ja näihin lukuin olen jämähtänyt.
Tavoitteena olisi päästä takaisin tonne 57kg, nyt onkin välitavoitteena päästä ensiksi alle 60kg. Olen 163cm pitkä. Harmittaa kun edelleenkään kaikki omat farkut eivät mene kiinni ja maha on kamala löllykkä..
taustaa:minulla on 2 tyttöä -00 ja -04.ennen raskautta ensimmäistä raskautta painoin noin 50kg(pituus 155cm)esikoista kun hakemaan lähdin painoin 85kg!!sairaalasta tullessa paino oli 72kg.onneksi sain kuitenkin melkein kaikki pois.ennen toista raskautta painoin noin 55kg,ja synnärille lähdettäessä huimat 94kg!!!!!kotiin tultaessa noin 80kg.turvotustakin oli aika paljon siis.no,maaliskuun lopussa kuopuksen ollessa 6kk,aloitin TAAS laihduttamaan,vaikka kaikki sanoivatkin että ei saa kun imettää:0(kesäkuun loppuun mennessä painoin 63kg!miehellä alkoi silloin myös kesäloma,mikä pilasi koko laiharin:0(viikko meni syödessä,enkä enää saanut niskasta itseäni kiinni,kun mies palasi töihin.viikko sitten päätin että nyt pitää viimeiset(10kg)kilot karistaa.imetän edelleen pari kertaa päivässä...
liikunta aika minimissä,ja jouluna en aio syömisiä miettiä,mutta jos vaikka huhtikuuhun mennessä sais nämä loputkin pois.huomenna käyn puntarilla,eli tulen sitten kertomaan...
lähtöpaino 31.3-04 80kg
paino 7.12 63kg
paino nyt:huomenna tulen kertomaan
TSEMPPIÄ MEILLE KAIKILLE!!kyllä se tästä...
Onko sellaiseen mitään tietoa,ravitsemus terapeutti ei asiaa auta olen jo vuoden käynyt...
Olen 4 lapsen kotiäiti. Painoa 56-57 kg riippuen milloin mittaa.
Tavoitteeni olisi päästä 50kg kesään/ syksyyn mennessä.
TOivottavasti saan täältä seppiä yritykseeni. Olen nyt vähentänyt imelän syöntiä ja myös muuta syömistä olen seurannut (yritän olla syömättä ENEMMÄN kuin mahaan mahtuu).
Liikuntaa en harrasta ja muutenkin olen laiska lähteen ulos. Tainkin uuden vuoden lupaukseksi että laitan kaikki ipanat ulos jpoka päivä ja menen mukaan tekemään lumihommia ja kantamaan puita pannuhuoneeseen