Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua tarvittaisiin..

14.06.2012 |

Heips! nyt sitten kaipaisin teidän viisaampien apua! Meillä tässä käynnistellään tuota "lapsentekoyrittämisurakkaa" ja yritänki nyt kovasti oppia kaikkea uutta! Ihan ekana olisin kiinnostunut tuosta ovulaation laskemisesta? olen hiukan hukassa luettuani keskusteluja joissa puhutaan päivistä ja lyhenteistä esim kp17?? Greippimehun juonnin olen aloittanut, ihan siitä syystä että olen taikauskoinen ja tuskin siitä haittaakaan ole :D

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp lyhenne tulee kiertopäivästä. Kp aletaan laskemaan menkkojen alkamis päivästä. Esim. itselläni alkoi viimeksi menkat 7.6 ja se oli kp 1, nyt on sitten menossa kp 19.

Kierto kestää minulla n.32 päivää eli olen 32 päivä on menkkojen alkua edeltävä päivä eli minulla se viimeksi oli 6.6. Sitten merkkaan nykyisen kp näin kp 19/32

yk tarkoittaa yrityskertaa ja aina menkkojen alkaessa alkaa uusi yrityskerta. aloitin yrittämisen tammikuussa ja nyt on menossa minulla siis yk 6 eli kuudet menkat on nyt takana siitä lähtien kun aloin yrittämään.

ovulaatio on yleensä kierron puolivälissä. ovulaatiolaskurilla voi laskea sen suurinpiirtein. siihen merkitään että milloin alkoi viimeksi menkat ja montako päivää kierto suurinpiirtein kestää. Ovulaation tarkan ajan löytää ovulaatiotesteillä, mikäli niitä haluaa käyttää. Itse kokeilin kerran, mutta olemme päättäneet keskittyä mieluummin kierron puolivälissä jokatoinen päivä sänky puuhiin, sillä turhista tikuttamisesta ja testien tekemisistä syntyy vaan stressiä ja stressi lisää vaikeutta tulla raskaaksi.

Ei siitä greippimehusta haittaakaan ole. Itse kokeilin kerran ja päätin olla ilman. Eli yritän minimoida stressin.

Esikoisa yritetään tässä kokoajan :)

Toivottovasti tästä viestistä oli jotain apua.

T. Manskuu

2/3 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä touhutaan oviksen aikaan? Jalat ristissä & käsilläseisontaa ja toivotaan että tavarat pysyy sisällä? :D Me ollaan miehen kanssa yritetty nyt 1v2kk, eikä ketään näy missään. Ovuloin kuitenkin joka kuukausi ja aika on polille vasta loka- ja marraskuulle. Mietin, voiko tässä tehdä enää muuta kuin odotella? Ilokseni huomasin stressin ansiosta että hiukset ovat ruvenneet lähtemään ja mietin miten sitäkin saisi lievitettyä tai jopa poistettua. Tässä nyt alka kieltämättä pieni epätoivo iskeä.. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaation aikaan me ainakin ihan normaalisti touhutaan. En siis jää sänkyyn makaamaan jalkoja nostettuna kattoon. Tuntuu että jos ottaa liikaa asiasta stressiä niin ei varmasti nappaa.

Ptr teidän varmaan kannattaa vaan odotella. Jospa siel polilla löytys syy, kun alatte sitä tutkimaan. On varmasti rankkaa, kun yrittää ja yrittää eikä mitään näy. Meilläkin nyt 7kk yritystä takana. Olen nähdyt untakin missä terveydenhoitaja koko ajan sanoo mulle että teille ei ole tarkoitettu lasta jne.. Eli varmaan pitäs vaan luovuttaa. Elää ilman pillereitä ja toivoa että josko se joskus sitten tulis.