Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmeno keskellä yötä! Kaipailisin vastauksia kysymyksiin...

18.06.2012 |

Kirjoitan nyt omista kokemuksistani tänne ja kyselen samalla vähän neuvoa. Minulle on ollut paljon apua muiden kokemusten lukemisesta joten haluan jakaa omanikin ja helpottaahan tämä kun saa "kertoa jollekkin" näin keskellä yötä.

Elikkäs raskausviikoista ei ole tarkkaa tietoa, kuukautiseni ovat olleet todella epäsäännölliset (stressi yms. vaikuttavat tosi paljon) joten en ole niistä kirjaa pitänyt. Kuitenkin n. 7-9vk edellissitä on kulunut. Kolme positiivista testiä olen tehnyt, keskeytys oli jo päätettynä koska olen vasta 16vuotias ja elämäntilaanteeni se etten voi lasta synnyttää saatika sitten itse kasvattaa, näin olisi ollut paljon parempi kaikkien kannalta. Keskiviikolle oli varattuna yksityiselle gynelle aika jonka jälkeen olisi toimenpiteet tehty. Perjantaina alkoi niukka ruskea vuoto, ei tarvinnut edes sidettä. Lauantaina alkoi ns. tavalliset menkat eli normaali vuoto jolloin aloin sidettä pitämään, sunnuntai meni ns. kuukautisvuodolla ja nyt sitten 2 aikaan yöllä alkoi tapahtua. Ensin tuli normaalien kuukautiskipujen veroiset kivut, sitten ne pahenivat. Oli pakko mennä vessaan koska vuoto tuntui niin runsaalta. Hirveitä hyytymiä ja sikiö tulikin sitten pönttöön. Tuskin olisin pientä ihmisen alkua muuten huomannut, mutta ihan tarkoituksella kaivelin pöntöstä ylös että näkisin pienen enkelimme "varmistuksena" keskenmenosta. Oli sillä jo pää erotettavissa, mutta mielestäni ei vastannut lähellekkään rvk kokoa joten epäilen että lakannut kehittymästä jo aikoja sitten, oli vain noin 1cm mittainen. Vuotoa tuli ja tuli. Hyytymiä paljon, sitten vähän hellitti ja pystyy jo olemaan 15-30min käymättä vessassa. Reilua vuotoa kyllä on ja jos paljon liikkuu tulee siteestä "yli" niin että pakko käydä vessassa päästämässä loput pois ja vaihtaa side. Nyt viimeisellä vessa käynnillä noin vartti sitten ei tullut enään ihan hirveitä määriä. Kivut ovat nyt siedettävät, ei huomaa edes välillä ollenkaan (otin kyllä yhden aspiriinin noin tunti sitten, voihan se siitäkin johtua). Miestäni en viitsi herättää ja huolestuttaa. Kerron sitten aamusta kun en itsekkään edes vielä tajua tätä todeksi! ;(

Teiltä "kokeneemmilta" haluaisin kysyä muutaman kysymyksen :)

- Voiko olla mahdollista että tämä "lapsi" olisi ollut toinen ja kohdussa vielä olisi kaksonen?

- Tarvitseeko minun mennä lääkäriin ennen keskiviikolle varattua aikaa jos ei mitään hirveitä kipuja tule (tai siis jos pysyy aisoissa särkylääkkeillä), vuoto pysyy kohtuullisena/ ei voimistu ja kuumetta ei nouse?

- Kuinka kauan vuoto kestää ja millaista on? Minun olisi pitänyt huomenna olla hevosen selässä mutta se taitaa jäädä haaveeksi(?)... Milloin mahdollisesti pystyisi alkaa "elämään normaalisti"?

Kiitos jos autatte ja toivottavasti tästä olisi edes joillekkin hyötyä!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla