Selittäkää nyt mulle, että mitä hyötyä vauvan tuttipullojen keittämisestä oikein on?
Pullothan ovat steriilejä vain pienen hetken keittämisen jälkeen ellei niitä säilytetäkin steriilisti ja nehän pitäisi sitten keittää joka käytön jälkeen. Ja tuskinpa vaan tuo korvikekaan mitään steriiliä on.
Entäpä imetyksen kohdalla sitten? Eipä taida kukaan tissejäkään steriloida? Mitä niin vaarallista voi puhtaassa, hyvin pestyssä tuttipullossa kasvaa, että se olisi vauvalle jotenkin vaarallista? (Sairaalaympäristö on asia erikseen, mutta kotona.)
Keittelin noita pulloja kerran päivässä pari ekaa viikkoa kummankin lapsen kohdalla kun niin kerran käskettiin tehdä. Aloin vaan miettimään että miksi ihmeessä, ja lopetin sen. Eipä ole kummallekaan lapselle siitä mitään pysyviä vammoja syntynyt :)
Kommentit (4)
hyvin pestyssä ja kuivatetussa tuttiPULLOssa ei meikäläisen kloorikäsitellyn vesijohtoveden jäljiltä juuri mitään vaarallista voi kasvaakaan - kaivovesi on sit vähän epävarmempi juttu ja itäaurooppalainen johtovesikin - mutta tutteihin helposti jää maidosta jäämiä, jotka kaipaa keittämistä.
Keittämistä ei toki tarvitse jatkaa loputtomiin. Viimeistään se on hyödytöntä kun vauva liikkuu ja nuolee lattioita.
ajattelin itsekin sitten periaatteella "eihän niitä tissejäkään kukaan steriloi ennen imettämistä"
ja parhaassa tapauksessa isäntä on imeskellyt niitä vielä ennen muksua.. tiedänpä näitäkin..
Alkuun keitin kerran päivässä, hyvin pian enää vain silloin tällöin ja lopulta en enää ollenkaan.
voi olla steriiliä joo. Mutta sillä sekunnilla kun avaat sen purkin, tilanne muuttuu. Sitäpaitsi kun ei mene vielä koko purkkia kerralla, niin en minä sitä loppupurkkia viemäriin kaada, vaan laitan jääkaappiin odottamaan seuraavaa käyttökertaa. Ja jos se avattu purkki on ollut 3 tuntia jääkaapissa, ei taatusti ole steriiliä enää.
En myöskään ymmärrä, mä en ole ikinä keittänyt ja terveet muksut :D