Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linnanmäellä siitepöly?

Vierailija
17.06.2012 |

Olimme eilen Linnanmäellä ja nuorin lapsista sai allergiaoireita alueella. Oireet viittaisivat siitepölyallergiaan.

Osaisiko joku Helsinkiläinen vastata tai tietääkö joku mitä siitepölyä alueella tällä hetkellä voi olla? joku kukka?

Olisi kiva tietää mistä oireet tulivat, oireet olivat aika pahat. Kiitos etukäteen! :)

Ps. Kotiin tullessa oireet hävisivät....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt uskon enemmän vielä siihen, että siellä tosiaan oli joku kasvi joka aiheutti oireet.

Olen siksi huolissani kun oireet oli niin voimakkaat.

Olisi tosi kiva tietää aiheuttaja kun allergiatestit eivät välttämättä näytä mitään.....

Koivua itse epäilin ensin, mutta on koivua myös meillä päin eikä se ole antanut mitään oireita. Joten melkein lasken sen pois laskuista.

Minulla on sellainen käsitys, että vesitornin katolla voisi olla jotain erikoisempia kasveja tai siis sellaisia mitkä voivat aiheuttaa jotain siitepölyä.

Vierailija
2/7 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletko kuullut, ettei sieltä löydä aluekohtaista tietoa eikä kasvikohtaista....pidätkös ihan avuttomana??? ;)

Vierailija
4/7 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille jotka eivät ymmärtäneet eli kysymyksessä on Linnanmäen alue ei kaupunkialue....oireet tulivat nimenomaan huvipuistoalueelta.

Vierailija
5/7 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että onnea vaan etsintään!

Vierailija
6/7 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ymmärrät niiden sisällön. Äläkä turhaan kommentoi älyttömiä. Hanki siis elämä itsellesi, jooko??

Kirjoitan vielä kerran jotta sinäkin ymmärrät lukemaasi vai onko äidinkielesi joku muu kuin Suomi?

Linnanmäki on Helsingissä eli on kaupunkialuetta. Mutta siitepölymäärät ja lajit voivat vaihdella aluettain. Esim. puistoalueilta löytyy joku kasvi mistä allertikot saavat oireita. Ei siitepöly allergia tarkoita sitä, että jokainen oirehtia saa joka paikasta oireita vaan tämä voi olla tosi aluekohtaista. Siksi kysyinkin asiallisesti neuvoa täältä jos joku olisi tietoinen Linnanmäen alueesta. Siellä kun esim. vesitornin katolla on hieman erikoisempi kasveja kun taas tavis puistossa.

Joko ymmärrät?

Vierailija
7/7 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse sain siellä pahan yskänpuuskan. Kurkkua kutitti jne. Itsekin ajattelin heti allergiaa. Olen koivuallergikko, mutta koivun suhteen pahat oireet ovat jo helpottaneet. Olen joskus huomannut oireilevani kesäisin joskus jollekin muullekin satunnaisesti. Toukokuussa Lontoossa sain yhdessä puistossa pahat oireet vaahteroista ja jouduin juoksemaan koko puistosta pois, kun tuntui, että henki ei kulkenut. Mutta enpä tiedä mitä Linnanmäellä voisi olla. Meillä on toinen lapsista myös allerginen ainakin koivulle ja joskus saa kesällä mökillä myös jostain allergisia yskänpuuskia. Mutta eilen hän ei saanut mitään oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme