Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, joilla olisi laskettu aika marras-joulukuun tietämillä..? :)

Vierailija
18.06.2012 |

Milloin LA? Miten raskaus etenee? Onko vielä vauvamasu näkyvissä? Tuntuuko jo liikkeet? :)

-mami, LA 22.11 :)

Kumpa aika kuluisi nopeammin...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei :)

Mulla la 26.11. Oli hauska huomata että jollain muullakin oli ihan sama päivä tässä ketjussa!

Ensimmäinen kolmannes oli järkyttävää pahoinvointia ja väsymystä ja päänsärkyä ja kaikkea mahdollista. Nyt olo on oikein energinen ja hyvä taas.

Positiivisen testin tein jo helmikuun lopussa elikkä ihan alusta asti on tiedetty raskaudesta.

Vauvamasua ei pysty piilottamaan enää. Näkyy ihan selvästi jo ja kaikki omat housut tuntuu pahalta pitää päällä kun liian kireät vyötäröstä. Äitiyshousuja kävinkin monet ostamassa jo pariviikkoa sitten.

Liikkeitä tuntuu vähän. Enemmänkin se jos vauva selvästi menee kokonaan oikealta vasemmalle tai toisin päin. Vatsallaan nukkuminen ei oikein luonnistu enää :)

Vierailija
2/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heis!

Laskettuaika minulla 26.11. Hyvin on tähän asti ainakin menny, hirvittävästi vaan laiskottaa koko ajan (ja nyt on hyvä laittaa se raskauden piikkiin, tosiasiassa olen ihan yhtä laiska ilman raskauttakin :D)!!!

En ole mikään valas, mutta sen verran pyöreä, ettei raskautta vielä ulospäin huomaa. Tosin aiemmassakin raskaudessa alkoi kunnolla näkyä vasta joskus vko:lla 27+, joten ihan on saatu pitää meidän perheen tiedossa vielä tämä vauva.

Luulen tuntevani jo liikkeitä, niitä pieniä, hentoisia "pyrähdyksiä". :)

- La 26.11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mulla tosiaan la 22.11. Raskaus tuli puun takaa - etenin suoraan toiselle raskauskolmannekselle, koska sain tietää tästä vasta 17. viikon alussa. :) Mulla on vähän sama, ettei masu vielä näy, koska se nyt oli jo ennestäänkin aika pullee. Odotan kovasti, että se alkaa näkymään selkeämmin... Tunnen pieniä liikkeitä - lähinnä pienenpieniä ilmakuplan posahduksia mahassa. Mullakin vähän laiskottaa, mutta ajattelin kuitenkin yllättää miehen tänään niin, että laittaisin vähän kotia kuntoon väsymyksestä huolimatta. Meillä lähes kaikki tuttavat tietävät raskaudestani ja toivon, että raskaus sujuu loppuun asti hyvin. Kauhea pelko on kyllä koko ajan takaraivossa, että menee kesken, mutta toivottavasti ei. Mulla on ensimmäinen neuvolaaika ensi maanantaina, lääkäri sitten tiistaina. Rakenneultraa, joka tehdään heinäkuun toisella viikolla, odotan innolla, koska aiomme ottaa sukupuolen selville. Nimiä ollaan jo mietitty, mutta miehen ja minun maut ei tunnu kohtaavan millään - minä pidän pitkistä, vanhahtavista nimistä(esim. Valtteri, Emilia, Vilhelmiina, Viljami...); mies vähän tylsistä, tyyliin Henri, Sofia ja Janni(no, Janni oli mun ehdotuslistalla, mutta ei kuitenkaan mun isoimpien lempparien joukossa...). Olen jo hamstrannut vähän vauvan vaatteita - oli pakko, niin raskaus tuntuu paljon todellisemmalta... Olen kyllä aika höpsähtänyt jo ja laskettuun aikaan on vieläkin se 5 kuukautta - en malta odottaa!

Vierailija
4/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Täällä kanssa odotellaa. Laskettu aika olis 12.12.2012. (:

Ensimmäistä odotellaa. Maha alkaa pikkusen jo näkymään, muuten olen aika hoikka.

Kovasti yritän töissä piilotella ettei tarttis ennen heinäkuun kesälomaa kertoa.

Ajattelin kertoa elokuussa kun palaan lomilta niin sillon onkin jo 21v kasassa (:

Vaatteita on jo jonnin verran hamstrattu. Lähinnä kun jotakin silmää miellyttänyttä tullut vastaan. Heinäkuussa pitäis mennä vaunut ostamaan. Isovanhemmat kun haluavat kustantaa kun ensimmäistä lapsenlasta heille odotetaan. (:

Vierailija
5/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tietää tästä vasta 17. viikon alussa.

Vierailija
6/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oireet yhdistettiin suoraan toiseen tautiin(sappikivitauti), josta kärsin samanaikaisesti ja jonka oireet ovat pitkälti samankaltaisia kuin raskausoireet. En edelleenkään tietäisi olevani raskaana, jollei minulla olisi ollut viime viikolla leikkausta, jonka ansiosta sain tietää raskaudesta.

Vierailija
7/14 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.12. laskettu aika. Aamupahoinvointia oli toukokuussa viisi päivää, muuten ei oo ollut oikein mitään. Menkkakipuja ei ole, se on autuasta. Eikä infernaalista PMS:ää.

Ekaa ootan. Maha ei vielä näy yhtään, luulin et se näkyis jo tässä vaiheessa. Punttiksella jos tekee kunnon treeniä tai käy hölkkäämässä niin se "pulpahtaa" näkyviin paremmin, mutta ulkopuoliset ei kyllä näe mitään. Minä näen kyllä! Alavatsa oli ennen ihan litteä, nyt se on saanut pyöreähköä muotoa. Ja jos makaan sängyllä ja kohotan päätäni, niin mun alavatsasta tulee esille sellanen greipin kokonen pallo! Jännää on!

Juoksu on jäänyt vähemmälle, mutta punttis maistuu. Juoksussa kohtu alkaa puolen tunnin jälkeen tuntua epämiellyttävälle, ei se ole kipeä eikä sillain, mutta ei tunnu hyvältä juosta.

Mun äiti hamstraa jo tavaroita. Tää on eka lapsenlapsi ja se ostaa sekä pojalle että tytölle, koska ei vielä tiedetä kumpi se on :D

Vierailija
8/14 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, täällä odotetaan toista, esikoinen syntyi joulukuussa 2010 eli vajaa pari vuotta tulee ikäeroa. Ekan kanssa oli raskausmyrkytys, joten olen kyllä voinut paremmin kuin silloin, mutta verenpaine on taas ollut vähän koholla. Silloin oli kamala hellekesä joten toivon hartaasti, ettei taas olisi niin tukalat oltavat.

Masu näkyy jo aika selvästi, ehkä siksikin kun olo on sen verran turpea etten oikein pysty vetämään vatsaa sisään kuten tavallisesti tekisin ja annan sen pullottaa. Housut ovat aika kiristäviä ja huonosti istuvia. Kun makaan selälläni, näkyy selvä kuoppa ylämasussa ja iso möhkäle alamasussa. Liikkeitä tuntuu välillä jo vähän! :) Ekaa odottaessa tunsin vasta viikolla 20, nyt paljon aiemmin.

Ensi viikolla on ultra ja toivottavasti nähdään onko sisko vai veli tulossa! :)

Hauskaa juhannusta ja iloista odotusta kaikille, terveisin LL

Vierailija
9/14 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 1.11. Toinen lapsi, maha näkyy jo mukavasti ja liikkeet tuntuu.

Kesällä on kyllä mukava odottaa kun ei tarvitse tunkea niin paljon vaatetta päälle, ja aikakin menee ihanan nopeasti. Varmaan myös ensi talvi uuden tulokkaan kanssa :)

Onnea kaikille mammoille odotukseen!

Vierailija
10/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa jos itsekin saisi nyt vasta tietää raskaudesta, nyt siis viikkoja 17+1! Meidän tulokas on kovin odotettu joten tiesinkin niin heti raskaudesta kun se vain testissä näkyi.

Ajattelin töissä kertoa -kuten joku aiempikin kesälomalta palattuani, jolloin viikkoja 21.

Voisi tosiaan tuo aika mennä hieman joutuisammin kohti marraskuuta... :)

t. La 26.11

Vierailija
11/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kolma LA välillä 22.11. Ja 6.12. Hyvin muistuu vielä mieleen nämä ajat.

Kesälomalla heinäkuussa on joka kerta raskaus näkynyt erittäin selvästi. Ekassa raskaudessta kerroin töissä ennen kesälomaa eikä kukaan ollut sitä vielä huomannut. Kaikissa muissa asia on ollut selvä jo enne rv 12.

Viettäkää mukava kesä, löysäilkää ;)

Vierailija
12/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla LA marraskuun puolenvälin jälkeen. Raskaus selvisi "jo" viikolla 6+0. Hurjaa olisi ollut, jos viikkoja olis ollut vielä enemmän, ja hetihän ton jälkeen, kun raskaus selvisi, alkoi pahoinvointikin.

Vierailija
13/14 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä raskaus oli hyvinkin toivottu, erityisesti minun puoleltani. Mies tarvitsi päivän sulatteluaikaa, mutta jo seuraavana aamuna oli jo hyvillä fiiliksillä raskauden suhteen ja sanoin asian tuntuvan hetki hetkeltä vaan paremmalta. :)

Sain tänään kassillisen ihania äitiysvaatteita ja tuntuu todella hyvälle, kun niitä laittaa päälle, niin olokin tuntuu ja vähän näyttääkin ihan oikeasti raskaana olevalle - tää on vielä, mulle henkilökohtaisesti, niin uusi juttu, että mun on hirvittävän vaikea uskoa, ymmärtää ja sisäistää sitä, että olen raskaana ihan oikeasti. :)

Mä olen niin onnellinen tällä hetkellä ja odotan ensi viikon neuvola- ja lääkäriaikoja..on ihana päästä kuulemaan pikkuisen sydänääniä... Toivottavasti kaikki on edelleen hyvin tuolla masussa, ei ole meinaan liikkeitä taas pariin päivään tuntunut laisinkaan - niitä odotellessa...

-AP. la 22.11

Vierailija
14/14 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla tuntui jo vähän enemmän liikettä masussa... :) Just tällä hetkellä ei tarvitse pelätä, etteikö masussa olisi kaikki kunnossa... :)

Ap, rv 18+1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän