Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

monikulttuuriset suhteet???

Vierailija
16.06.2012 |

Harkitsen ryhtyväni vakavaan suhteeseen toisesta kulttuurista tulevan miehen kanssa. Nyt ilman sen kummempia ennakkotietoja, haluankin kysyä teiltä, että minkälaisesta kulttuurista tulevan miehen kanssa ette lähtis vakavaan suhteeseen? Tai ainakin harkitsisitte hetken ennen sitä? Tarkoitan, että minkä kulttuurin kanssa tulee todennäkösimmin yhteentörmäyksiä suomalaisen naisen kanssa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa naisen asema on huono. Suomalaisena sitä on tottunut tasa-arvoon. Toki aina voi olla poikkeus omasta kulttuuristaan, mutta silloin kannattaa punnita tarkkaan.

Vierailija
2/17 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiva kauhiat kulttuurierot. Minen kestääsi.

Ny on sitte hämäläänen mies, mutta son niin hiras, että tekin miäli kokeella karjalaasta.

Ne karjalaaset vaan puhuu niin penteleesti, että emmää sellaasta sittekkää.

Kannattaas vaa naira krannista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa toinen osapuoli kokee ajan ihan eri tavalla. Tästä aiheutuu valtavia ristiriitoja, vaikka kumpikin ymmärtäisi toisen kannat ja kokemusmaailman.

Kokemukseni ( sekä oman että sukulaisten ja tuttavapiirin) mukaan lähes kaikkea muuta voi järjellisesti muuttaa: asennetta toiseen sukupuoleen, rahankäyttöön, ruokaan, lasten kasvatukseen, suhde omiin vanhempiin ja sukuun jne.

Ajantaju ja sen mukaan eläminen joko pitää ihmisen persoonan samana tai sitten muuttaa ihmisen täysin.

Vierailija
4/17 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan ajattelin, että tänne ois perus AV-tyyliin tulu jotain "jätäsesika!"-juttuja, mut tää yllätti positiivisesti.

Tässä on muutama juttu mitkä mua mietityttää, mutta ehkä ne selviää sitten ihan rohkeasti keskustelemalla ja kuuntelemalla. Mies itsessään on aivan ihana (totta kai näin alkuun ainakin!), mutta naisen asema hänen synnyinmaassaan ei ole ainakaan ollut mikään ruusuinen. Toisaalta hän kyllä muutti sieltä melko nuorena jo pois.

Vierailija
5/17 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itä-helsinkiläisiä.

Espoolaisena vain ... no kyl te tiedätte.

Vierailija
6/17 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moniavioisuus on kristinuskosta huolimatta yleistä ja uskollisuuskäsitys on eri luokkaa kuin täällä. Miehet saa usein tehdä vähän mitä huvittaa, varsinkin kun ei suku ole vahtimassa heitä Suomessa ja suomalaisille naisille voi sitten väittää, että on kulttuurissa tapana roikkua baarissa sulkemisaikaan, olla tulematta yöksi kotiin ym.

Vierailija
7/17 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v nyt :) ja seurustellut muutaman aivan eri kulttuurista tulevan kanssa.

Luulin aikaisemmin, että esim muslimin kanssa voisi olla vaikeaa, koska erot ovat aika isoja nimenomaan alueilla joilla minulla itselläni on vahvoja mielipiteitä, esim. naisten asema ja uskonnollisuus.

Sudanilainen poikaystäväni rukkasi ajatusmaailmaani, vaikka hän oli hyvin perinteisen islamilaisen kasvatuksen saanut, oli hänestä luonnollista ymmärtää minun kulttuuriani ja tehdä kompromissejä. Esmerkkinä kerron, että kun hänen ystävänsä tulivat opiskelijakämpille kylään, hän oletti minun tarjoilevan herkkuja ja pysyvän taka- alalla.

Minusta tuo olisi ollut kummallista, riippumatta siitä että kaverit olivat hänen kavereitaan ja puhuivat kieltä, jota en ymmärrä- halusivat vaan olla yhdessä. Puhuimme asiasta, ja päädyimme laittamaan tarjottavat yhdessä, vietin hetken jutustelemalla kaikkien kanssa ja jätin sitten heidät keskenään- ihan samoin kuin mies teki kun sain Suomalaisvieraita joiden kanssa halusin jutella suomeksi.

Jos molemmilla osapuolilla on halua ymmärtää, keskustella ja joustaa, ei suurikaan kulttuuriero ole sen suurempi haaste kuin luonne- erot ihmisten välillä.

Vierailija
8/17 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Somalialaisen vaimo ;)

Vierailija
9/17 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- muslimi

- katolilainen

- afrikkalainen

- aasialainen

- itäeurooppalainen

- italialainen

- espanjalainen

- saamelainen

Vierailija
10/17 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mitään ehdottomia " ei tuonmaalaisen kanssa" sääntöjä. Riippuu ihan henkilöstä, ei kansallisuudesta. Myös esim. muslimeissa on paljonkin niitä, jotka valitessaan ei-musliminaisen ovat valmiit siihen että naisen maassa ja uskonnossa on eri tavoin asiat kuin hänen kotimaassaan ja se on vain hyväksyttävä, eikä toista voi pakolla tunkea oman kulttuurin muottiin.

Olen seurustellut nuorena muslimin, Kosovon albaanin, kanssa. Ei meidän suhde kulttuurieroihin kaatunut eikä ollut kauhea kokemus, ikäeroa ehkä oli vähän liikaa ja siksi ei pidemmän päälle meistä paria tullut. Aviomieheni (jo 11 vuotta naimisissa) on espanjalainen eikä kyllä sitten mitään ongelmia monikulttuurisuudesta.

Vierailija
11/17 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen seurustellut 4 venäläisen naisen kansas, mistään muualta et saa samaa kyytiä ja pitoa ja loistavaa suhdetta. Kesällä mennään naimisiin 8 vuoden seurustelun jälkeen tämän viimeisen kanssa, lääkäri ammatiltaan ja minä ekonomi. Kieli on hyvä osata ja uskonto kannattaa pitää erillään parisuhteista eli älä nyt minkään muslimin kanssa ala suhteeseen, siinä tulee aina ongelmia ennemmin tai myöhemmin ja yleensä ovat erittäin epätasa-arvoisia ja juntteja sivistymättömiä.

Vierailija
12/17 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanut niin huonon kuvan koko uskonnosta.

Itselläni on katolilainen mies. Ei ole tullut mitään "kulttuuri shokkeja" koska mies ei ole uskovaista sorttia eikä hänen perheensäkkään. Toki hieman on tavat erilaiset, muttei mitään maata mullistavaa kuitenkaan :)

Mutta jos meille joskus ero tulisi, olisi hirveää ajatella että ottaisin suomalaisen mölliskön joka ei puhu eikä pussaa :D Koska mieheni kehtaa näyttää tunteitaan minua kohtaan yleisesti, eikä tarvi juosta pusikkoon että voi selvinpäin pusun antaa ystävien nähden jne.. TOki suomalaisia on erilaisia, mutta tottahan se on, monet suomalaiset miehet on just näitä "ei puhu eikä pussaa"..

En väheksy suomalaisia miehiä kuitenkaan :) Vaikka ehkä semmoisen kuvan saa..

Vierailija
13/17 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just tämä muslimiasia, mikä minua vähän huolettaa. Kirjoitin tännekin juuri sillä, että olin utelias huomaamaan nouseeko tuo muslimijuttu pinnalle ilman siihen johdattelua. Kamalaa huomata itsestään näin rasistisia piirteitä, että antaa yhden uskonnon vaikuttaa parisuhteeseen alkamiseen näin paljon. Tämänhän pitäisi varmaan olla henkilökemia-juttu, eikä uskontojuttu. Plaah!

ap

Vierailija
14/17 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muslimius ei ole todellakaan este.

Vierailija
15/17 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- muslimi - katolilainen - afrikkalainen - aasialainen - itäeurooppalainen - italialainen - espanjalainen - saamelainen

sinun kanssasi voi olla viela pitempi, suomalainen laakari, insinoori, maisteri, opettaja ja yleensa kaikki avarakatseiset alykkaat miehet.

Vierailija
16/17 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa vähän vaikeat ajat, mutta sanoisinpa että syynä joku ihan muu kuin eri uskonnot.Työvuorot, lasten asioiden kanssa säätäminen, rahapula: paska auto ja ei oo sitä eikä tätä ja reissatakin olis kiva...

Mitä kulttuuria välttäisin? No sellaista, jossa on tapana vähätellä tietoa, taipumus suhtautua torjuvasti toisten elämäntapoihin,taipumus olla lukematta lehtiä ja kirjoja, pyrkimys täyttää elämä addiktoivalla viihteellä tai toisaalta jollakin mahdottomasti aikaa vievällä harrastuksella ellei se ole yhteinen. Esim. voimailuharrastus kuullostaa viattomalta, mutta kun toinen treenaa 10-15 tuntia viikossa vuorotöiden päälle, ja kun lapsetkin pitäis saada hoidettua, niin alkaa pinna kiristyä sillä joka ei voimaile.

Islam voi olla myös avuksi, sun kannattaa tutustua sen opetukseen. Islam asettaa miehelle paljon velvollisuuksia liitossa.Jos aistit jotain oudolta kuulostavaa käsitystä hänellä, sen taustalla voi olla kotiseudun perinne, ja senhän sinä saat lopetettua tyystin heti alkuunsa. Ellet saa ja asia on sinulle tärkeä, niin sitten voit laittaa lusikat jakoon.

Vierailija
17/17 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisi. omani hakkasi mua ja niillähän on nämä kunniamurhat tätä pvää...

tosin mun ulkomaalaiskiintiö on täynnä, jos joku mies enää tulee, niin suomalainen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme