Sinun ja puolisosi ammatit ja asuntolainan määrä?
Mitä teette työksenne ja paljonko asuntolainaa/mikä olisi tilanteessanne maksimäärä lainaa....?
Meillä näin:
minä opiskelija, puoliso opettaja,
lainaa 100 000€
Sitten, kun valmistun (psykologiksi) ollaan laskettu, että maksimissaan voitaisiin ottaa lainaa 200 000€
Kommentit (36)
Minä: Sairaanhoitaja
Mies: Ohjelmistosuunnitelija (inssi)
Lainaa: 120000€, josta n. puolet maksettu tällä hetkellä.
mies DI
mä HML
lainaa ollut alle 100 000 10v sitten, enää tämä kuukausi, sitten 0e
minä olen asiantuntijatehtävissä kaupan alalla, mies rekkakuski.
(asunto)Lainaa jäljellä 80000€, enempää ei tartte ottaa koska tämä talo riittää meidän tarpeisiimme(jokaiselle lapselle omahuone+ vanhemmille makkari), vaikka tulisi víelä kolmaskin lapsi. Tonttiakin on päälle hehtaari ja autotallitilaa+varastoa reilut 100neliöö..
Mies insinööri.
Lainaa nyt 67 000. Jos viritteillä olevat kaupat toteutuvat, kipuaa lainamäärä 130 000 euroon.
alunperin 290 000e, nyt jäljellä siinä 180 000€. Lainasumma voi nousta jos päätetään myydä nykyinen talo ja rakennuttaa "se oikea"
minä töissä matkatoimistossa
mies atk-päällikkö
lainaa ei euroakaan ollut lähes 10 v. Ja ollaan 35 ja 36 vuotiaita, pk-seudulla.
minä kotiäiti
mies yksityinen sijoittaja (inssi)
2 lasta
lainaa 0e (lainat maksettu 2v. sitten)
Lainaa ei enää oteta ellei ole joku (?) pakottava syy...nyt vaan nautitaan elämästä.
Mies opettaja, minä yrittäjä.
Lainaa nyt 10 000 (jäljellä asuntolainasta, jota oli enimmillään 176 000.
Harkinnassa uusi asuntolaina, jota tulisi 200 000.
Asuntolainoja on kaksi n. 75 000 € + 150 000 €. Sitten on vielä mökkilaina 20 000 €.
mies kaupallisella alalla päällikkotason tehtävissä, minä olen opiskelija-akateeminen sekatyöläinen. Valmistun piakkoin ja tavoite on työllistyä kokopäiväisesti.
Ostimme juuri asunnon. Lainaa 210 tuhatta pankilta ja vielä 30 000 muualta. Eli ei kovin maltillisesti. Helsingissä asumme, mikä osittain selittää lainan tarvetta. Sen järkevyyttä lisää ainakin jonkin verran se, että ostimme asunnon kantakaupungista ja myös remontoimme sen. Arvo on siis kohta paljon ostohetkeä isompi, eikä alueesta johtuen ainakaan radikaalisti laske.
lainavastuita nyt 578 000, koska ollaan kahden asunnon loukussa omasta tahdostamme (ostettiin rakenteilla oleva kohde, vanha myymättä). Uskaltaisin arvella, että tuo on "vähän" yli meidän maksimin. :D
Mies turvallisuuspäällikkö, minä rahoitusalalla, mutta nyt äippälomalla.
rahoitusalalla, lainaa alunperin 380.000 euroa, jäljellä n. 280.000 euroa.
En tiedä, mikä olisi maksimilainamäärä, mitä voisimme maksaa, kun ei ole tarvetta tuon isompaan lainaan. Ja kyllä tuo alkaa olla jo niin iso laina, etten isompaa uskaltaisi ottaa, vaikka nykykoroilla ja nykytuloilla tuota maksaa ihan kevyesti. Mutta korot ehtii moneen kertaan vielä nousta ja lasketa, eikä tulotkaan ole välttämättä ikuisesti näin isot kuin nyt.
minä tiedottaja ja mies it-konsultti
asuntolainaa 0 e.
Laaksolahdessa okt:t maksaa puoli milliä. Päätettiin jäädä tähän rivariin järven rannalle, eikä ottaa enää lainaa.
200 000 e
äitiyslomalla ja mies koneistaja/hitsaaja.
Ammatit terapeutti ja toimittaja. Periaatteessa voisimme varmaan ottaa 200 000 lainaa.
minä lakimies, mies DI
lainaa 60.000
lainalupaus 380.000
Asuntobudjettimme (olemme juuri vaihtamassa) on n. miljoona euroa, siitä lainaa tulee olemaan ehkä 300 000 euroa.
Nyt meillä on lainaa 40 000 euroa, joten tietysti vähäsen mietityttää ottaa taas noin suuri lainataakka, mutta nuoria ja hyvätuloisiahan tässä ollaan (40v.) ja työurat hyvässä nosteessa molemmilla.
ja autolainaa 10 000. Lähihoitajana itsekseni makselen.
Puoliso: ohjelmistoarkkitehti
Minä: opettaja
Lainaa: 70 000€
Ei haluta ottaa enempää, kun ei ole tarvetta.