Onko kellään näin pienet tulot?
Siis mulla ja miehelläni kk tulot yhteensä nettona noin 2400e. Ei saada mitään tukia mihinkään ja vuokraa maksetaan 780e/kk. Meillä on yksi lapsi ja siitä saatava lapsilisä voidaan tietty laskea tohon lisää, mutta olis kiva tietää, että elääkö joku oikeasti vielä köyhemmin??
Kommentit (16)
Eli 1200€/3 hlö ja neljän lapsi tulossa.
3700 ja taloudessa oli viisi lasta tai nuorta. Mutta en kokenut ollenkaan että rahat eivät olisi riittäneet. Asuminenkin maksoi enemmän kuin teillä.
Mies kokoaikatöissä 1500-1600e/kk (netto), minä saan opintotukea 298e/kk (brutto). Ei saada mitään asumistukia tms. Ihan hyvin vielä pärjätään, kun ei ole lapsia. Tosin sitten kun on lapsia, niin saadaan kaiken maailman tukia, esim kotihoidontuki, ja -lisä, lapsilisä jne. Jos muutettais tarpeeksi kalliiseen asuntoon, voitaisiin varmaan saada asumistukeakin.
Miksi saisitte asumistukea jos asutte halvassa asunnossa? Ja enemmän te itse asumisesta joutuisitte maksamaan jokatapauksessa jos muuttaisitte kalliimpaan. Kotohoidontukea ja opintorahaa ei saa yhtäaikaa ja lapsilisä on satasen, ei sillä kata lapsen kustannuksia.
Nettotulot yhteensä noin 2400e (sis. lapsilisät). perheessä kaksi aikuista ja kaksi lasta.
Asumismenot 750e (yhtiövastike ja lainanlyhennys) plus muut pakolliset menot (esim. autoon ja veneeseen liittyvät).
Enpä silti ole koskaan ajatellut, että oltaisiin köyhiä. Okei, ei me etelässä käydä mutta muuten päästään menemään. Esim. nyt olemme menossa koko perheen voimin katsomaan Walking with dinosaurs-näytöstä. Emme myöskään ostele mitään merkkivaatteita (jos ei satu olemaan kunnon alennus).
Mutta sinällään ei siis tarvitse tinkiä mistään.
Meillä (äiti + kaksi murkkua Helsingissä) jää verojen ja vuokran jälkeen 1115e/kk.
Kyllä sillä elelee ja jopa harrastaa, mutta matkusteluun ei oikein ole varaa. Olisi ihanaa tarjota lapsille joskus joku viikko Kreetalla tms.
linjoilla mennään... tiukkaa tekee siihen ku viel laskee et bensoihin menee aika monta satasta kuukaudessa kun miehellä työmatkaa 50km päivässä. ei oo helppoo ei... mut toivottavasti pääsen itse heti töihin kun koulu loppuu mut siihenkin on vielä vuosi aikaa,halvempaa asuntoa etsitään koko ajan
koko perheen nettotulot 1500 kuussa, joskus oli kuukausia, että tuli extraa tohon pari-kolme sataa.
Asuntolainaa makselimme ja elimme ihan kivasti. Nyt netto 4500 enkä tajua, miten pärjäsimme ennen.
Eli Vuokran jälkeen noin 1700 muihin menoihin. Minä en ymmärrä miten sillä ei pärjää 2 aikuista ja yksi lapsi.
Eli Vuokran jälkeen noin 1700 muihin menoihin. Minä en ymmärrä miten sillä ei pärjää 2 aikuista ja yksi lapsi.
meillä netto jää asumismenojen jälkeen 2000, ja hyvin pärjätään, nopa matkustellaan ulkomaillakin, lapsi on 7v ja harrastaakin kalliita harrastuksia, joka toinen viikonloppu meillä asuu teinikin...
eli säästä
ei lehtiä tilata
itse en harrasta mitään, mikä maksaisi
en käy kampaajalla
ukko ei käy parturilla
tyttö ei käy kampaajalla
( meillä on ostettu kotiparturikone joka makosi noin 50 e ja maksanut monen kertaan itsensä takas, ja on helppo käyttää )
värjään itse omat hiukseni
ostan vaatteet alesta
mysö itselle ja hyvin harvoin ostelen itselle
ruokaa teen itse, en valmista ostele, ei syöd ulkona kovinkaan usein..
haen tarjoustuotteet cittari prisma jne ja pakastan
eli kyllä pärjää
hetki sitten maksettiin tuosta netosta vielä lapsen hoitomaksu, täydet se 240 e /kk
eli se nyt ihananan säästönä ; ))
meillä kaikki tulot (netto) kuukaudessa noin 3000 euroa. Siinä siis molempien palkat, lapsilisät ja molempien osoittainen hoitoraha.
Kolme lasta on ja tullaan ihan hyvin toimeen. Osa-aikatyöt on omasta halusta, myöhemmin voidaan palata kokoaikatöihinkin, mutta ei millään raaskisi. Elämässä on niin paljon muutakin mukavaa kun töissäkäynti.
Eli kyllä tulee perheet pienemmälläkin toimeen, järjestelykysymys.
Vain mies tienaa. Kolme lasta ja todella tiukkaa tekee.
2 aikuista ja 1 leikki-ikäinen lapsi. Vuokra 900 e/kk, lisäksi neljä omistusasuntoa- kaksi sijoitusasuntoa ja kaksi loma-asuntoa ulkomailla. Ihan hyvin pärjätään.
tulot alle 1000 euroa (siis kotihoidontuki+asumistuki+lapsilisä+elatustuki)
vuokra 500. Sitten vielä puhelin, netti, opintolainan lyhennys jne...
Mies kokoaikatöissä 1500-1600e/kk (netto), minä saan opintotukea 298e/kk (brutto). Ei saada mitään asumistukia tms.
Ihan hyvin vielä pärjätään, kun ei ole lapsia. Tosin sitten kun on lapsia, niin saadaan kaiken maailman tukia, esim kotihoidontuki, ja -lisä, lapsilisä jne. Jos muutettais tarpeeksi kalliiseen asuntoon, voitaisiin varmaan saada asumistukeakin.