Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opintotuki

Vierailija
16.06.2012 |

Hei. Ymmärrän liikennettä uuteen tutkintoon ei välttämättä sää opintotukea lainkaan? Olen suorittanut yhden tutkinnon vuosia sitten(fm) ja haluaisin tehdä toisen, vain ylemmän. Mutta se kait tyssää siihen jos en tukea saa :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääpä ottaa yhteyttä kelään, ei mitään tietoa paljon niitä on käytetty, tästä on jo 5 v, kun valmistuin. Harmi, jos tämä tähän tyssää.

Ihmettelen vain, jos joku tutkintonsa valovuosia sitten suorittanut (ja kk:t käyttynyt) haluaa uranvaihdon niin miten se oikein onnistuu... ? ei varmaan mitenkään. Noh tämä ei siis ole minun tilanne mutta ihmettelen vain..

AP

Vierailija
2/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja auttaa pääsemään eteenpäin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja auttaa pääsemään eteenpäin!

Ei valtion tehtävä ole auttaa ihmistä rahallisesti jatkuvasti. Jos on ollut työelämässä ja haluaa vaihtaa ammattia, niin kyllä se pitää itse kustantaa.

Vierailija
4/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoon aikoinaan

Vierailija
5/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstinsyöttö, ymmärränkö OIKEIN :D

Vierailija
6/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilta

" Jokaiseen suorittamaasi tutkintoon voit kuitenkin saada opintotukea korkeintaan kyseisen tutkinnon enimmäistukiajan verran."

Mitäs tämä meinaa? Kumminkin , jos olen käyttänyt kaikki 70, edes kannata haaveilla uudet tutkinnosta?

Vierailija
7/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voihan opintoja rahoittaa myös töillä, työttömyyskorvauksilla, vuorotteluvapaalla jne.

Ja jos olet FM niin pystythän tekemään vain toisen maisterin ilman kandivaihetta.

Vierailija
8/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ylempi korkeakoulututkinto oli jo ja rupesin lukemaan toista tutkintoa (suoraan maisteriopintoja). Ja tosiaan, sain opintotukea niin, että 70 viikosta vähennettiin aiemmin nostamani tukikuukaudet.

Vierailija
9/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ylempi korkeakoulututkinto oli jo ja rupesin lukemaan toista tutkintoa (suoraan maisteriopintoja). Ja tosiaan, sain opintotukea niin, että 70 viikosta vähennettiin aiemmin nostamani tukikuukaudet.

70 kuukaudesta siis...

Vierailija
10/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääpä ottaa yhteyttä kelään, ei mitään tietoa paljon niitä on käytetty, tästä on jo 5 v, kun valmistuin. Harmi, jos tämä tähän tyssää.

Ihmettelen vain, jos joku tutkintonsa valovuosia sitten suorittanut (ja kk:t käyttynyt) haluaa uranvaihdon niin miten se oikein onnistuu... ? ei varmaan mitenkään. Noh tämä ei siis ole minun tilanne mutta ihmettelen vain..

AP

Vierailija
11/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Kelan nettisivuille loggautumalla näkyy käytetyt tukikuukaudet.

Vierailija
12/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

No vaikka niin, että säästää ensin työssä olleessaan rahaa niihin uusiin opintoihin! Eikö se riitä, että yhteiskunta kustantaa yhden tutkinnon?

Vierailija
13/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääpä ottaa yhteyttä kelään, ei mitään tietoa paljon niitä on käytetty, tästä on jo 5 v, kun valmistuin. Harmi, jos tämä tähän tyssää. Ihmettelen vain, jos joku tutkintonsa valovuosia sitten suorittanut (ja kk:t käyttynyt) haluaa uranvaihdon niin miten se oikein onnistuu... ? ei varmaan mitenkään. Noh tämä ei siis ole minun tilanne mutta ihmettelen vain.. AP

No vaikka niin, että säästää ensin työssä olleessaan rahaa niihin uusiin opintoihin! Eikö se riitä, että yhteiskunta kustantaa yhden tutkinnon?

Ei se sitä kustanna, vaan avutaa, samoin kuin työttömiä. Niin, säästöt..Suomessa ei oikein pelkillä keskipalkkaisen säästöillä elä kuin muutaman kuukauden. Katsellaan..

Vierailija
14/14 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan töissä käyn rahoittaakseni opinnot. Onhan se työlästä tietty, mutta sellaista on elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme