Yritän laihduttaa. Tässä päivän syömiset
Ylipainoa kertynyt sellaiset 30-40kg, mitat nyt 165/97.
Syön, tai söin ennenkuin aloitin syömään terveellisemmin (eilen..) melkein joka päivä jotain. Jäätelöä, sipsiä, suklaata jne jne..
Noniin, päivän esimerkkisyömiset
aamupala: 2 kuppia kahvia rasvattomalla maidolla, puolikas omena, neljän viljan puuroa + flora voisilmänä, bulgarian jogurtti, fitness shake 1 dl + vettä 4 dl
lounas: jauheliha-riisi-paprika "risotto", rasvaton maito juomana, salaattina jääsalaatin lehtiä ja kevyt kermaviiliä salaatinkastikkeena
välipala: fitness shake kuten aamulla ja kaksi kuppia kahvia
Päivällinen: appelsiini ja banaani
Iltapala: fitnesshake plus paljon vettä
tämä oli esimerkki, vaihtelee joka pv. Laihdunko näin? lisäksi yritän joka pv tehdä edes jotain, mm tänään kävelin n. 5 kilsaa siten että hieman hengästyin. ja jumppaan kotona jne. asun pienellä paikkakunnalla eikä täällä ole mahdollisuuksia kuntosaleihin tms, joten kävely, pyöräily ja kotona jumppailun on riitettävä.
Kommentit (19)
säästöliekille vaikkeivat syöny juuri mitään.
sä varmaan laihdut ihan noillakin eväillä, mutta saisit mielestäni syödä enemmän ja monipuolisemmin.
Suosittelen että rekisteröidyt http://kiloklubi.fi/ sivulle (ilmainen). Kun teet oman profiilisi niin ohjelma laskee sinulle päivittäiset kalorit mitä saat syödä, ja myös näet että syötkö tarpeeksi kaikista ruokaryhmistä. (Itse syön jonkin verran vähemmän kuin mitä suositus olisi.)
Liikunnat voit kanssa lisätä sinne ohjelmaan, on hyvä seurata että kuinka paljon kaloreita kuluttaa.
Tuo ohjelma antaa oikeasti paljon tietoa laihdutukseen, ja minäkin olen sen avulla pudottanut nyt 35kg puolen vuoden aikana. Ja harrastan lähinnä kotiliikuntaa ja lenkkeilyä, salilla en käy itse.
Paljon tsemppiä! :)
Ja säästöliekistä sen verran, että jos nyt sattuisi syömään ihan liian vähän, laihtuu silti. Ei ehkä niin nopeasti kuin laskennallisesti pitäisi, mutta laihtuu yhtä lailla.
Jossain vaiheessa sinuna alkaisin sitten miettiä niitä pysyviä elämäntapamuutoksia. Tuskin pystyt tuolla tavalla syömään jatkossa. Alussa väliaikaisena kuurina ok, mutta jos ja kun haluat kuitenkin myös pysyä siinä uudessa painossasi, harjoittele niitä uusia ruokailutottumuksia jo painoa pudottaessasi, ettet vaan sitten palaa vanhaan.
En tiedä mitä tarkoitusta tuolla fitness shakella on ruokavaliossasi, seon täysin turha.
Päivälliseksi voisit syödä ihan oikeaa ruokaa, proteiinia ja kasviksia.
Ja säästöliekistä sen verran, että jos nyt sattuisi syömään ihan liian vähän, laihtuu silti. Ei ehkä niin nopeasti kuin laskennallisesti pitäisi, mutta laihtuu yhtä lailla.
ärsyttää tuo koko säästöliekkimyytti kun täälläkin jotkut tuntuu uskovan että se on jotain ihan myyttistä jolla ihminen voi elää suunnilleen 500 kilokalorilla päivä laihtumatta koskaan. Ja että jos ei laihdu niin pitää lisää syödä kaloreita koska on säästöliekki päällä. No ei.
kai muuten, mutta ihan kamalan ison kuulonen aamupala. Mihin tota fitness shakea sillon tarvitaan, kun on syöty omenaa, puuroa ja bulgarian jogurttia...
Säästöliekillähän ne olikin...
Mä itse vastustan tuollaisia fitness shakeja yms, joissa ei viimekädessä opi syömään oikein oikeita ruokia. Itse siis jättäisin tuommoiset pois ja liittyisin jonnekin nettisivuille, jossa voi merkitä kunnon syömiset kalorilaskuriin.
Itse kun katson tuota sun listaa, niin luulen, että kolmannen päivän jälkeen tulis jo jotkut fitness shaket korvista ulos ja sortuisin syömään jotain kunnon ruokaa kuitenkin. Lisäksi on hyvä miettiä, että miten vaikka matkustelu tuommoisen ruokavalion kanssa onnistuu.
Itse kuolisin myös tuommoiseen makean määrään. Mikä ihme päivällinen on appelsiini ja banaani? Eikö voisi syödä niiden sijaan vaikka jotain suolaista salaattia, esim. tonnikalasalaattia?
Aamiainen kuulosti minunkin korvaan tosi runsaalta, mut mulle ei nyt aamulla ruoka maistukaan.
Itsekin olen siis läski ja yritän päästä kiloistani taas. Toukokuussa +4,5 kg, jee, kiva kortisonit, onpahan enemmän taas laihdutettavaa.
Yritä nyt opetella syömään oikeaa ruokaa idiootti!
Laskeskelin tässä juuri, että noista sun syömisistä tulee ehkä noin 750 kcal vuorokaudessa.
Paljonko tuommoisesta fitness shakesta tulee kaloreita yhdestä? Kolme sellaista annosta siis päivässä?
Järkevää on kaiketi laihtua siten, että vain rasva palaa, eivät lihakset. Liian pienellä kalorimäärällä lihakset eivät saa tarpeeksi ravintoa ja kuihtuvat.
On se kumma miten keskitysleirillä kropat ei menny säästöliekille vaikkeivat syöny juuri mitään.
lässyttää nyt tuosta fitness shakesta?
Nuo on ihan hyviä, ainakin siinä tapauksessa, että laittaa liian hyvää ruokaa, ja sitä on vaikea olla syömättä liikaa. Noissa on paljon proteiinia, joka tärkeää laihduttaessa! Laihtuminenhan on pääasia, ei se millä keinolla sen tekee.
ainakin minun painoni ei alkuun lähtenyt mitenkään laskuun, kilon kahdessa viikossa, mikä ei mitenkään motivoi. Vasta parin kuukauden kuluttua paino on oikeasti alkanut laskea ja kaiken lisäksi olen lisännyt syömistä.
ainakin minun painoni ei alkuun lähtenyt mitenkään laskuun, kilon kahdessa viikossa, mikä ei mitenkään motivoi. Vasta parin kuukauden kuluttua paino on oikeasti alkanut laskea ja kaiken lisäksi olen lisännyt syömistä.
puoli kiloa viikossa, ei keho todellakaan ole säästöliekillä! Toihan on just optimaalisin mahdollinen painonpudotustahti.
Sehän meinaa vain sitä, että paino kyllä silti tippuu, mutta hitaammin kuin mitä olisi mahdollista. Jos tahtoo painoa pudottaa, pitää syödä tarpeeksi ja kuluttaa tarpeeksi. Riippuen painosta 1500-1800 olisi hyvä määrä. Mielellään tuo 1800 ja kuntoilla paljon. :) Niin saa kaikista parhaiten painoa tippumaan eikä tarvii kärsiä nälkää ja pystyy jatkossakin kontroilloimaan sitä painoa, ettei se nouse taas takaisin. Joten shaket pois ja kunnon ruokaa :)
Lounaan kalorimäärään vaikuttaa oleellisesti annoskoko. Onko lautasella 100g risottoa vai 500g? Santsasitko? Miksi salaattina on joku kämänen salaatinlehti, kun voisit täyttää lautasen runsaalla vihersalaatilla? Kun lautasen täyttää sillä salaatilla, niin varsinaista ruokaa ei mahdu niin paljon, mutta silti ateriasta tulee kylläinen olo.
ap pyysi neuvoja! Ei tarvi niitä neuvojaan jaella vittumaiseen sävyyn, vaan voi ihan oikeasti neuvoa ja ohjata oikeaan suuntaan.
Itse söisin monipuolisemmin ja jättäisin nuo shaket pois. PYSYVIIN tuloksiin pääsee vain peruselintapojaan muuttamalla. Tärkeintä ei ole nopea painonpudotus (vaikka siltä saattaa tuntua) vaan pysyvä painonpudotus. Olkoon tahti vaikka sen 0,5kg viikossa tai alle.
mutta varo syömästä liian vähän,ettei elimistö mee säästöliekille.Opettele laskemaan kaloreita. Tsemppiä!