Mitä vuokra asuntojen varallisuusraja tarkoittaa?
Eli täytyy olla tietyt tulot vuodessa/arvokasta omaisuutta jotta voi saada asunnon? Minun on turha siis hakea asuntoa 30 000 vuosituloilla joissa varallisuusraja kun ei ole mitään omistettavaa? En oikein tajua mitä se tarkoittaa,auttaisiko joku ja selventäisi.Kiitos..
Kommentit (8)
Eli sinulla nimenomaan on paremmat mahdollisuudet saada vuokra-asunto jos olen pienituloinen.
mutta en suoraan sanoen ymmärtänyt sanaakaan.Googletin ja Suomi24 joku sanoi että yhdellä henkilöllä raja on 34000 eli VVO:ltakin löysin tuon luvun ja koska tienaan alle ja olen ilman omaisuutta niin ilmeisesti se on sitten hyvä asia asuntoa hakiessa.Toivottavasti näin! Ap
On hyvä että on tulorajat eli tulot ei ylitä tiettyä rajaa.
Varallisuusraja tarkoittaa varallisuutta esim. metsää, mökkiä, asunto-osaketta jne...
mutta en suoraan sanoen ymmärtänyt sanaakaan.Googletin ja Suomi24 joku sanoi että yhdellä henkilöllä raja on 34000 eli VVO:ltakin löysin tuon luvun ja koska tienaan alle ja olen ilman omaisuutta niin ilmeisesti se on sitten hyvä asia asuntoa hakiessa.Toivottavasti näin! Ap
Ollisin hakemassa asuntoa missä vuokra on 1150,- mitä parin lapsen yksinhuoltajana pidän liian suurena vuokrana, mutta siinäpäns on tulorajana tuo 34k niin huomaankin olevani liian hyvätuloinen kun menee meikäläisen tulot muutaman tuhannen yli.
Minä en kertakaikkiaan ymmärrä tätä Suomen nykyistä asuntopolitiikkaa. Ennen ne joilla ei ollut varaa ostaa omaa asunto vuokrasivat sellaisen. Nyt ostaminen on edullisempaa ja suurin osa vuokralla asuvista saa vuodesta toiseen asumistukea mikä vääristää vuorat ylöspäin paisutttaen loputtomasti tätä kuplaa. Ne jotka eivät ole oikeutettuja tukeen kärsivät nahoissaan todella rankasti tästä kaikesta.
Mitä Omaisuutta sinulla ei saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Ollisin hakemassa asuntoa missä vuokra on 1150,- mitä parin lapsen yksinhuoltajana pidän liian suurena vuokrana, mutta siinäpäns on tulorajana tuo 34k niin huomaankin olevani liian hyvätuloinen kun menee meikäläisen tulot muutaman tuhannen yli.
Minä en kertakaikkiaan ymmärrä tätä Suomen nykyistä asuntopolitiikkaa. Ennen ne joilla ei ollut varaa ostaa omaa asunto vuokrasivat sellaisen. Nyt ostaminen on edullisempaa ja suurin osa vuokralla asuvista saa vuodesta toiseen asumistukea mikä vääristää vuorat ylöspäin paisutttaen loputtomasti tätä kuplaa. Ne jotka eivät ole oikeutettuja tukeen kärsivät nahoissaan todella rankasti tästä kaikesta.
sosialismin varjopuolia. neuvostoliitto tai natsisaksakaan eivät lopulta menestyneet moisella ylitsesäätelyllä.
Joissain paikoissa voi olla raja, että jos tienaa rajan yli - ei saa vuokrata.
Ainakin asumisoikeusasunnoissa rajat ovat nimenomaan maksimituloja.
Ainoastaan ulkomailla olen törmännyt minimitulorajoihin.