¤¤¤Pointsaajien loppuviikko¤¤¤
Avataanpa uusi pino ku tyypit ahkerasti käynyt kirjuuttelee ja siellä punnituspinossa ne " kankeet" tilastot siinä ensin luettavana.. Siis ulkonäöltä kankeet, mutta muuten HYVÄT. On se yli 10 kiloa paljon rasvaa, mitä emännistä taas viikossa about lähti. Ajatelkaa paljon se on kuussa ja vuodessa jne. Ja mekö suomalaiset ylipainoisia, kohta ei olla!!! Voisi kerätäkin BMI tilastot myös joku kerta, sekin kertoo tilanteesta hyvin... No johonkin pinoon sitten...
Eilen oltiin perheellä shoppaa ja käytiin Rossossa syömässä ihanat härkäpihvit kermapotuilla. Illalla juoksutti sitten n. 5km lenkkiä tietenkin..No pisteitä meni yli eilen 6p sitten heti ja nipistän ne tänään vaikka. Tähän mennessä vasta syöty kaksi ruisleipää juustolla ja tomaatilla. Tarkoittaa sitä, että on nälkä... Meen siis laittaa ruokaa, mies tulee kahdelta töistä..
Joo se piti vielä sanoa, että housut meinasi pudota eilen shoppailureissulla jalasta, ovat siis löysät :), aika uudet vaan..höh. Liian isot ostin. Ja se, että teen Big brotherin mainostauoilla aina 100 vatsalihasta eli joka ilta 200 toistoa (kaksi mainostaukoa). Olen BB fani...(vinkki muillekin faneille)
satsu *röllykkämaha*
Kommentit (22)
Joo tää on vähä niinkun mun työ tää liikkuminen. Eli olen fysioterapeutti ja vedän jumppia mm. töissä. Ja nyt jo ä-lomallakin yhtä jumppaa. Joten liikunta on osa työtä ja vapaa-aikaa. Pitää pysyä kunnossa, että jaksaa muita hyppyyttää..Mutta suklaa ja raskaus on tuonut sitä löysää. Siksi pointsaan, toista kertaa elämässäni....
mainostaukojen vatsalihakset... Ah, miten hyödyllinen idea ja NIIN vähänkäytetty tässä huushollissa. Mun liikkkuminen on jääny viimeviikon aikana ihan retuperälle ja lenkillä olen käyny viimeks viikko sitten maanantaina, oikeen hävettää myöntää. Siis kyllähän mä noita vaunuja lykin päivittäin mutta kun neiti on jo niin iso ettei oikein niissä viihdy tuntitolkulla niin täytyy tehdä pienempiä reissuja.
Muutenkin tää ilma jotenkin tekee tästä laihduttamisesta paljon hankalempaa. Siis jos aurinko paistais ja olis vaikka lunta niin mielikin olis reippaampi ja seliseli... Ja sitten tää VALVOMINEN! Mä eilen ajattelin että kyllä me aika sissejä ollaan. Että hatunnosto vaan kaikille jotka valvoo ja laihduttaa ja valvoo ja laihduttaa ja... :)))
Mutta tän valitusvuodatuksen jälkeen yritän taas saada itseni raiteille henkisesti ja fyysisesti.
moro
pippa
siis valvominen...
Täytyy sanoa, että huonosti nukutun yön jälkeen ei oikein pointsailukaan tahdo onnistua, kiukkusuudestakaan puhumattakaa (kaduttaa taas riitelyt esikoisen kanssa...).
No kävin tänään vaakaa moikkaamassa ja joku turvotussysteemi oli mullaki, kun aamulla näytti yli puolitoista kiloa enemmän kuin illalla. Tänään olen onneksi saanut nipistettyä pisteistäkin, joten jospa se eilinen keksipaketti ei aiheuttais sitää " lisäturvotusta" .
Pahnu
Hän yrittää kans kovasti...
On tää kyllä yhtä taistelua jo pelkästään tän pisteiden riittävyyden kanssa näin marraskuussa. Luulen, että tää ja joulukuu on kaikkein vaikeimmat kuukaudet laihdutuksen kannalta kun tosiaan on niin pimeää ja masentavaa, että tekis EDES mieli syödä olotilaansa piristääkseen, mutta mitäpä sitä masentuneeseen oloon syömään. Nälkäänhän sitä kuuluu syödä ja elääkseen, eikä elää syödäkseen. Kesäisin on niin paljon helpompaa kieltäytyä herkuista ja tulee ainakin syötyä kevyempiä herkkuja: esim. mansikoita vaikkakin ehkä jäätelön kera, mutta onhan sekin kevyempää kuin pizza ja suklaa. Kesäisin pääsee liikkeellekin mukavammin pyörällä, kävellen jne. ja ihan huomaamattakin tulee liikuttua. Huoh... kesää odotellessa.
