Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin auton ekaa kertaa ja en vaan tajua. Auttakaa

Vierailija
14.06.2012 |

Onko rekisteriotteen ilmoitusosa sama kuin rekisteröinti-ilmoitus? Kun tuo ilmoitusosa tuli minulle postitse autoliikkeestä, niin onko auto nyt rekisteröity nimiini? Apua, oon vähän tyhmä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rekisteriotteen ilmoitusosa sama kuin rekisteröinti-ilmoitus? Kun tuo ilmoitusosa tuli minulle postitse autoliikkeestä, niin onko auto nyt rekisteröity nimiini? Apua, oon vähän tyhmä.

auto on nyt rekisteröity nimiisi.

Vierailija
2/10 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö mun tehdä vielä jotain muuta kun odotella vakuutusyhtiön laskua? vakuutuskin (kai) hoidettiin autoliikkeen kautta. saanko ajaa mun autolla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset... näillä eväillä luovinut peruskoulun läpi?

Vierailija
4/10 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/10 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun nimiin ilman, että liikennevakuutus on tehty. Onko siihentehty kaskoa, onkin eri juttu.

Vierailija
6/10 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän, ettei auton osto kuulu peruskoulun opetussuunnitelmaan. Pitäisi kyllä kuulua, kuten paljon muutakin arkiasiaa!

Lukutaito kuuluu, kai aloittaja osasi lukea, mihin kirjoitti nimensä autoliikkeessä.

Kyllä sinulle pitäisi tulla myös I-osa siitä rekisteriotteesta.

Vierailija
7/10 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on perseestä, ottakaa asioista selvää ennen kuin teette mitään jos ette etukäteen tiedä miten tulee toimia. eipähän tarvi tänne tulla sitten kitisemään ja apua huutamaan kun ei ole tarpeeksi sosiaalisia taitoja pyytää apua internetin ulkopuolella

Vierailija
8/10 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2012 klo 22:17"]

Ei sitä peruskoulussa opeteta, mutta autokoulussa kyllä. Kannattaa säilyttää se autokoulun kirja. Turha se tietenkin on jälkikäteen viisastella. Ap sentään tiesi mistä löytyy oikea tieto ;)

Vierailija
9/10 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikki niin itsestään selvää ole, kun harvoin joutuu semmoisten asioiden ja paperien kanssa tekemisiin.

Ap, rekisteriote on aina pidettävä autolla ajessa mukana ja esitettävä pyydettäessä poliisille.

Rekisteriotteen toinen osa, ilmoitusosa, on säilytettävä kotona visusti lukkojen takana ja sitä tarvitaan ainoastaan sitten, jos 5 vuoden päästä myyt autosi. Ilman sitä et voi myydä autoasi.

Joka kerta, kun katsastat autosi, he tulostavat sinulle uuden rekisteriotteen (jonka taas pidät mukana autolla ajessasi). Vanhan voit heittää roskiin saatuasi uuden katsastusmieheltä. Rekisteriotteeseen on aina kirjoitettu päivämäärät, milloin auto on seuraavan kerran katsastettava.

Muista tarkistaa uudesta autostasi, että vanha omistaja on maksanut autoverot. Jos ei ole, sinulle tulee kohta Trafista ilmotus, että autosi on ajokiellossa maksamattomien autoverojen kanssa.

Vierailija
10/10 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kannattaa selvittää millainen vakuutus autollesi tehtiin ? Jos ostit sen jollain maksujärjestelyllä autokaupasta niin silloin todennäköisesti siinä kasko. Mieti itse millaista vakuutusta tarvit. Jos siis ajat ojaan ja auto menee mäsäksi niin tavallinen liikennevakuutus ei korvaa sinulle mitään... Eli mieti tarvitko kaskon ja jos tarvit niin minkätasoisen.

Muut jos selittivätkin sinulle tuota rekisteriote juttua.

Onneksi olkoon ekasta autosta. Turvallisia ja ilosiia kilometrejä sinulle.

t. Yksi jolla kolmas oma auto nyt mutta edelleen ajattelen haikeudella "ensimmäistäni" kuinka mahtavaa se olikaan kun osti oman auton...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän