Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4-vuotiaalta pojaltani poistetaan huomenna peukalot leikkauksessa.

Vierailija
13.06.2012 |

Meillä on ollut pojan syntymästä lähtien sellainen ongelma, että poika on imenyt koko ajan peukaloa. Vauva-aikana imetyskin oli vaikeaa, kun poika ei millään meinannut malttaa lopettaa peukalon imemistä edes imetyksen ajaksi. Mitkään keinot eivät ole tepsineet pojan peukalon imemis-ongelmaan. Jos pojan käsivarsiin on laitettu esim. sellaiset lastat, että poika ei pysty liikuttamaan käsivartta niin, että saisi peukalon suuhunsa, niin poika on vain itkenyt ja ulvonut tauotta, vaikka niitä lastoja olisi pidetty kuukaudenkin ajan ja heti kun ne on poistettu, niin jatkuva peukalon imeminen on jatkunut. Nyt sitten olemme päättäneet, että pojalle tehdään peukaloiden amputaatio, varsinkin kun pojan peukalot ovat jatkuvan imemisen vuoksi kasvaneet kieroon ja ovat epämuodostuneet, pienet ja toimimattomat. Tänään veimme pojan sairaalaan ja äsken sieltä soitettiin, että poikaa joudutaan pitämään siellä kevyessä nukutuksessa, koska muuten poika vain itkisi, karjuisi ja yrittäisi karata.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa jutut lentää

Vierailija
2/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheltä poistettiin just toissäpäivänä pippeli, kun se ei oppinut olemaan runkkaamatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään kevyttä nukutusta tarvita. Onneks lääkärit ei kuitenkaan ala mihinkään ihme leikkauksiin vanhempien päähänpistojen takia. Ihmeellinen provo.

Vierailija
4/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ei muuta osaa, kuin katsella muita nenänvarttaan pitkin.

Vierailija
5/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joka Niuvanniemeen ja vankimielisairaalaan pitää saada potilaille netti käyttöön.

Vierailija
6/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on imenyt peukaloa ihan vauvasta asti. Nyt hän on jo koulussa. MIKÄÄN mitä olemme kokeilleet, ei ole auttanut. Nyt hammaslääkäri ilmoitti, että röntgenkuvissa näkyy, että kallon luut ovat alkaneet vääntyä siitä yläetuhampaiden päältä. Hampaat vääntyvät samalla eteenpäin eikä tätä voi millään raudoilla korjata. Jos peukalon imeminen ei lopu, lapseni ulkonäöstä tulee hirveä.

Jos tuollaisia peukalon amputaatioita oikeasti tehtäisiin / tehdään tämän ongelman vuoksi, harkitsisin sitä erittäin vakavasti. Peukalo pilaa lapseni elämän!

Vierailija
7/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imeskelisi suupielestä?

Mun lapsi on imenyt peukaloa ihan vauvasta asti. Nyt hän on jo koulussa. MIKÄÄN mitä olemme kokeilleet, ei ole auttanut. Nyt hammaslääkäri ilmoitti, että röntgenkuvissa näkyy, että kallon luut ovat alkaneet vääntyä siitä yläetuhampaiden päältä. Hampaat vääntyvät samalla eteenpäin eikä tätä voi millään raudoilla korjata. Jos peukalon imeminen ei lopu, lapseni ulkonäöstä tulee hirveä.

Jos tuollaisia peukalon amputaatioita oikeasti tehtäisiin / tehdään tämän ongelman vuoksi, harkitsisin sitä erittäin vakavasti. Peukalo pilaa lapseni elämän!

Vierailija
8/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ei lopeta muiden akkojen perseiden kyyläystä.

Vierailija
9/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imin peukaloa jopa 10-vuotiaaksi asti, enkä minä nyt niin hirveän näköinen ole :D

Vierailija
10/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistettiin vasta suu, ettei sinne vain joudu roskaruokaa.

Vierailija
11/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon ja millä voimakkuudella peukaloa imee. Jos peukalo on jo eri näköinen kuin toisessa kädessä ja röntgenkuvissa näkyy luumuutoksia, kyse ei enää ole siitä, että peukalo joskus käväisisi suussa.

Minä imin peukaloa jopa 10-vuotiaaksi asti, enkä minä nyt niin hirveän näköinen ole :D

Vierailija
12/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden säälittävin provoyritys so far.

Vierailija
13/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räätäli se on, joka tulee ja leikkaa peukalot pois. Olen nähnyt kuvan kirjassa.

Vierailija
14/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään kevyttä nukutusta tarvita. Onneks lääkärit ei kuitenkaan ala mihinkään ihme leikkauksiin vanhempien päähänpistojen takia. Ihmeellinen provo.

Lääkärit itse määräsivät pojan tuohon leikkaukseen, koska poika ei suostunut MILLÄÄN lopettamaan jatkuvaa peukaloiden imemistä, minkä takia hänen peukalonsa ovat menneet pilalle ja myös hänen hampaansa on kasvaneet ihan kieroon!

Vierailija
15/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistettiin äiti, koska se provoili täällä kelvottomia juttujaan koskien sen lasta.

Vierailija
16/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muista etten lasten anna

peukaloa suuhun panna.

Sen jos teet niin toden totta,

olet pian peukalotta.

Tulee kraatari ne leikkaa,

että saksenkannat keikkaa!"

Vierailija
17/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ei lopeta muiden akkojen perseiden kyyläystä.

on onneksi poistettu vieraiden akkojen perseet ton takia.

Vierailija
18/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään huomenna navantäyttö-toimenpide, koska on ihan mahdoten omaan napaan tuijottelija. Kaikki asiatkin pyörii vain hänen napansa ympärillä. Onneksi loppuu kohta moinen käytös!

Vierailija
19/19 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi että peukalot on aika tärkeät päivittäistoiminnoissa.

t: pikkurillitön