Ei auta kuin pysyä tiukkana.
kyllä tää väsymys ja pimeys täälläkin vaan saa olon kurjaksi. Ja sitten tuo kaupassa käytni nykyään...joka ikisessä välissä niitä hemmetin suklaarasioita ja karkkilaatikoita..arghhhh!!!!
tää meidän kulutusyhteiskunta vaan lihoo ja sitten ihmetellään että miksiköhän...yksi syy varmasti on kun kaikki tuoteet on ihan älyttömän isoissa pakkkauksissa. enää vain 300g karkkipussi tuntuu joltain ja ne sipsipussit...ennen sai sipsejä myös pikkupusseja mut nyt ne on vähintään 300g pusseja!
ANTEEKSI KAUHEA PURNAUS, MUTTA JOSKUS TÄÄ HOMMA VAAN TÖKKII! antakaa naiset voima-ajatuksia tänne, että tää päivä selvittäisiin kunnialla läpi..(tuntuu vähän siltä, että jos tää nainen joskus taas repsahtaa, niin se on kyllä tänään, ja pahasti)
Yritä rimpuilla tää päivä läpi ilman kummosia repsahduksia niin huomenaa voit olla ÄÄRETTÖMÄN tyytyväinen itseesi!!! Ajattele miten hyvä olo sulla on huomenna itsesi kanssa kun olet pysyny omassa päätöksessäsi. Ja vastaavasti kuinka huono olo jos nyt annat periksi...
Keksi kaikkea muuta puuhaa syömisen tilalle niin päivä menee nopeemmin ja helpommin. Lähde vaikka ulos (vaikka siellä onkin pimeää ja tylsää ja lapsen/lasten pukeminen on hermoja raastavaa!), soita jollekin kaverille, roiku netissä :)) tai lakkaa vaikka ne kynnet!!!
Tää on niin mielialavoittoista puuhaa että kaikille meille tulee näitä aallonpohjia mutta kyllä sieltä kannattaa pyristellä ylös!
Täältä voima-ajatuksia ja isoja tsemppipotkuja!!
pippa
Tästä taisi tulla vähän niinkuin sellainen purnauspino, mutta näitäkin tarvitaan. Mä purnaan sen verran, että tänään piti vaihtaa vaakaan patterit, ni tietysti se näyttää puoli kiloa enemmän ku ma punnituksessa..plääh. Ja mäkun en edelleenkään käy muulloin vaaálla ku punnitusaamuna, mutta *ihan* pakko oli ku ne patterit vaihdoin. Ei ole kiva nyt.... Pudotin nimittäin tällä viikolla pari pistettäkin jo pois, koska alan valmistautua osaimetyspisteisiin tässä muutaman viikon päästä ku tyttö täyttää puoli vuotta ja aloitellaan kiinteät. Ei tule sitten niin yllätyksenä vähemmät pojot. Sellaasta tänne savoon.. (lumi muuten suli pois :( )
kiitti tsemppauksesta! tuli heti sellanen olo, että jukupliut, kyllä mä handlaan tän päivän! KIITOS! Se on kyllä suuri virhe käydä keskellä viikkoa puntarilla, ite oon joskus erehtynyt käymään, niin se tulos voi olla vaikka mitä. Älä masennu satsatsumassi
maanantaina tulos voi olla vaikka mitä!!!
Mä oon just tänään tosi tiukkistuulella itseni kanssa ja aion olla koko viikonlopun, joten nyt ei saa kukaan muukaan livetä !!! meillä on puoltoista viikkoa siihen välitavoitteeseen ja mä ainakin haluun sen ehdottomasti saavuttaa. Toinen lisäkimmoke tuli siitä, että tapaan tuossa piakkoin joulukuun puolella työpaikan väkeä pitkästä aikaa ja tarkoitus olisi tietysti olla hehkeä ! voihan sitä kukoistaa kilojenkin kanssa, mutta olisi ihan kiva saada joku postiivinen kommentti ja ainakin näyttäytyä muussa kuin äitiysloman telttavaatteissa :)
Viikonloppuna on kyllä luvassa ruokaa ja vieraita yms. mutta myös talkoot joissa meinaan kuluttaa pisteitä oikein erityisahkeraan eikä mun vimmassa just tällä hetkellä huoleta, vaikka joutuisin fazerilaan yöksi :)
roimasti itsekuria meille kaikille- tai no, ainakin sitä kohtuutta !
Äiti kävi tänään ja toi kakun tullessaan, ja nyt se huutaa mun nimeä tuolla keittiössä... Se kakku siis... Meillä ei pitäis olla mitään herkkuja. On muutenkin repsahtanu systeemit sen maanantaisen lukeman jälkeen (-1,5 kg) vaik luulis et se just motivois. Itsekuri läks ja vihelsi mennessään...
Tuntuu olevan aika yleismaailmallinen tää ilmiö, varmaan just nää ilmat sen tekee. Lohdutti kieltämättä kun tän pinon löysin. Meillä on sairastettukin nyt (kaikki 3 lasta kipeenä), joten ulkoilutkin on ollu tauolla. Ja tää valvominen ei yhtään auta asiaa, oikeessa olit kuka siitä kirjoittikin, sorry en muista. Voih. Kai tää tästä.
Voimahalit koko porukalle täältä sairastuvalta!!!!!
Ja se kakku kutsuu edelleen...
Aivan loistavaa päivää kaikille!
Nyt on taas turvotukset tipotiessään. Oli ihan pakko tulla kertomaan... Kävin jälleen aamulla punnitsemassa itseni kun olo oli kevyen tuntuinen ja paino oli.... TATTADADATTATTAAAAAAAA.... 65 kg!!! Eli nestettähän mä tosiaan keräilen kuin mikäkin. Maanantainahan mä painoin 67,3 ja nyt siis 2,3 kg vähemmän. Mulla oli tämä lukema saavuttaa silloin 5.12., mutta näköjään se on sitten jo nyt. Eipä hätiä.. Kyllä silloin varmaankin saadaan aikaiseksi taas menkkaturvotuksia ymv. Kiva kuitenkin... En muista milloin olisin painanut tämän verran kuin nyt. Olen siis saanut karistettua 11 kg ja kaikki tän syksyn aikana!! Alkaa olemaan jo aikalailla hyvin :). Vielä tiukasti ja tarkasti pointsaillaan ja katsotaan sitten josko voisi alkaa tasapainoilemaan niin ettei paino enää missään olosuhteissa ylittäisi 67 kg (paitsi tietysti mahd. joskus raskaanaollessa). Yks tuttu sanoi taas mulle viimeviikolla että paljonkos olet laihtunut ja sanoin että kymmenen kiloahan minä, niin se kehui kauheesti että WAU ja sanoikin, että kyllä nyt jo hyvin huomaakin.
Kyllä taas motivoituneena jaksaa tän ja huomisen päivän vielä säästellä niin saa sitten viikonloppuna hieman hellittää. Jotkut vanhat farkutkin alkaa uhkaavasti roikkua päällä.. IHANAA! (niistä uudemmista ja 11 kiloa sitten pidetyistä nyt puhumattakaan) :)
Nyt siis ollaan taas tyytyväisiä, mutta jahka taas kerään jonkin turvotuksen itselleni niin saas nähdä.
Tsemppiä Tsemppiä ja Tsemppiä!!! KYllä te jaksatte.. Enää tosiaan 1,5 viikkoa siihen tavoitteeseen ja sitten pian onkin jo joulu. Itsekuria ja kohtuutta julmetusti jokaiselle!
T: Lössykkä *kupu täynnä blå bandin suurustettua kanakeittoa*
Ps: Oletteko muuten maistaneet Knorrin Soupe Naturellen tomaatti-basilikakeittoa?? On hyvää ja sisältää vain 1,5 pojoa lautasellisessa. Myydään sellasessa pahvitölkissä ja siitä tötsästä syö hyvin 2 kertaa. Siihen lisäksi vielä ruisleipää ja joku hedelmä ja rasvaton maitolasi niin on ultrakevyt ja täyttävä ateria valmis. Säästää tiukassa paikassa monta pojoa. *vinkkivinkki* ;)
Nii ja miten on meinaatko jättää pointsailun ja pysyä ns. omillasi painonhallinan suhteen ja olla laskematta pisteitä päivittäin(onhan sekin homma, itse toivon siitä joskus pääseväni lopullisesti ;) )???Niin, että vieläkö pitkään pinoilet kanssamme? Hyvät tsemppi-esimerkit ovat kyllä tervetulleita....
Iiihahanaa, että onnistuit tavoitteessa!!! Perästä tullaan, välillä enemmän kiireellä ja välillä vähemmän. Tänään on taas massu täynnä ihan oikeeta ruokaa. Käytiin mun ystävän kanssa ihan vaan kahdestaa shoppaileen ja syömässä yhdessä tosi hyvässä lounasravintolassa. Siis ilman tenavia!!! tuli ihan mahtava fiilis, ruokakin oli hyvää ja sopivan kevyttä, ettei tarvinnut iltaa kuitenkaan syömättä olla, että pisteissä pysyis....
Olen huomannut noi Knorr-keitot itsekin, se kasviskeittokin on tosi hyvää ja porkkanakin. Porkkanas vissiin pojoja per 2.5dl 2, kun kasvis- ja tomaattiversiossa 1.5. Todella hyviä keittoja munkin mielestä!!!! Toisen löydön tein tuossa pakastealtaalla. Pirkka kasvispihivit ja Apetit Kasvispaistikkaat, pisteitä 1 ja 1,5 per pihvi, joten kehdella pihvillä, salaatilla ja rasvattomalla raejuustolla saa herkullisen ja kevyen ruoan...
Nyt sitten vaan loppuvkokin hyvillä fiiliksillä, karkkihyllyt ja muut herkut kiertäen - tai ainakin itsekurilla nauttien!!!
Oliskohan jo aika vaihtaa nikkiä, tuskinpa susta enää Lössykkää saa tekemälläkään!! Sä oot ollu ihan hurjan reipas ja tehokas, perässä tullaan ja esimerkkiä seurataan!!
Mulla oli muuten ihan sama juttu, ma painoin 78,2 ja tänä aamuna 76,4!! Eli sitä turvotusta tulee aika paljon. Ehkä tän laihdutusurakan aikana oppis myös omasta kropasta ja sen toiminnasta uusia juttuja, noi turvotukset kun muka tulee aina yllätyksenä... :))
IHANAN KEVYTTÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE, MAANANTAINA SUORASTAAN LEIJUTAAN VAA' ALLE!! :)
NAUTTIKAA OLOSTANNE,
pippa
Mutta meinaan tosiaan vielä laskea hetken pisteitä kun mulla on käytössä tuo vanhempi versio painonvartijoiden rompusta. Ohjelma laskee kuinka paljon on syönyt pojoja viimeisen 4 viikon aikana ja sitten se laskee sen, että paljonko voisin syödä niin, että paino pysyy samassa. Ilmeisesti lukema on 22 pistettä, täytyy vielä tarkistaa. Jos paino nousee tolla pistemäärällä niin siihen oli joku tietty kaava (=määrä) paljonko pojoja vähennetään tosta 22:sta. Ja päinvastasesti sama jos laihtuu... Tavoite olis pysytellä tässä 65 kg:ssa ja ainakin niin ettei ole enempää kuin 67.
Eli vastaus:(näin pitkien jorinoiden jälkeen) Aion pinoilla kanssanne tsemppiä ja motivaatiota ylläpitääkseni ja painoa hallitakseni. En halua joutua pudottelemaan painoa joka vuosi, joten yritän nyt kerralla omaksua uudet ruokailutottumukset. Siispä lasken pojoja ja tasapainoilen. Varmasti tulee välillä takapakkia ja paino saattaa nousta, mutta yritetään sitten taas vähentää syömisiä. Sitähän se tulee olemaan loppuelämä. Kunhan ei vain tarttis enää koskaan yli 10 kiloa laihduttaa. :D Pari kiloa on ihan eri juttu.
Täytyypä muuten maistaa niitä Pirkan mainostettuja kasvispihvejä. Voipi olla hyviä.
Nyt naiset kurit kovimmilleen vaikka virallinen pikkujouluviikonloppu onkin. Itsekin söin eilen karkkia, mutta ostin vain normaalia paljon pienemmän pussin. Ei tee välttämättä edes mieli isompaa kun heti alkaa mietityttää, että haluanko muka lihoa... näin kovan urakan jälkeen.. Ja jos ostan ison pussin niin se tyhjenee ihan yhtä tehokkaasti ja nopeasti kuin se pienempikin. Eli kunhan saa vain ostettua vähemmän karkkia niin auttaa jo paljon. Pahin makeannälkä menee ohi eikä jaksa lähteä kauppaan/kioskille hakemaan lisää.
