Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äp-ja vanhempainrahasta kysymystä...

23.11.2005 |

Mahtaisko täällä olla ketään, joka olis jo saanut Kelalta päätöksen ä-ja vanhempainrahaa koskien, joka on

laskettu saman verotuksen mukaan kuin edellinenkin äitiys- ja vanhempainraha?

Soitin tänään Kelaan (onneksi!) ja olisivat laskeneet mulle automaattisesti äp-rahan vuoden 2004 mukaan. Nyt asia korjattiin ja saan siis saman rahan kuin esikoisestakin tai siis luulin saavani ;) Kelan täti sanoi, että se ei ole ihan sama kuin se esikoisesta saatu vaan siihen tulee jotain pieniä vähennyksiä. Ei kyllä osannut sanoa miten suuria nuo vähennykset ovat. Oisko kellään kokemusta asiasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan Kelan paperit vasta seuraavalla nla-käynnillä, mutta onhan hyvä tietää etukäteen asioista. Meillekin tulossa pieni ikäero, joten kiinnostaa kuulla miten varmasti saan saman äippärahan kuin esikostakin, ja mitä hemmetin vähennyksiä siihen tulee? Eikö luulisi ennemminkin että korottavat kun perheessä kuitenkin enenmmän suita ruokittavana?

Vierailija
2/4 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa tästä samasta aiheesta täällä kysellyt, odottelen itsekin vastaavaa päätöstä. Yhden vastauksen muistan saaneeni, jossa äiti oli samassa tilanteessa kuin minäkin ja oli saanut sitten saman rahan kuin edellisestäkin lapsesta. Mua mietityttää eniten se, että odotan kolmosta ja haluaisin saman rahan kuin kakkosestakin, olen ollut kotona jo yli neljä vuotta, sovelletaankohan uudistusta tähänkin tilanteeseen, katsotaan miten käy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt päivärahahakemuksen kelaan jo reilu kuukausi sitten, mutta päätöstä ei ole tullut vielä. En vain koskaan muista soittaa perään ja kysyä, että mikä viivyttää. On toki vielä loman alkuun 1,5 kk aikaa, mutta silti.

Kelan sivuilta ei kovin kummoisesti viisastu. Siellä sanotaan vain, että mikäli edellinen lapsi ei ehdi täyttää KOLMEA vuotta ennen kuin äitiysloma seuraavasta alkaa, voidaan äitiyspäiväraha laskea SAMOILLA TULOILLA kuin edellisestäkin.

Itselleni laskettiin 6 kk:n tulojen mukaan edellinen päiväraha. Ennen äitiysloman alkua ehdin olla työttömänä useamman kuukauden, mutta raha laskettiin työssäoloajan aikaisten palkkojen mukaan. Olen kuitenkin pitänyt itsestäänselvyytenä, että minulla on oikeus tuohon suurempaan rahaan. Ero on huomattava, sillä nyt olen ollut kotihoidontuella.

Vierailija
4/4 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni minun pitäisi saada sama raha,mitä viimeksikin,kakkonen ei ole ehtinyt täyttää kolmea vuotta,kun alan saamaan äitiyspäivärahaa.Olen ollut nyt kotona kotihoidontuella ja tulot kasvaa melkoisesti,kun äitiysloma alkaa.