Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiviikkoa HUHTIkuiset!

23.11.2005 |

Avataampa uusi ketju tälle päivälle.

Viimeistä päivää viedään sairaslomasta, huomenna pitäisi taas raahautua töihin. Eipä minulla sitä vastaan kyllä mitään ole, kiva päästä vähän " tuulettumaan" . Eilen tuli syötyäkin jo paremmin, melkein normaalisti, mutta taas tuli tosi paha olo. Toivottavasti tänään pysyisi kaikki sisällä...

Huomenna olisi neuvola. Katselin, että jää just vajaasta viikosta kiinni, ettei käydä täyttelemään niitä Kela-papereita. Näköjään tulee ensi viikolla täyteen se 154 päivän raja, että saa todistuksen raskaudesta. Tosin ei tässä mikään kiire ole. Eiköhän sitä ihmeteltävää riitä muutenkin.

Taidan lähteä koisimaan kun lapsetkin vielä nukkuu hetkisen...

T: Siriin ja mussukka rv 20+6

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekan kohdalla ja tämän toka kohdalla ihan samat sävelet eli aivojen toiminta tökkii välillä ihan kunnolla. Vaikeinta on ymmärtää, jos töissä vaikka selitetään jotain monimutkaista asiaa : ) Aloitin vielä uuden työn ja olen todella joutunut pinnistelemään.

Väsyneenä tämä vielä korostuu. Yhtenä päivänä oltiin Cittarissa ja väsyksissä en hetkeen muistanut missä pk-seudun Cittarissa ollaan : /.

Kyllä miestä huvitti...

Vierailija
22/25 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan samat sävelet, kuin muutama muukin kertoi. Yöllä käyn yleensä kahteen otteeseen vessassa, ekan kerran jälkeen uni yleensä tulee ihan hyvin, mutta toisen jälkeen joutuu kukkumaan. Muutaman kerran on täytynyt siirtyä olohuoneen puolelle hetkeksi lukemaan kirjaa, jonka jälkeen uni tulee taas ihan hyvin. Olohuoneen puolelle siksi, etten viitsi herättää miestäkin lukuvalolla.

Hitaasti tuntuvat välillä minunkin aivosoluni toimivan, mutta siitä ei suurempaa haittaa ole ollut, kun en töissä ole ollut enää pariin kuukauteen. Kaverit joskus saattaa kattoa vähän kummissaan, kun ei mene mitkään jutut jakeluun. Voin kyllä kuvitella, mikä täystuho olisin töissä, että ehkä tämä erityisäippäloma on pelastanut minut monelta murheelta sillä rintamalla...

Eilen kävin parin kilometrin kävelyllä, ja olin ihan ällikällä lyöty, kuinka kamalan pahalta voikaan moinen matka masussa tuntua. Tiet olivat todella liukkaat, joten vaikutti varmaan asiaan, mutta oli pariin kertaan pakko pysähtyä levähtämään, kun masuun sattui niin vietävästi. Neuvolan tädille vastaavista tuntemuksista jo edellisellä kerralla mainitsin (tuntuivat silloin pyöräillessä), ja hän arveli niiden olleen ligamenttien (mitä lie kohdunkannattimia?) venymiskipuja. Lepo auttoi joka tapauksessa asiaan.

Kissankello 20+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Nyt on sitten vihdoin käyty rakenneultrassa, eilenä oltiin ja oli taas mukava nähdä vauveli. Tosin sanoin just miehelle, että enää ei ollut yhtä jännittävää ja ihmeellistä kuin silloin ekalla kerralla, sinänsä sääli... Mutta kaikki oli vallan mainiosti! :) Mitat vastasivat täsmälleen viikkoja ja kätilö ihaili hyvää näkyvyyttä ja pienen sydämen kauneutta. Sanoi että harvoin näkee kaikki kammiot näin selkeänä ja muutenkin kaikki tarpeellinen löytyi, jopa ne sukukalleudetkin! :) Ja meidän kätilö kyllä ihan itse kysyi että halutaanko mahdollisesti selvittää sukupuolta, että voiko se ihan rauhassa kuvailla vai pitääkö varoa. Noh, me toivottiinkin että vauvelin sukupuoli selviäisi, eikä siinä mitään ongelmaa ollutkaan! Nyt vaan yritetään nipistää suu kiinni ja olla lipsauttamatta sitä muille.

Eilen illalla sitten tunsin kunnon liikkeitäkin. Kaveri yltyi möyrimään mahassa, kun minä olisin tahtonut käydä nukkumaan. Mieskin ekaa kertaa tunsi liikkeet masun päältä. :) Kätilö sanoi että istukka on etuseinämässä ja se on varmaan vaimentanut liikkeitä, mutta nyt kun tiedän miltä ne todella tuntuu, niin olen kyllä vastaavanlaisia töytäisyjä tuntenut jo useamman viikon, joten aika aikaisin ekakertalaiseksi.

Työharjoittelukin on lähtenyt mukavasti käyntiin. Rasittaa vain aamulla aikaisin herääminen, kun tykkäisin nukkua pitempään. Ohjaavat opettajatkin hoksasivat ihan itse että olen raskaana. Toinen vielä kailotti sitä tunnilla, jolla oli mun pikkusiskokin, eikä se tiedä vielä vauvasta mitään. Pitää nyt kertoa kaikille lopuillekin, ei tätä masua auta enää piilotella.

Täällä siis kaikki ok! Ja nyt syömään!

hmar rv 19+3

Vierailija
24/25 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä on ollut kurja.Selkäkivut ovat pitäneet melkein koko päivän lepoasennossa,vaikka liikuntahan selkäpotilaalle olisi paras lääke,mutta ei tällä vihlomisella tee mieli lenkillekkään lähteä=(

Toivottavasti nämä selkäkivut eivät ainakaan pahene...

Niksu78 21+4

Vierailija
25/25 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen päivään en ole ehtinyt edes kunnolla viestejä lukemaan, töissä on niin kiire. Onneksi masu voi hyvin eikä hidasta menoa.

Hmmm, mihinköhän mun piti kommentoida... Hemppaa ei meidän neuvolassa oteta kuin kerran alussa ja kerran joskus lopussa. Viimeksi vaadin tässä vaiheessa väkisin, kun täti komensi rautakuurille enkä halunnut kun tulen niistä tabuista niin kipeäksi. Hemppa oli sitten ihan hyvä (124) ja täti lopetti jankkaamisen.

Liitoskivut eivät tunnu vatsassa tai kyljissä vaan lonkkaluussa. Vatsakivut yms. ovat yleensä kohdun kasvukipuja, kiinnikkeiden venymistä tai suppareita. Liitoksia on lonkissa kolme, yksi molemmissa kankuissa (muutama sentti häntäluusta sivuun) ja yksi häpyluussa haarojen välissä. Liitoskivut tuntuvat vihlomiselta ja saattavat säteillä reiteen saakka.

Mulla on viime raskaudesta jäljellä ihan kivoja mammavaatteita MUTTA silloin oli kesä. Housutilanne on ihan hyvä, mutta lankesin eilen Köpiksessä työmatkalla shoppailemaan Formesissa. Se oli mun lempikauppa Hesassakin, ja harmitti kun lopetti. Vaatteet ovat kieltämättä kalliita, mutta monia voi hyvin käyttää raskauden jälkeenkin. Plus että mun työssä ei pärjää farkuilla kuin silloin tällöin, pakko olla edustavampaa rompetta päällä. Piti tosin käyttää ne pari vapaata tuntia jouluostoksiin, mutta rahat menivät itseen ;-)) No, harvoin näin...

hajamielisyys ilmenee ensin raskausdementiana, sitten imetysdementiana ja jatkuu vielä äitidementiana ;-)) Onneksi tuo viimeinen ei ole kuulemma pysyvä olotila vaan siitä palautuu lasten kasvaessa? En tiedä, mies on kyllä välillä helisemässä kun nai järkevän naisen josta on tullut täysi hattarapää...

Tajusin juuri, että olen jo yli puolen välin! Ensi viikolla on vihdoin neuvolakin, 3. käynti (tosin 2. " virallinen" ).

Pipsukka 21+3