Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän Ilkassa ei sitten ollutkaan kuin pieni

Vierailija
20.06.2012 |

jutun pätkä siitä Ylistaron kaappari äidistä. Sen sijaan oli kirjoitettu isompi juttu masennusta sairastaneesta äidistä, jolta oli otettu lapsi huostaan, koska esikoulun tädit olivat sitä mieltä, ettei lapsi saa viettää pidennettyjä viikonloppuja mummunsa luona. Lisäksi oli haukuttu äitiä siitä, ettei tällä ole koulutusta. Kun äiti oli hakenut kouluun, hänelle oli sanottu ettei se käy koska lapselle ei tee hyvää muuttaa.

JOS NOI EI OLE SOSSUTÄTIEN MIELIVALTAA NIIN MIKÄ SITTEN ON!? SOSSUT KÄYTTÄVÄT VALLANHIMOAAN AVUTTOMASSA ASEMASSA OLEVIIN IHMISIIN - MIKSI?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit puhua asiasta josta et tiedä mitään. Suomessa on todella kova kynnys huostaanottoihin ja lapsia palautetaan aina vain uudelleen HYVIN vaikeisiin oloihin. Useimmiten lapsia ei edes oteta pois vaikka olisi kiireellinen tilanne, sillä lastensuojelu toimii VAJAARESURSSEIN.

On olemassa HYVIN painavia syitä kun tällaiseen mennään. Ap, harjoittele objektiivisuutta ja käytä normaalijärkeä. Ei oikeastaan muuta vinkkiä sinulle. Maailma ei ole sellainen millaisena sen haluat nähdä.

T: Asiasta tietävä

Vierailija
2/5 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti osa huostaanotoista on ihan aiheellisia mutta ihan yhtä varmasti monessa rikotaan lakia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä jutuissa on kuitenkin otettava huomioon se ettei sossu voi tulla lehden sivulle kertomaan asioista heidän näkökulmaansa. Minulle jäi ainakin sellainen tunne, että ihan kaikkea ei taida tämä äiti kertoa... ei niitä lapsia heppoisin perustein huostaanoteta!

Tälle äidille ainakin oli apua tarjottu, mutta ei tuntunut kelpaavan!

Vierailija
4/5 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin sosiaalitoimen työntekijät juoruilevat asiakkaiden asioista ihan vapaasti vapaa-ajallaan ja myös virassa ollessaan. Olen opettaja ja valitettavasti ongelmatapauksiin törmätään koulussakin aina silloin tällöin ja tarvitaan yhteistyötä sosiaalitoimen kanssa. Siinä yhteydessä on käynyt ilmi monta kertaa että kertoa kyllä voi ja hyvinkin vapaasti ilman minkäänlaista vaitiolovelvollisuutta.

Vierailija
5/5 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sosiaalitoimen ja koulutoimen tulekin tehdä yhteistyötä lapsen asioissa. Ja minä taas olen kuullut ettei sosiaalitoimelta saa tietoja jotka olisivat oleellisia tietää opettajana.

Tälle äidille oli tarjottu apua kaksi kertaa viikossa tapahtuvana perhetyönä. Mutta äiti ei sitä halunnut ottaa vastaa koska olisi pitänyt herätä seitsemältä aamulla! Mitenkähän hän olisi saanut lapsen kouluun aamulla kun ei jaksa herätä kahtena päivänä viikossa seitsemältä! Mieluummin antaa lapsen huostaan kun viitsii nousta sängystä ja ottaa apua vastaan. Että voi, voi kun on taas tehty mukamas väärin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi