Mielipiteesi: huoneen siivous leikkienjälkeen
Olenko paha äiti kun olen pakottanut aina myös lasten kaverit osallistumaan huoneen siivoukseen leikkien jälkeen?
Pojalla pari kaveria, jotka tykkäävät tulla leikkimään (ja mielellään tänne otetaan leikkimään, ei siinä mitään) mutta eivät sitten oikein suostu siivoamaan leikkien jälkiä yhdessä lapseni kanssa.
Olen kaikille leikkijöille ilmoittanut, että huone pitää siivota leikkien jäljeltä siihen kuntoon kun se oli ennen leikkiä (eli lelut takaisin lelukaappiin ja leikkien jäljet siivottava).
Pojan huone kun on niin pieni, että siellä ei voi kävellä, jos lelut vedetty lattialle leikintuoksinassa. Oma mielipiteeni äitinä on, että saa sotkeä ja leikkiä, mutta aina on siivottava leikkien jälkeen sotkut pois.
Olenko kamala pirttihirmu? Kun pojalla siis pari kaveria, jotka saa ihan pakottamalla pakottaa siivoamaan leikkien jäljet (pojat siivoavat siis yhdessä oman poikani kanssa). Pitäisikö minun kohdella poikia että ovat vieraanani, eikä heidän siksi tarvitse siivota leikkien jälkiä meillä? Oman poikani olen kasvattanut siihen, että leikkien jälkeen siivotaan aina jäljet, myös muilla leikittäessä. Ja siis ihan hirveän sotkuiseksi saa ainakin oma poikani leikeissä tuon postimerkin kokoisen huoneensa.
Mitä mieltä? Kuuluuko vieraiden siivota myös leikkien jäljet pois?
Kommentit (4)
Tämän halusinkin kuulla.
Kivoja poikia on nämä leikkikaverit, ja vähän huonolla omallatunnolla olen pakottanut siivoamaan lelut pois jaloista pyörimästä.
Ja varmaan meilläkin ei olisi niin "nipoa" jos pojalla olisi kunnon huone, johon mahtuisi kunnolla, myös ne lelut lattialle.
Olen ajatellut sitten niin, että meillä ollaan meidän säännöillä ja sitten poika on toisten vieraana heidän ehdoillaan.
Kiva juttu että äideiltä riittää ymmärrystä tällaiselle!
tietysti synttäri tai juhlat on poikkeuksia, mutta muuten on selvää, että lelut siivotaan leikin jälkeen. Kuka ne sitten siivoaisi sinäkö? vai poikasi? Tietysti leikkikaverit voisivat lähettää äitinsä siivoamaan. Äidit ne pojat ovat piloille passanneet.
jälkien siivoamiseen ja usein jään jopa vahtimaan että näin tapahtuu. Mitä pahaa tässä olisi? eikö ole oikein opettaa lapsille että jäljet siivotaan oltiin sitten missä vaan? Ihan oikein ap teet!
tuo sinun toimintasi. Ei ole paha asia ollenkaan jos lapsille opetetaan että omat sotukut siivotaan. Kaikki eivät tätä lapsiltaan vaadi joten aika ymmärrettävää et voi olla hankalaa saada tällaisia lapsia sitten kylässä siivoamaan leikkejään.
Meillä on myös naapuri joka edellyttää lasten siivoavan leikkinsä ja minusta se on hyvä. Itse olen niin lepsu etten aina jaksa...