T: Lössykkä *hämillään onnitteluista* :)
Mun siis piti olla kanarialla tämä viikko, mutta päätimmekin viettää sen nuorimmaisen kanssa sairaalassa. Eli jouduimme tiistaina sisälle Jorviin kun tyttö oli niin tukossa ja sieltä löytyi RS-virus, joka oli aiheuttanut keuhkoputkentulehduksen ja ahtauttanut keuhkoputkia niin, että neljä päivää piti viettää sairaalassa lääkehöyryjen alla. Voitte arvata, etten ole kovasti miettinyt laihduttamista ja sairaalassa lapataan ruokaa eteen jatkuvalla syötöllä. Ja söin sitten myös kokonaisen fazerin pähkinäsuklaalevyn... Eli tämä viikko menee mulla harakoille aika reilusti, mutta lupaan ottaa tilanteen haltuun taas alkuviikosta, kun omat voimat palautuu tämän myötäelämisen ja valvomisen jälkeen.
Nyt on tärkeemmät ajatukset takuulla sulla ku pointsaaminen. Luinkin myös tuolla vauvapuolella teidän matkalle lähdöstä, siellähän oli myös keskusteluja tosta viruksesta. Voin vaan kuvitella kuinka raskasta on ku pieni lapsi sairastaa. Itsellä ei kokemusta siitä kun pikkutyttö ollut vielä terve, mutta aikanaan sekin eteen tulee. Nytkin jo surettaa jos vähän nokka tuhisee... suodaan sinulle iso suklaalevy, jos toinenkin ja toivotaan, että pääsette pian matkallekin... *Iso halaus*
...tähän päivään saakka. Aaltoja, aaltoja, en kyllä olisi itsestäni uskonut :-)
Lauantait pidän aina mässäyspäivinä eli mitään en tänään laske. Törkeästi olen jo ehtinyt tänään tuhota megapussin karkkia ja jaffakeksejä, eikä päivä suinkaan tähän lopu. Huh, huomenna onkin sitten kova pala päästä taas ruotuun - tosin kovin tarkka en vielä sittenkään ole pisteissä pysymisestä, kunhan nyt edes joku maltti touhussa säilyy ;-)
Kumma miten paino heittelehtii viikon aikana vaikka pisteissä olenkin pysynyt. 500-700g ylös-alas muutaman päivän välein. Onkohan vika puntarissa vai punnittavassa. Heh. No ei pitäisi liian usein edes vaa' alle astua, pääasia että jossain vaiheessa pääsee siihen tavoitteeseensa.
Tsemppiä kaikille viikonlopuksi - ja Heinähatun(?) pienelle pikaisia paranemisia!
Ei kannatakaan kauheesti murehtia laihtumista, kun on sydämen päällä muitakin asioita, turhaan stressaantuu vaan...
Toivottavasti pikkunen parantuu hyvin, ainakin hyvässä hoidossa on ollut!!! Meillä esikoinen sairasti keuhkokuumeen pitkän flunssan ja sitkeän yskän päälle tuossa muttama vuosi sitten. Ikää oli vajaa vuosi silloin. Täytyy kyllä myöntää, että itku siinä pääsi moneen kertaan, mutta onneksi sairaalassa oli ihanat hoitajat ja muutenkin hyvä hoito, vaikkei aluksi tiedettykään mikä vaivaa neitosen ollessa tosi kipeä. Voimahaleja täältä!!!
Pahnu
Olen kiltisti pysynyt pointseissa, mutta kyllä välillä tekee kärttyisäksi, kun ei saa mässätä mielin määrin karkkia. Illalla on lapsen pk:ssa iltmat ja siellä kaikenlaista herkkua tarjolla... Voih... Ja joskus masentaa, kun tajuaa, että tämä ei ole mikään tilapäinen elämänmuutos vaan pysyvä, jos meinaa hoikempana pysyä :(
Kivaa oli, kun yksi tuttu tänään totesi, että olen laihtunut. Kiva, jos se näkyy ulospäin, vaikka kiloja on mennyt vasta vähän alle 6.
Onpa Satumassi ahkera liikkuja. Se on hienoa. Minä makaan kuin kuollut lahna aina BB:n mainostauoilla. En kuitenkaan roiku jääkaapilla ja se on jo hyvä asia se :)
Leppoisaa laihdutusta kaikille.
Mohno