Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 1v6kk jatkaa hoidossa, kun jään äippälomalle?

Vierailija
23.11.2005 |

Jään siis ihan pian äitiyslomalle ja poika 1v6kk ollut tähän asti päivittäin hoidossa 8-9 tuntia. Mutta haluaisin pitää paikan ihanassa päiväkodissa, joten miehen kanssa päätettiin että poika saa olla 3-4 päivää päiväkodissa noin 6 tuntia kerrallaan. Päiväkodissa suhtaudutaan kuitenkin nyrpeästi tähän ajatukseen, koska täälläpäin huutava pula paikoista. Mutta itse taas ajattelen, että en uskalla ottaa sitä riskiä, että paikka menee äippälomani aikana :( Muualle en halua viedä ja muut päikkärit ovat kaukana eikä minulla ole autoa käytössä. Pph:lle en halua lapsiani missään nimessä viedä. Mitä mieltä olette? Teenkö oikein´? Tietysti omatunto vähän soimaa, koska mielelläni hoitaisin lasta kotonakin. Toisaalta pojalla on paljon kavereita jo tarhassa ja virikkeitä varmasti paljon enemmän kuin mitä minä voisin antaa, kun aikaa menee vauvankin hoidossa. Mielipiteitänne kiitos! Tiedän saavani lokaa niskaan, mutta jos muita samassa tilanteessa niin kertokaa miten toimitte/olette toimineet?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, oikeasti onko tuollaisia olemassa? Yksi päivä viikossa vielä jotenkin menisi, ehkä max. 2 jos hoitopaikka on ihan superhyvä. Mutta itse en tosiaankaan veisi noin pientä päiväkotiin ja olisi vauvan kanssa kotona. En.

Vierailija
2/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan myös hänen äiti, aikaa on riitettävä myös hänelle.

T: äiti joka hoitaa 3 pientä lastaan kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sittenkin kun joskus alkaa kaipaamaan, riittää ihan " kotikutoiset" virikkeet.

Ei se vastasyntynyt niin hirveästi hoitoa vaadi, etteikö siinä sivussa hoida toista.

Vierailija
4/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on todella törkeetä pitää paikkaa varattuna itselleen vaikka muilla olisi sille tarvetta! Ennen kaikkea, säälin lasta! Noin pieni ja joutuu menemään tarhaa kun äiti haluaa olla vauvan kanssa kotona... Selittelysi ei oikein vakuuttanut!

Kumpi on sinulle tärkeämpää tarhapaikka vai lapsen hyvinvointi ja onnellisuus?

Vierailija
5/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi on ollut hoidossa n. 10 kk iästä lähtien. Meidän perhe ei millään pärjää kotihoidon tuella kun on asuntolainat yms. joten töihin oli mentävä. Mutta jos löytyy yhtään positiivisempaa niin kuulen mielelläni :) Ja hoitopäiviä tulee varmasti välillä olemaan vähemmänkin esim. 2-3 päivää viikossa. En tiedä miten paljon pitäisi olla hoidossa, että paikan saa pitää?

Vierailija
6/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat itsekkin levättyä ja tehtyä kotihommat rauhassa ja sitten kun vauva tulee niin voitte tutustua rauhassa. Mahdollisuuksien mukaan lyhennä hoidossa oloa. Noin 8-15 tai 9-15 ma-pe pitäisin itse. Joskus perjantait pois hoidosta.

Päiväkodissa saavat olla miten nyrpeitä tahansa, niin ne on joka paikassa jos lapsi viedään heidän mielestään turhaan hoitoon.

Vierailija
7/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kamalan paljon se lainanlyhennys on, että noinkin viitsii tehdä? Vuokramme on 1000 euroa ja muut asumismenot päälle. Olen kotihoidontuella, eikä mistään ole tarvinnut tinkiä. Jos pakko, niin olisin valmis tinkimään kaikesta muusta mutta en ajasta lasteni kanssa.

Vierailija
8/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että sun täytyi hänet tuossa välissä viedä hänet hoitoon, vaikka pieni olikin, mutta nyt, jos on kerran mahdollisuus hoitaa kotona, ota ihmeessä! Noin pikkuisen paras paikka on kuitenkin kotona vanhemman hoidossa. Puhumattakaan siitä, miten kova paikka lapselle olisi tajuta, että hänet viedään pois, kun äiti jää uuden vauvan kanssa kotiin. Voin kuvitella, miten raskaasti oma poikani sen ottaisi! :(

Vierailija
9/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pidä pienokainen kotona ja anna paikka eteenpäin sitä oikeasti tarvitsevalle. Säästättehän tekin siinä päivähoitomaksun (älä vain sano, että pienituloisina pidätte paikan vielä ilman mitään omia kustannuksia!)

Sitten kun teillä on aika hakea lapsillenne päivähoitopaikkaa laittakaa anomus tarpeeksi aikaisin menemään ja lisähuomioilla, että paikka on tuttu esikoisellenne. Jos hyvin käy saatte kummallekin pienokaiselle paikan sieltä ja välillä paikan todella sitä tarvitsevalle.

Vierailija
10/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella itsekkäästi toimisiti jos tekisit noin! noin pieni lapsi tarvitsee paljon enemmän äidin rakkautta kuin " virikkeellistä toimintaa päiväkodissa" !! tajuatko, että joku odottaa epätoivoisesti lapsesi paikkaa ja sinä et päästä siihen häntä lapsesi paikalle, joka sitä oikeasti tarvitsee!! älyttömän ITSEKÄS OLET! mieti vähän! mene itseesi!

oikeesti.. mä kiehun tollaisten ihmisten takia.

Ei tarvi odottaakaan täältä " pökköä pesääsi" !!

Vierailija
11/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laittaisi 1,5 -vuotiasta päiväkotiin edes siinä tapauksessa, että kävisin töissä! Pph on paras noin pienelle. Ja todellakin jos olisin vauvan kanssa kotona, niin tietenkin myös esikoinen olisi kotona.

Vierailija
12/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatatko lapsesta kavereiden kanssa roikkuvaa ukkoa, joka tarvitsee enemmän ja enemmän virikkeitä. Lapsen pitäis olla sitoutunut omaan perheeseensä, ja puuhata siellä kotitöitä, perheen hyväksi, eli perhe tarvitsee poikaa. Tonkin ikänen osaa viedä tavaroita, imuroida (30sek)ja auttaa ruuan kanssa. Olisitko itse onnellinen, jos kukaan ei tarvitsisi sinua, olisit ollut vanhemmillesi vaan joku statussymboli. Ja miks se on alunperin pitäny viedä hoitoon? Ja sun mennä tässä välillä töihin. Luulis että lapsia hankitaan siksi että niille haluaa antaa rakkauttaan ja huolenpitoa muutakin ku 3 tuntia päivässä.

Vierailija
13/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että jos lapsi tarvitsee vain puolipäivä hoitoa niin sitten paikka pitää vaihtaa puolipäiväiseksi. Lapsella on kokopäiväpaikka ja pidin vain puolipäivää hoidossa kun olin työttömänä, nyt sitten on kokopäivän hoidossa.

Älä välitä näistä kaikkiteitävistä. Hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi ja lämmitä joulun odotusta.

Vierailija
14/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitämällä esikoisen hoidossa et todellakaan varmista paikkaa äitiysloman jälkeen, sillä tn. haluat pienokaisesi samaan paikkaan sitten!

Mielestäni 2 päivää viikossa hoidossa on maksimi. Ja silloinkin alle 8 tuntia. Tuona aikana saat itse levättyä ja hoidettua pankkiasioita yms.

Vierailija
15/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on vain hetken pieniä. Terveisin yksi kaikkitietävä ;)

Vierailija
16/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mietin osa-aikavaihtoehtoa, mutta en löydä mitään syytä, miksi hänen pitäisi siellä " säilössä" vielä vapaaehtoisesti olla. Viisivuotiaan esikoisen kohta on auki. Hän kaipaa kavereitaan jo viikonloppunakin. Ehkä kaksi pv:ää viikossa, max kuusi tuntia kerrallaan saattaisi olla vaihtoehto.

En käsitä, miksi noin pienen pitäisi pakolla olla erossa äidistään ja sisaruksestaan? Oletko ajatellut, miltä lapsesta tuntuu, kun äiti on pienemmän sisaruksen kanssa kotona ja hänet viedään pois jaloista? Kyllä varmasti hylkäämisen tunteet on pinnassa. Mietipä toinen kerta.

Vierailija
17/17 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että JOS äidillä on jokin rajoite sillä hetkellä (masennus tms) niin silloin voi lapsen laittaa päiväkotiin vaikka äiti olisi kotonakin ..

mutta muutoin en.

Uskomatonta " älä välitä näistä kaikkitietävistä" -kirjoittaja..

melkein hävettää sun puolesta.. voisitte käydä sellaisessa perheessä jossa on akuutti kiire lapsensa saamiseksi päivähoitoon, kuin että lapsi on TURHAAN päiväkodissa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan