Pää hilseilee kuin lunta sataisi :(
Mitä teen? Olen kaikkeni yrittänyt. Kaikki bio plussat ja öljyhoidot. En edes lopulta tiedä, onko tämä kuivaa vaiko seborroista hilsettä. Kammalla kun raaputtaa niin päänahasta lähtee isojakin "lastuja", toisaalta hilsettä irtoaa pölyisenä ja kuivan oloisenakin hiutaleena.
Kommentit (7)
Pesen esim. viikon verran normi shampoilla, alkaa päännahkani kutista, punoittaa, hilseillä ja jopa vuotaa verta kun menee niin kuivaksi..
Lopeta shampoon käyttö ja pese pelkällä vedellä. Pari viikkoa hiukset tuntuvat rasvaisilta, mutta sitten talin eritys tasaantuu. Itselläni kutina ja hilseily loppui kuin seinään ja olen ollut jo runsaat kolme vuotta ilman shampoota. Hiukset tulee pestyä vedellä melkein päivittäin.
Nyt kun olen lomallakin pari viikkoa. Epäilen, että osittain päänahka myös kuivunut tms.
ap
kaksi ihotautilääkäriä veikannut seborreaa. Rahat menee kankkulan kaivoon. määräävät vain jotain eri merkkistä kortisonia eikä mikään auta. Kaikki mahdolliset markkinoilla olevat shampoot ja hoidot kokeiltu. Mikään ei auta. Vesipesulla kerros päänahassa vain kasvaa, ei auta sekään. Paras on kuitenkin pestä päänahka joka aamu miedolla shampoolla. Sitten kuivata hiukset ja rasvata päänahka. Itse käytän siihen geelimäistä Hydrolania. Rasva sitoo pölyä jonkun verran.
pysyy kurissa (uskokaa tai älkää) Fructis-hilsesahmpoolla. Siinä on sinkkiä jonka puute monesti on hilseilyn syynä.
kaupan tuotteilla ei ole kovinkaan suurta vaikutusta. Käy hakemassa apteekista oikeaa hilseshampoota, esim. Nizoralia tai vastaavaa. Jos tuokaan ei auta, niin sitten lääkäriin.
lääkäriin, muutenkin korkea kynnys mennä vaivoista sinne. Nizoralia kokeillut myös.
Lopeta shampoon käyttö ja pese pelkällä vedellä.
Pari viikkoa hiukset tuntuvat rasvaisilta, mutta sitten talin eritys tasaantuu.
Itselläni kutina ja hilseily loppui kuin seinään ja olen ollut jo runsaat kolme vuotta ilman shampoota. Hiukset tulee pestyä vedellä melkein päivittäin.