Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks ihmeessä kaksoset tulee pukea samanlaisiin vaatteisiin?

Vierailija
17.06.2012 |

Tätä en oo koskaan silleen täysin ymmärtäny.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsia ei ikinä sanota kaksosiksi vaan nimillä ja ne nimet ovat ihan erilaiset. Alkavat eri kirjaimilla ja nimissä on erimäärä tavuja, joten kuulostavat ihan erilaisilta nimiltä.

Vierailija
22/27 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on helppo ostaa kaksi samanlaista paitaa tai housua, jos kivat ja sopivat sattuvat löytymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole aikaa juosta ostoksilla etsimässä niitä erilaisia. Ja hirmuinen riita tulee leikki-iässä kun toisella on muka parempi tai hienompi vaate, kaksi on siis ostettava. Identtiset ja haluavat pukeutua itsekin hyvin samantyylisesti, väreillä vähän erotellaan.

Vierailija
24/27 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole identtisiä, identtisille ehkä en pukisi samanlaisia niin helposti, mutta kuten moni tuossa edellä on sanonut, se on vaikeaa ostaa "saman tasoiset" mutta erilaiset, varsinkin kun pojille on älyttömän vaikea löytää muutenkaan mitään kivoja vaatteita. Esim. meillä toinen poika tykkää tosi paljon autoista, toinen ei niinkään, pitäisi vaikka tyttöjen vaatteita. Silti kun ostan jonkun cars paidan, niin niitä pitää olla kaksi, muuten voi pukiessa tulla kauhea riita, että kumpi saa sen hienon paidan.

Meillä pojat on eri näköisiä, eri luonteisia ja eri kokoisia. Vaatteet pitää nykyään ostaa eri kokoa. Haluan silti olla aina mahdollisimman tasapuolinen. Vaatteet pitää olla molemmille yhtä mieluisia, ja samaa materiaalia ym. ettei toiselle tule sellaista oloa että toista suositaan.

En halua että pojat puhuvat aikuisena terapeutille että lapsena oli aina se tunne että velipoika on rakkaampi kuin minä, velipojalla oli aina paremmat vaatteet ja lelut...ym.

Sitten kun ovat isompia, niin että osaavat päättää itse vaatteistaan, eli kun menevät kouluun, saavat toki valita kaupassakin erilaisia vaatteita jos haluavat.

Meillä pojilla on täysin omat persoonat, joskus epäilen onko sukua keskenään ollenkaan. Ei heitä puhutella koskaan kaksosina, ehkä poikina, kuten muitakin veljessarjoja.

Ehkä identtisillä kaksosilla on niin samanlaiset luonteet, että he tykkäävät olla samanlaisissa isompanakin, ainakin ne identtiset kaksoset joita olen tuntenut, ovat yleensä aina samoissa, ja silti esim. kaverit kuulemma erottaa heidät toisistaan.

Ja mulla ainakin on vaikeuksia muistaa lasten nimiä vaikka olisi ikäeroa, jos en ole heidän kanssaan paljon tekemisissä, että tuntisin heidän persoonansa, esim. kaikkia naapurin lapsia en erota kumpi on kumpi, en koskaan muista kumpi nimi oli sen vanhemman ja kumpi nuoremman.

Vierailija
25/27 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä identtiset tytöt, nyt 5-v. Jos joku on tuomassa lahjaksi vaatteita, pyydän tuomaan samanlaiset välttääkseni tappelua joka tulee AINA. Aiemmin on myös sanottu, että on helpompi ostaa kaksi samanlaista jos sellaiset saa nopeasti kaupasta napattua mukaan, etenkin jos saa alesta.

Meillä on myös paljon erilaisia, käytettynä saatuja vaatteita, ja nykyään tytöt valitsevat ihan erilaiset vaatteet, KUNHAN saavat itse valita. Jos minä valitsen, tappelu tulee, koska siskon vaate on AINA kauniimpi.

Minulle ei ole ongelma onko tytöillä erilaiset vai samanlaiset, eri tyttösiä he ovat kuitenkin. Ja vaikka heillä on erilaiset vaatteet, kukaan ei kuitenkaan tahdo tunnistaa, koska eivät muista kummalla nyt olikaan raitapaita ja kummalla vihreä mekko...

Eli samanlaista tai erilaista, kauniita lapsia aina! Puetaanhan eri-ikäisiäkin sisaruksia samanlaisiin, samoin kaverukset saattavat haluta pukea samanlaista. Ei haittaa minua!

Vierailija
26/27 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sinällään suotakoon vanhemmille lupa pukea lapsensa miten haluaa siis vaikka aina niihin samanlaisiin vaatteisiin, mutta täytyy sanoa, että samaa olen itsekkin ihmetellyt omien sukulaiskaksosten kohdalla. Kun lapset on aika samannäköisiä ja käyttävät aina samanlaisia vaatteita niin valitettavasti vaikka nämäkin lapset lähestyvät jo kouluikää minä en edelleenkään erota heitä toisistaan tai tunnista heissä yksilöllisiä piirteitä... Jos ollaan vaikka puistossa ja lapset samanlaisissa vaatteissaan vähän kauempana tai selin niin en todellakaan tiedä kumpi on kumpi.

empä tosin ole törmännyt tyttö/poika kaksosiin jotka puettaisiin samalla tavoin ja he ovatkin ulkopuolisten silmissä helpommin kaksi eri persoonaa. Miksi sitten jos on kaksi tyttöä tai kaksi poikaa heistä tehdään samikset...

Itse vanhempana haluaisin että mun lapset nähdään omanlaisina yksilöinään... mutta esim näistä suvun kaksosista puhutaan aina monikkona (ovat vilkkaita, ovat uteliaita jne...eikä että toinen on jotain ja toinen jotain muuta..)

kaksosten vanhempia asia ei vissiin hirveesti haittaa, mutta en tiedä sitten miten lapset kokevat asian itse, kun kukaan ulkopuolinen ei vaikkapa osaa sanoa että joo sä tykkäät autoista ja siskosi tykkää dinosauruksista..

Vierailija
27/27 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kaksonen, itseasiassa siskolla ja minulla on 3 vuotta ikäeroa, ja SILTI meille aina tuotiin esim samat lahjat "ettei tule tappelua". ja siis meillä vietiin se niin pitkälle, että jos vaikka minulla oli syntymäpäivät, vanhemmat ja isovanhemmat ainakin ostivat MYÖS pikkusiskolle lahjan, "ettei tule paha mieli".... C'MOON! JOKU RAJA :D joulut, synttärit yms oli yhtä tuskaa, halusin aina avata lahjat eir huoneessa, koska halusin YLLÄTTYä, enkä nähdä siskon lahjoista mitä tulen saamaan. mielestäni lapset pitäisi kasvattaa siihen, että toisella voi olla hienompia asioita, niitä asioita vain pitäisi oppia sietämään? Ettei siitä nyt vaan aleta riitelemään jos toisella on mukamas hienompi paita tai hienompi lahja? olenko ihan hakoteillä?

lapseton, toistaiseki :D

olet fiksu, itse ajattelen samoin vaikka mulla onkin kolme lasta. Lapsenkin on hyvä oppia se, ettei saa aina kaikkea samaa ja samanlaista kuin sisaruksensa. Tässä just nähdään se ykislöllisyys eli esim kaksosetkin voisi aivan hyvin saada erilaiset syntymäpäivälahjat jos ajateltaisiin heidän yksilöölisyyttä ja omia mielenkiinnonkohteitaan, mutta taitaa mennä aika usein niin, että saavat aina samanlaiset lahjat. En mä ainakaan muista lapsena itkeneeni sitä, että kun sisko sai erilaisia joululahjoja kuin minä, vaan oli kiva että oli huomioitu yksilölliset toiveet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan