Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lentokoneessa kylmä? Tarkeneeko t-paidalla ja capreilla?

Vierailija
19.06.2012 |

Lapset myös? Itse kohteessa 18-19 astetta lämmintä & mietin, kuinka pukeutua.

Kiitos!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikkunoista vetaa, taitaa kylla olla sit viimeinen lento silla koneella, sayonara!!!

Vierailija
2/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka kerta kone on ollut kuin jääkaappi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan noin 10 ulkomaanmatkaa vuosittain (viimeisten 12 vuoden aikana) joten muutama reissu tässä on kertynyt, sekä Eurooppaan että kaukomaille. Ja koneissa ei todellakaan ole kylmä. Joskus vuosia sitten saattoi olla, mutta nykyään on ennemmin liian kuuma kuin kylmä.

Toki yön-yli-reissut pallon toiselle puolelle vaativat lämpöistä nukkumisen ajaksi, muttä tämäkin sen takia, että nukkuessa yleensäkin tulee hieman vilu, huolimatta siitä missä nukkuu.

Millä lennoilla ja missä koneissa matkustavat nämä mammat, joiden ikkunat ovat kylmähuurussa ja ovista vihmoo kylmää ilmaa? Heh.

Vierailija
4/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä mistä riippuu; yleensä ehkä enemmin viileää kuin kuumaa, mutta pari kertaa on sattunut sellainen lento että koko lennon ajan oli tuskaisen kuuma.

Vierailija
5/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen matkustanut viime vuosina lukuisia kertoja lomalennoilla, eli pakettimatkoilla aurinkorantakohteisiin, lähinnä kesäaikana. Ja näillä lennoilla on joka kerta ollut kuin jääkaapissa. Se onkin hassua, että jo Suomessa on kesävaatekeli, ja perillä kohteessa vielä paljon lämpimämpi, niin pitää varata sukat, pitkät housut, villapaitaa ja ehkä vielä takkikin, pelkästään lentomatkaa varten.

Vierailija
6/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koneessa käy veto, paluumatkalla Malagasta viimeksi yölennolla nimenomaan oisin kaivannut matkahuopaa itseni ja lasten päälle mutta olivat varattuja jo kaikki...

Vierailija
7/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä lämpotilaa voidaan säädellä :) Että seuraavaksi kun on liian kuuma/kylmä, niin kannattaa avata suu ja kertoa. Lentoemännät kun ei istu niillä penkeillä, niin tilannetta on mahdotonta huomata. Varauloskäynneillä on aina viileämpi, sillä rivit eivät ole niin tiiviitä ja ilma pääsee kiertämään kyseisillä riveillä paremmin.

Ja kyllä, seinistä (ikkunoista) hohkaa usein viileää ilmaa. Tämä on ihan normaalia.

Vierailija
8/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta olen jääkaapissa avannut suuni. Yleensä saa saman vastauksen, lämmitys on jo täysillä.

Vierailija
9/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta olen jääkaapissa avannut suuni. Yleensä saa saman vastauksen, lämmitys on jo täysillä.

Vierailija
10/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis t-paidan päälle neuletakki. Kakkonen

Vierailija
11/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palelen usein lentokoneessa ilmastoinnin takia. Kannattaa olla neule tai college tms. mukana varoiksi.

Vierailija
12/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
13/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinko voi kyllä lämmittää. Mulla on aina pitkähihainen koneessa mukana.

Vierailija
14/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jostain) lukenut, että lentokoneen lämpötila pidetään tarkoituksella hieman "viileämpänä", sillä pitää ihmiset rauhallisempana. Samaa viilennyskeinoahan monet käyttävät esim nukuttaessaan "vilkkaita" lapsia. Eli esim talvella ihan hetkeksi avaavat lastenhuoneen ikkunan. Tällöin huoneessa on raitus ilma ja lapsi viihtyy lämpimän peiton alla:D

Vierailija
15/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun on sen oven pielessä josta vetää

Vierailija
16/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koneessa käy veto, paluumatkalla Malagasta viimeksi yölennolla nimenomaan oisin kaivannut matkahuopaa itseni ja lasten päälle mutta olivat varattuja jo kaikki...

Vierailija
17/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin vuosia sitten höyhenen kevyen matkahuovan ja on niin leveä että mahdun sinne poikani kanssa vaikka viereisillä penkeillä istutaankin.

Kanssamatkustajat kateellisina katsovat vieressä.

Suosittelen. Kun valitsee kivan kuosin, on siitä iloa vuosiksi eteenpäin.

ja jää 1 enemmän muille matkustajille.

Vierailija
18/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan ottaa joko huopa tai joku neuletakki mukaan.

Vierailija
19/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaloissa on jotenkin vielä kylmempi...

Vierailija
20/26 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun on sen oven pielessä josta vetää

vetää?

Siis alemmasta painetasosta virtaa kylmää ilmaa sisään korkeasti painestettuun lentokoneen runkoon oven kautta?

Taas pantiin av:lla fysiikan lait uusiksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä