Miksi tampoonit falskaa koko ajan, en tajua..
Kokoa olen vaihtanut ja nyt käytössä imukykyisin. Silti falskaa. Laitan sen missä asennossa tahansa, niin sivusta falskaa. Ärsyttää.
En ole mikään kovin kokenut tampoonin käyttäjä, joten kertokaa nyt, mitä ihmettä teen väärin?!
Käytössä siis ob tampoonit. Pitäisikö kokeilla jotain muuta merkkiä?
Kommentit (12)
eli taaksepäin kallistunut kohtu. Silloin falskaa aina.
sillä kun poistan tamponin, niin toinen puolisko on ihan puhdas (pystypäin). Onko mulla nyt anatomiassa jotain häikkää?? Miksei vuoto tule tasaisesti tampooniin. Ärsyttää nyt kesällä käyttää siteitä :(
-ap-
eli taaksepäin kallistunut kohtu. Silloin falskaa aina.
on tosiaan taaksepäin kallistunut kohtu. Onko minut nyt tuomittu käyttämään aina siteitä? :(
-ap-
oletko vasta nyt alkanut käyttää tamponeja? Voi olla anatominen juttu, esim. mulla väliliha repesi syvälle synnytyksessä ja arpi kuroo emättimen epämuotoiseksi - tamponi ei pysty muotoutumaan sen mukaan ja falskaa siksi, vaikka vuoto ei olisi edes runsasta. Sama kuukupin kanssa.
tampooneja käyttänyt. Välillä tosiaan falskaa, välillä ei. Sen takia sitten tyytynyt siteisiin.
Minulla 2 synnytystä takana (eka alateiste, toinen sektio). Eppari tehty, mutta mitään repeämiä tms ei kyllä tullut ja paikat pitäisi olla kunnossa.
-ap-
Kokoa olen vaihtanut ja nyt käytössä imukykyisin. Silti falskaa. Laitan sen missä asennossa tahansa, niin sivusta falskaa. Ärsyttää.
En ole mikään kovin kokenut tampoonin käyttäjä, joten kertokaa nyt, mitä ihmettä teen väärin?!
Diagnoosi: ÄMPÄRIPILLU
Mulla oli tosta ob:sta samoja havaintoja, mutta Tampax on toiminut. Musta Tampax on myös helpompi ja siistimpi saada paikoilleen oikein.
eli miten usein vaihdat?
jos falskaa , niin liian kauan pidät
osta suurempaa kokoa
vaihda useammin
mene gynelle, tutkii missä vika
Miksi et kokeile Tampaxia?
Mulla oli tosta ob:sta samoja havaintoja, mutta Tampax on toiminut. Musta Tampax on myös helpompi ja siistimpi saada paikoilleen oikein.
siitä on helpompi pitää kiinni, kun on ne kunnon urat.
-ohis
kun hädin tuskin saan edes tampoonia paikoille
-ap-
tuosta ongelmasta pääse lopullisesti siirtymällä kuukupin käyttöön. Suosittelen lämpimästi. Tulee myös huomattavasti edullisemmaksi.
Ja btw, mulla taaksepäin kallistunut kohtu, eikä ole ikinä tampoonit pettäneet.
N.20v OB-tamponeja käyttänyt ja 1 käden sormiin mahtuu ne kerrat kun falskannut, silloinkin syynä ekan päivän runsas vuoto..